کد خبر: 935849
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
آغاز هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا از امشب
حساس‌ترین دیدار‌های آغاز هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا، مصاف تیم‌های اسپانیایی و ایتالیایی است، جایی که رئال مهمان آ. س رم و والنسیا مهمان یوونتوس است.
سعيد احمديان
حساس‌ترین دیدار‌های آغاز هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا، مصاف تیم‌های اسپانیایی و ایتالیایی است، جایی که رئال مهمان آ. س رم و والنسیا مهمان یوونتوس است.
هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا از امشب با برگزاری بازی‌های گروه‌های E، F، G. و H. پیگیری می‌شود، رقابت‌هایی که پس از پایان، تکلیف چند تیم صعود‌کننده به مرحله بعد مشخص می‌شود.

رم خاطره بارسا را تکرار می‌کند؟
در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان، امشب آ. س. رم در ایتالیا میزبان رئال‌مادرید است. نبرد دو تیم ۹ امتیازی گروه G. که با توجه به تفاضل گل در رده‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند و شانس‌های اصلی صعود به مرحله بعد هستند و عملاً تیم زسکا و ویکتوریا پلژن شانسی برای رفتن به مرحله بعد ندارند. آ. س. رم و رئال در حالی امشب در بازی برگشت مقابل هم قرار می‌گیرند که بازی رفت با نتیجه ۳ بر صفر به سود مادریدی‌ها به پایان رسیده و حالا ایتالیایی‌ها این فرصت را دارند که در ورزشگاه المپیک رم انتقام شکست دور رفت را بگیرند. رمی‌ها که در لیگ ایتالیا در رده هفتم و در میانه جدول قرار دارند در ورزشگاه خانگی‌شان کار چندان آسانی برابر رئال پیش‌رو نخواهند داشت. با این حال آ. س. رمی‌ها که فصل پیش توانستند بارسا را حذف کنند، امیدوارند مقابل رئال هم بتوانند مانند بازی با بارسا، رقیب سنتی این تیم را نیز زمین‌گیر کنند.
در سوی دیگر رئال‌مادرید هم پس از شکست سنگین مقابل ایبار در لالیگا برای بازی با رم به ایتالیا می‌آید، شکستی که سبب شد ماه عسل سانتیاگو سولاری، سرمربی این تیم خیلی زود به پایان برسد، آن هم پس از چند پیروزی پرگل که رئال با جانشین لوپتگی به دست آورده بود. هواداران رئال امیدوارند بحران شکست مقابل ایبار خیلی زود با تکرار پیروزی مقابل رم در ایتالیا به پایان برسد و کابوس تکرار نتایج ضعیف مادریدی‌ها با لوپتگی فراموش شود. در دیگر بازی این گروه زسکا مسکوی چهار امتیازی به مصاف ویکتوریاپلژن چک که تنها یک امتیاز دارد، می‌رود.

یوونتوس با رونالدو به دنبال صعود زودهنگام
در گروه H. هم در ورزشگاه شهر تورین، یوونتوس میزبان والنسیاست. دومین نبرد تیم‌های ایتالیایی و اسپانیایی در شروع هفته پنجم لیگ قهرمانان که بار دیگر فوتبال باشگاهی این دو کشور صاحب‌نام را در مقابل هم قرار داده است. یوونتوس با آلگری و روشن شدن موتور گلزنی کریس رونالدو در فصل جاری در سری آ. و لیگ قهرمانان یکه‌تازی می‌کند. یوونتوسی‌ها با ۹ امتیاز از چهار بازی صدرنشین گروه H. هستند و با پیروزی در بازی امشب می‌توانند صعودشان را به مرحله بعد قطعی کنند. بازی رفت دو تیم با برتری ۲ بر صفر تورینی‌ها به پایان رسید و یاران رونالدو در خانه‌شان به دنبال تکرار نتیجه بازی رفت و قطعی شدن صعودشان به مرحله بعد هستند، هدفی که با توجه به تیم آماده‌ای که آلگری در اختیار دارد دور از دسترس نیست.
والنسیا هم در حالی به ایتالیا می‌رود که در لالیگا در میانه جدول قرار دارد و در لیگ قهرمانان با پنج امتیاز از چهار بازی در رده سوم گروه H. ایستاده است. والنسیا برای اینکه همچنان شانس صعود داشته باشد باید مقابل یوونتوس دست پر به اسپانیا بازگردد، هرچند که این کار مقابل شاگردان آلگری شاید یک مأموریت غیرممکن باشد. در دیگر بازی این گروه، منچستریونایتد که با هفت امتیاز در رده دوم قرار گرفته، میزبان یانگ بویز سوئیس است. شاگردان مورینیو در بازی رفت ۳ بر صفر برنده شده‌اند تا امشب هم حریف سوئیسی‌شان لقمه گلوگیری نباشد.

ادامه کامیابی‌های بایرن در اروپا‌
در گروه E. هم در یک بازی مهم بایرن‌مونیخ به مصاف بنفیکا می‌رود. بایرن با کواچ هرچند در بوندس‌لیگا دور از انتظار ظاهر شده، اما در لیگ قهرمانان با ۱۰ امتیاز از چهار بازی صدرنشین گروه است. بنفیکا هم با چهار امتیاز در رده دوم است و بایرنی‌ها با تکرار پیروزی دور رفت خود مقابل نماینده پرتغال می‌توانند صعودشان را یک هفته به پایان مرحله گروهی قطعی کنند. در دیگر بازی این گروه، آک آتن به مصاف آژاکس می‌رود. هلندی‌ها با هشت امتیاز تیم دوم گروه هستند و آن‌ها نیز می‌توانند با پیروزی مقابل حریف یونانی‌شان مجوز صعود بگیرند تا بازی‌های هفته پایانی این گروه تشریفاتی باشد. در بازی رفت، آژاکس با سه گل آک را شکست داده است.

خیال سیتی راحت می‌شود
در بازی‌های گروه F، سیتی که با ۹ امتیاز صدرنشین گروه است، می‌تواند امشب با پیروزی مقابل هوفنهایم سه امتیازی یکی دیگر از تیم‌های صعودکننده باشد. در دیگر بازی این گروه لیون شش امتیازی به مصاف شاختار دو امتیازی می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار