کد خبر: 939080
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
استاندار سمنان گفت: 77 درصد از منابع آب زیرزمینی استان سمنان برداشت می شود در حالی که میانگین متوسط آن در کشور 55 درصد است.

علیرضا آشناگر در نشست کارگروه اشتغال شهرستان شاهرود، با بیان اینکه 86 درصد از آب استان سمنان در بخش کشاورزی مصرف می شود که سهم آن هم از اشتغال 10 درصد است، افزود: این در حالی است که بیشترین اشتغال در بخش صنعت و خدمات رخ می دهد و پنج درصد از میزان آب را هم مصرف می کند.
وی با اشاره به اینکه هوشمندسازی 80 درصد چاه های آب در استان سمنان انجام شده، تصریح کرد: بیشتر دشت های سمنان یا ممنوعه بوده و یا در شرف ممنوع شدن است، پس باید تغییر اساسی در نگرش خود نسبت به مصرف آب داشته باشیم.
استاندار سمنان گردشگری را یکی از راهکارهای ایجاد توسعه پایدار در منطقه برشمرد و اظهار داشت: باید هر گردشگر را به مثابه چند چاه نفت دید چرا که با آمدنش بازار کسب و کار رونق می گیرد.
آشناگر با بیان اینکه صنعت گردشگری کمترین نیاز به سرمایه گذاری را دارد، افزود: زندگی در شهرهایی چون اصفهان و همدان وابسته به شهرنشینی است و می توان از ظرفیت های ویژه شاهرود هم برای این منظور استفاده کرد.
وی بر ضرورت آموزش به افراد متقاضی فعالیت در حوزه گردشگری تأکید کرد و گفت: به فرمانداران و بخشداران اعلام شده در کنار خود جدا از کارگروه های مربوط، اتاق فکری جداگانه هم تشکیل دهند.
استاندار سمنان با بیان اینکه مدیران بیشتر عملگرا هستند، یادآور شد: اتاق فکر باید محلی برای تولید فکر و ایده باشد و از اندیشمندان و صاحب نظران دعوت شود تا در تصمیم گیری ها به مسوولان کمک کنند.
علی رضا آشناگر استاندار جدید سمنان روز شنبه برای شرکت در آیین روز راهدار ، پرده برداری از فرودگاه بین المللی شاهرود و بازدید از چند طرح شرق استان به شاهرود سفر کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار