کد خبر: 937937
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
انتقاد روحانی از معاهده مربوط به گاز‌های گلخانه‌ای
رئیس جمهور دیروز برخلاف روند جاری در میان دولتمردانی مثل ظریف، کلانتری و خانم ابتکار، تلویحا پیوستن به معاهده پاریس را ایجاد دردسر برای ملت ایران دانست. دیدگاه قابل تقدیری که لازم است همکاران نامبرده رئیس‌جمهور در دولت موضع صریح خود را نسبت به آن اعلام کنند.
رئیس جمهور دیروز برخلاف روند جاری در میان دولتمردانی مثل ظریف، کلانتری و خانم ابتکار، تلویحا پیوستن به معاهده پاریس را ایجاد دردسر برای ملت ایران دانست. دیدگاه قابل تقدیری که لازم است همکاران نامبرده رئیس‌جمهور در دولت موضع صریح خود را نسبت به آن اعلام کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری، حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت با تأکید بر اینکه در دولت در هر بخشی از مسئولیت‌های بالا که از جوان‌ها استفاده شد، دیدیم که این کار درست بوده است و باید ادامه پیدا کند، تصریح کرد: همیشه به همه وزرا و معاونان توصیه کردم که حداقل تعدادی از معاونان و مشاوران‌شان از خانم‌ها، جوانان و قومیت‌ها باشند که هر سه مورد تأکید من بوده است و الان به استاندار‌های محترم هم این تأکید را می‌کنم.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه اکنون در مقطع تحریم هستیم و در مقطع تحریم به طور طبیعی مردم با مشکلاتی مواجه هستند، افزود: یک نوع جنگ اقتصادی و روانی است و نمی‌توانیم بگوییم شرایط عادی است. در این شرایط سخت همه باید با وحدت همدیگر را یاری کنیم. یکی از مسائل بسیار مهم این است که مردم برای دسترسی به کالا‌های اساسی با دشواری مواجه نباشند و قیمت‌ها در بازار متعادل باشد تا به مردم اجحاف نشود. روحانی با تأکید بر اینکه الان در این شرایط مسائل معیشت و اشتغال مردم برای ما بسیار مهم است، گفت: می‌توانیم در زمینه مسکن تحول ایجاد کنیم و مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی، وعده بزرگی دادند که در دو سال آینده مجموعاً حدود ۹۰۰ هزار مسکن، شامل ۵۰۰ هزار تکمیلی و ۴۰۰ هزار احداثی، ایجاد خواهد شد که این رقم بسیار بالایی است و بدان معنا است که ایشان می‌خواهند همه توسعه‌گر‌ها را جذب و وارد عرصه عمل کنند.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه ایران تقریباً در یک منطقه خشک قرار گرفته است، اظهار داشت: ما باید برای مردم به فکر آب باشیم؛ ایران هیچ مشکل آب ندارد بلکه مشکل تلاش و برنامه‌ریزی دارد؛ در جنوب و شمال آب داریم؛ چطور تمام کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس از این آب استفاده می‌کنند و ما استفاده نمی‌کنیم؛ همه چشم ما به آسمان بوده که باران ببارد. خداوند منابع بزرگ آب را در کنار ما قرار داده و باید از آن‌ها استفاده کنیم. روحانی با بیان اینکه در شمال باید همانند دیگر همسایگان از دریای خزر استفاده کنیم، گفت: درحالی که دیگران در حال بهره‌گیری از آب دریای خزر هستند، اما ما معطل مانده‌ایم و تماشا می‌کنیم. کشور‌های همسایه در دریای خزر این همه آلودگی درست می‌کنند به گونه‌ای که در ساحل خزر در مازندران، گیلان و گلستان لایه نفتی روی آب بسته شده است و ما استفاده مشروع‌مان از این دریا را به بهانه‌های بسیار جزیی که نادرست و ناصحیح است، انجام نمی‌دهیم.
وی با اشاره به اینکه برخی مقالاتی که در دنیا نوشتند گویی برای عدم توسعه ما ساخته شده است والا این مقالات برای خودشان نیست، گفت: ما گاهی گرفتار یکسری مقاله شدیم و رفتیم پشت سر آن مقاله‌ها و ملت خودمان را به دردسر انداختیم؛ آن‌ها هم خودشان هیچ مراعات نمی‌کنند؛ مگر آن‌ها این مسئله و بحث‌های مربوط به گاز‌های گلخانه‌ای را که می‌گویند، خودشان مراعات می‌کنند. رئیس جمهور با بیان اینکه باید برای محیط زیست و نیز رفاه مردم تلاش کنیم، گفت: این همه آلودگی در دنیا انجام می‌گیرد، اما به خودمان که می‌رسیم، می‌خواهیم خط به خط را اجرا کنیم، فکر می‌کنیم این‌ها آیات قرآنی است در حالیکه چنین نیست و این‌ها توصیه‌هایی است که در دنیا شده و ما هم باید به آن توصیه‌ها توجه کنیم ولی زندگی مردم برای ما اصل است. رئیس جمهور همچنین با بیان ضرورت تفویض یک سلسله اختیارات وزرا به مدیران کل در استان‌ها، اظهار داشت: یک کار اداری در استان‌ها به خاطر گردش کاری که باید در تهران انجام گیرد، گاهی چند ماه معطل می‌ماند. اختیارات را تفویض کنید تا استان‌ها بتوانند فعال شوند، خوشبختانه امسال در بودجه مسئله یارانه هم به استان‌ها واگذار شده که استاندار‌ها می‌توانند یارانه را خودشان دقت کنند و اگر افرادی نیازمند نبودند، یارانه آن‌ها را برای آبادانی خود آن استان استفاده و بهره‌برداری کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
0
0
سلام. عزیزان چطور آقای روحانی میداند که غربی ها به بهانهً گازهای گلخانه ای جلوی توسعه کشور را بگیرند ولی نمیداند با FATF نه تنها تمامِ اطلاعات توسعه اقتصادی را دارا می شوند و تحریم ها هدف دارتر می شوند و هم تمامِ اطلاعاتِ گردشِ مالیِ در کشور ‌را در اختیار دارند ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار