کد خبر: 937678
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱
سیدعبدالله متولیان
«دیروز یکی از برادران عزیزی که در پاریس خدمت امام بودند برای من نقل می‌کردند. در پاریس خبرنگار‌ها از امام پرسیدند شما چقدر امیدوار به پیروزی خودتان هستید. امام خطاب به خبرنگار‌ها گفتند ما همین الان پیروزیم. این را امام در وضعی گفت که شاه هنوز امیدوار بود که کماندو‌های امریکایی بریزند مردم را قتل‌عام کنند. احتمالش هم بود، ممکن بود بکنند، در همان شرایط امام گفت: ما پیروزیم. چرا پیروزیم؟ چون آن شخصی که تکلیفش را انجام داده و موفق شده که تکلیفش را انجام بدهد پیروز است.» (بخشی از خاطرات مقام معظم رهبری در باره حضرت امام خمینی (ره))
صراحت بیان آن عزیز سفر کرده بر پیروزی، برگرفته از تکلیف‌مداری، ایستادگی در برابر دشمن؛ موجب پیدایش، رشد و بلوغ گفتمان مقاومت شد؛ گفتمانی که امتحانش را در عرصه جنگ تحمیلی به عالی‌ترین شکل ممکن پس داده و خیلی سریع از مرز‌های جغرافیایی ایران عبور کرده و جهان اسلام و بلکه کل جهان را در بر گرفته و الگوی مبارزه با زیاده‌خواهی و طمع‌ورزی مستکبران و نظام سلطه شد.
تردیدی نیست که ایستادگی مردم افغانستان میوه گفتمان مقاومت است، پیروزی مردم عراق و سوریه بر تروریسم پرورش یافته در دامن مثلث شرارت عبری، غربی، وهابی ثمره گفتمان مقاومت است. پیروزی مبارزان یمنی و شکست اتحاد عبری، غربی، ثمره گفتمان مقاومت است و بالاخره توسعه عمق استراتژیکی جمهوری اسلامی و پیوند حلقه‌های محور مقاومت نیز ثمره شجره طیبه گفتمان مقاومت است. مردم جهان آثار متفاوتِ «گفتمان مذاکره و سازش» و «گفتمان مقاومت» را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به روشنی نظاره می‌کنند. دیروز ارتش تا بن دندان مسلح ۱۱ کشور عرب در برابر ارتش رژیم صهیونیستی بیش از شش روز نتوانستند مقاومت کنند و با قبول شکست مفتضحانه در تله گفتمان سازش افتاده و چندین دهه پشت خاکریز مذاکره با دشمن روز به روز در بازی تحقیر تن به ذلت بیشتری دادند و امروز رژیم صهیونیستی تحت حمایت ۱۱ قدرت قلدر و بزرگ غربی، در برابر منطق و گفتمان مقاومتِ معدود فلسطینیان نوار غزه بیش از دو روز هم توان ایستادگی نداشته و با چشیدن طعم تلخ شکست خفت‌بار، ذلیلانه مجبور به عقب‌نشینی می‌شود.
گفتمان مذاکره و سازش ما را به «ذلت‌پذیری»، «راحت‌طلبی»، «کرنش و تعظیم در برابر دشمن»، «قبول تحقیر برای تکه استخوان»، «قبول قواعد بازی دشمن»، «تمکین از قوانین دشمن»، «دودستگی و تفرقه» و... فرا می‌خواند و گفتمان مقاومت ما را به «غیرتمندی و عزتمداری»، «ایستادگی در برابر ظالم»، «اتحاد و انسجام ملی»، «تکیه به ظرفیت‌های داخلی»، «تحمیل اراده خود بر دشمن»، «غرور و بالندگی ملی» و... فرا می‌خواند.
در عمر بیش از ۷۰ ساله سازمان استعماری ملل متحد حتی یک نمونه نمی‌توان یافت که کشوری از طریق تعقیب گفتمان مذاکره و سازش موفق به استیفای حقوق خود شده باشد و هر چه موفقیت است بی‌استثنا محصول میدان مبارزه و گفتمان مقاومت است. اتفاقات و رخداد‌های فلسطین اشغالی بهترین و کامل‌ترین گواه بر این مدعاست که اوج افتخارات گفتمان مذاکره و سازش در فلسطین «پیمان ننگین کمپ دیوید»، «پیمان ننگین اسلو» و درجا زدن چند ده ساله پشت خاکریز‌های این گفتمان است و در نقطه مقابل به ذلت و تسلیم کشاندن رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی محصول گفتمان مقاومت است.
نظام مهندسی شده سلطه و دشمن زورگو و بی منطق غربی، به تجربه مکرر تاریخی دریافته که تنها راه غلبه بر گفتمان مقاومت، تغییر میدان بازی از گفتمان مقاومت به گفتمان مذاکره و سازش است. نظام سلطه تغییر میدان بازی و واداشتن کشور هدف به نشستن بر سر میز مذاکره و سازش را از طریق «نفوذ در حاکمیت و یارگیری»، «ایجاد و تقویت پروژه حلقه سازی»، «تحریم»، «تهدید سخت و نیمه سخت»، «منزوی سازی»، «ناامن سازی»، «ایجاد و تقویت گرو‌ه‌های برانداز و تروریستی»، «دخالت در حاکمیت از طریق الزامات دموکراتیک»، «نبرد دیپلماتیک»، «ترور و تخریب»، «براندازی‌های رنگی» دنبال می‌کند و به موازات تحمیل گفتمان مذاکره و سازش، کشور هدف را در تله تمکین از قواعد و قوانین و قرارداد‌های شبه استعماری نظیر قوانین پولشویی و کنترل مالی و قوانین حقوق بشری گرفتار می‌سازد و این‌چنین است که در کشور ایران نیز تعداد زیادی از سیاسیون و دولتمردان برخلاف سیاست‌های کلی نظام و بر خلاف نصوص تدابیر و دیدگاه‌های رهبری برای تصویب قوانینی مثل الزامات گروه ویژه اقدام مالی (موسوم به اف‌ای‌تی‌اف) که صرفاً یک سازمان بین‌دولتی و غیرالزام آور بوده و توسط گروه ۷ با هدف کنترل کشوری مثل ایران راه‌اندازی شده و فقط ۱۳ عضو از رژیم صهیونیستی عضو آن هستند، سر و دست می‌شکنند.
بر خلاف تلاش‌های نامیمون و نامبارک برخی سیاسیون کشور و در شرایطی که نظام سلطه خود را برای «تلخ کردن کام مردم ایران»، «جلوگیری از برپایی جشن‌های چهل سالگی انقلاب» و «فروپاشی نظام ایران از درون» آماده می‌کرد و بی‌ثباتی اقتصادی و جنگ دلار نفس اقتصاد و مردم را در سینه‌ها حبس کرده بود همگی دیدیم که چرخش در مواضع رئیس‌جمهور سبب ناکامی و خنثی شدن توطئه‌های دشمن و بازگشت آرامش و اتحاد به کشور شد. همه دیدند که مواضع انقلابی تنها راه غلبه بر دسیسه‌های دشمن است.
اما آنچه در این میان نگران‌کننده است ناهمسویی برخی از کارگزاران و دولتمردان کشور با مواضع رئیس‌جمهور است.
تمام مسئولان و کارگزاران نظام به‌ویژه دستگاه دیپلماسی کشور باید بدانند که تلاش برای راضی کردن دشمن و به قول برخی از دولتمردان تلاش گرفتن بهانه از ترامپ راه غلطی است که بار‌ها و بار‌ها چوب آن را خورده‌ایم و هر بار موجب از «دست رفتن فرصت‌های طلایی»، «تحقیر بیشتر مردم و نظام»، «طمع‌ورزی بیشتر دشمن» و «تفرقه و انشقاق ملی» شده‌است. همه اصحاب رسانه، سیاسیون، نمایندگان مجلس، دولتمردان و کارگزاران نظام و... باید بدانند که دوام، بقا و تشدید آثار پیروزی در سایه تک صدایی و همگانی کردن گفتمان مقاومت است. همه باید بدانند که تلاش برای تحمیل برجام‌های جهنمی مالی، موشکی، حقوق بشری و... به ملت ایران و سپردن ریسمان اداره کشور به شکل غیرمستقیم به دشمنان از طریق تمکین قواعد تحمیلی (با هر نام و توجیهی) نامش اگر خیانت نباشد کم از حماقت نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار