کد خبر: 935842
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
در حالی که گمرک یکی از مبادی مشکوک به ورود و خروج قاچاق کالا و ارز شناخته شده‌است، روز گذشته وزیر اقتصاد گفت: گمرک باید از مرز‌های تولید داخل و سهم اقتصاد در اقتصاد بین‌الملل حفاظت کند.
در حالی که گمرک یکی از مبادی مشکوک به ورود و خروج قاچاق کالا و ارز شناخته شده‌است، روز گذشته وزیر اقتصاد گفت: گمرک باید از مرز‌های تولید داخل و سهم اقتصاد در اقتصاد بین‌الملل حفاظت کند.
فرهاد دژپسند که اخیراً سکان وزارت اقتصاد را در اختیار گرفته است در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل جدید گمرک ایران گفت: افزایش سهم اقتصاد کشور در اقتصاد بین‌الملل باید مورد توجه قرار گیرد و گمرک باید از مرز‌های تولید داخل و سهم اقتصاد در اقتصاد بین‌الملل حفاظت کند.
در شرایطی که سامانه فعلی گمرک از سوی کارشناسان با انتقاد‌هایی همراه است و به‌رغم وجود سامانه و ایکس ری‌ها شاهد گزارش‌هایی مبنی بر ورود و خروج کالا به شکل قاچاق هستیم، دژپسند که گویا همچنان مسئولیت مرکز آینده‌پژوهی سازمان برنامه و بودجه را عهده‌دار است، با اشاره به مسئولیت‌های پیشین خود در وزارت بازرگانی گفت: ارتباط تنگاتنگی با گمرک داشته‌ام و زمان اجرای طرح آسیکودا در گمرک انتقادات فراوانی به آن داشتیم، اما اکنون عزم هوشمندسازی و تجهیز هر چه بیشتر گمرکات را داریم.
وی افزود: ایران برای اینکه سهم خود را در اقتصاد بین‌المللی افزایش دهد باید هوشمندسازی گمرک را توسعه دهد. گمرک پیشتاز مبارزه با تحریم است و ما عزم هوشمندسازی و تجهیز هر چه بیشتر گمرکات را داریم.
دژپسند همچنین گفت: گمرک را به گونه‌ای پیش می‌بریم که گمرک پیشتاز و هموارساز مسیر تولید و تجارت در کشور باشد. همچنین گمرک باید حافظ تولید داخلی و افزایش دهنده حجم اقتصاد ایران در بازار‌های بین‌المللی شود تا سهم خود را در شاخص‌های بین‌المللی افزایش دهیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۸
0
0
آفرین!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار