کد خبر: 938301
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
روزنامه صبح‌نو، نوشته رهنمود رهبرانقلاب برای بودجه درباره اصلاح هم صندوق توسعه ملی است.
جوان آنلاین: رهنمود رهبرانقلاب برای بودجه درباره اصلاح هم صندوق توسعه ملی است. این روزنامه افزوده: طبق قانون از محل فروش نفت باید ۱۴درصد سهم شرکت‌ملی‌نفت و ۳۴ درصد سهم صندوق توسعه ملی به این دو نهاد پرداخت شود.

اما دولت در بودجه سال آینده سهم ۳۴درصدی صندوق‌توسعه را به‌دلیل کم‌شدن فروش نفت در سال آینده [در اثر تحریم]، را صفر کرده.
یعنی دولت می‌خواسته سهم ۴۵هزارمیلیاردتومانی صندوق‌توسعه‌ملی را به‌جای واریز به حساب این نهاد، در بودجه هزینه کند.
اما این کار تنها با اجازه رهبرانقلاب شدنی است و به دولت اجازه‌داده‌شده در سال آینده، تنها ۱۴درصد (برابر با ۱۷هزارمیلیاردتومان) از سهم صندوق را در بودجه هزینه و ۲۰درصد باقی‌مانده را باید به صندوق توسعه واریز کند.
پس دولت باید ۲۸هزارمیلیاردتومان، منابع جدید، مثلا با افزایش مالیات‌ها، پیش‌بینی کند یا همین‌قدر را در هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی صرفه‌جویی کند.

صبح‌نو به‌نقل از جوادابطحی، نماینده اصول‌گرای خمینی‌شهر در مجلس نوشته رهبرانقلاب از دولت خواسته با توجه به تورم، اعتبار هفت‌هزارمیلیاردتومانی برای مددجویان کمیته‌امداد که نسبت به پارسال ثابت‌مانده، بیش‌تر شود.
عبدالرضا مصری، نماینده کرمانشاه و عضو اصول‌گرای کمیسیون برنامه‌و‌بودجه مجلس، هم گفته با توجه به تحریم‌ها و تورم، توجه به اقشار حقوق‌بگیر، مانند کارمندان، کارگران، بازنشسته‌ها و مددجویان، از اصلاحات موردنظر رهبرانقلاب بوده.

ابطحی همچنین افزوده بودجه‌دفاعی کشور در سال ۱۳۹۸ از آن‌چه برنامه ششم‌توسعه دستور داده، کم‌تر بوده و رهبرانقلاب مقرر کرده‌اند این بودجه هم افزایش داشته‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار