کد خبر: 935671
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
روحانی در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی:
تشکیل این غده (رژیم صهیونیستی) سرطانی بر این مبنا بود که غرب مدعی بود که به ملت‌ها و حتی به دولت‌هایی که بسیاری از آن‌ها دست‌نشانده‌شان بود اعتماد ندارد و باید قدرت دست‌نشانده خود را در منطقه مستقر کند که صددرصد گوش به فرمانشان باشد و منافع غرب را در منطقه حساس خاورمیانه تضمین کند
تهران روز شنبه میزبان همایش وحدت اسلامی بود؛ همایشی که با حضور مقامات عالی رتبه کشوری و لشکری هر سال همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت پیامبر اسلام (ص) برگزار می‌شود تا مرهمی باشد بر توطئه‌های دشمنان اسلام برای تفرقه در جهان اسلام که نمود اصلی آن گروهک داعش است. این همایش میزبان شخصیت‌های بزرگی از جهان اسلام هم بود که هر کدام راهکار‌های خود را برای حل مشکلات فعلی جهان اسلام بیان کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست‌جمهوری، دکتر روحانی در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، اولین گام در اتحاد را به رسمیت شناختن یکدیگر و رسمیت داشتن تمام مذاهب اسلامی دانست. وی با تأکید بر اینکه نباید مذهب جای دین را تنگ کند، تصریح کرد: به نام شیعه و سنی، نمی‌توان به دنبال تصرف مناطق اسلامی بود.
روحانی با بیان اینکه مستکبران نمی‌خواهند مسلمانان، موحد و متحد باشند، اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی ظلم و جنایت بزرگی به مردم فلسطین روا می‌دارد و امریکا آنگاه که سفارتخانه خود را به قدس شریف منتقل کرد، بیش از همیشه، ظلم خود را نسبت به مسلمانان آشکار کرد.
اینان تصور می‌کنند، با یک تابلو و تغییر ساختمان می‌توانند قدس شریف را از مسلمانان، فلسطین عزیز و جهان اسلام بگیرند. بی‌تردید چنین تصوری اشتباه و خطاست.

حاضریم از عربستان در برابر ابرقدرت‌ها دفاع کنیم

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود بیگانه‌اتکایی را از بزرگ‌ترین اشتباهات توصیف کرد و اظهار داشت: ۴۵۰ میلیارد دلار هدیه دادند و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار اسلحه خریداری کردند تا امریکا امنیت آن‌ها را تضمین کند، در مقابل این اقدامات کسانی که آن‌ها را تاراج کردند صراحتاً گفتند شیرگاو شیرده را می‌نوشیم و می‌بریم و اگر نباشیم شما دو هفته امنیت نخواهید داشت. حداقل از ارباب خود بخواهید تا احترام ظاهری را حفظ کند و توهین‌های مستمر را از ارباب خود نپذیرید. شما چه نیازی به امریکا دارید که منابع خود را به آن‌ها هدیه می‌دهید.
روحانی تصریح کرد: ما با همه توان حاضریم از منافع مردم عربستان در برابر تروریست‌ها و ابرقدرت‌ها دفاع کنیم، همانطوری که به کمک مردم عراق، سوریه، افغانستان و یمن شتافتیم در مقابل اقدامات خود نیز از شما نمی‌خواهیم که ۴۵۰ میلیارد دلار بپردازید و به شما اهانت هم نمی‌کنیم و شما را برادر خود می‌خوانیم.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، ملت‌های منطقه و مردم مکه و مدینه را برادر خود می‌داند، اظهار داشت: از سخن ناروا و ناحقی که در گوش شما زمزمه کرده‌اند، نترسید و مطمئن باشید که ایران و اسلام، هراسی ندارد. باید از ابرقدرت‌ها، جانیان و خائنین بترسید. ما برادر و در کنار شما هستیم.
رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد:‌ای کاش حادثه استانبول رخ نمی‌داد و انسانی قطعه قطعه نمی‌شد و این باعث شرم برای ما مسلمانان است که شما مردم مظلوم یمن را هر روز بمباران می‌کنند.

دکتر روحانی با طرح این سؤال که برخورد، جنگ و درگیری امروز ما با غرب و در رأس آن امریکا بر سر چیست؟ گفت: سخن در یک کلمه است آیا آزادی برای غرب و بردگی برای دیگران یا آزادی برای همه؟ منطق پیامبر (ص) و اسلام، آزادی انسان‌ها و جوامع انسانی و ملت‌ها و امت اسلامی بوده است، اما آنچه امروز امریکا از منطقه و جهان می‌خواهد، بردگی است و اختلاف ما، اختلاف بر سر آزادی و بردگی است.

هدف امریکا در منطقه حفظ غده سرطانی است

دکتر روحانی یکی از آثار شوم، پس از جنگ جهانی دوم را تشکیل غده سرطانی در منطقه خاورمیانه دانست و گفت: تشکیل این غده سرطانی بر این مبنا بود که غرب مدعی بود که به ملت‌ها و حتی به دولت‌هایی که بسیاری از آن‌ها دست‌نشانده‌شان بود اعتماد ندارد و باید قدرت دست‌نشانده خود را در منطقه مستقر کند که صددرصد گوش به فرمانشان باشد و منافع غرب را در منطقه حساس خاورمیانه تضمین کند.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: چطور یک رژیم جعلی به نام اسرائیل در منطقه تشکیل شد و چطور ملت بزرگ و تاریخی فلسطین از خانه‌های خود رانده و آواره شدند و سالیان دراز مورد قتل و غارت صهیونیست‌ها در منطقه قرار گرفتند؟ مشکل کجاست؟

روحانی تأکید کرد: اگر امریکا به برخی کشور‌های منطقه راست می‌گوید و اعتماد دارد، چرا می‌گوید حفظ رژیم فلان کشور را برای امنیت رژیم‌صهیونیستی لازم دارد. این سخن بدان معناست که همه چیز در منطقه در گرو یک مسئله می‌چرخد و آن حفظ صهیونیست‌ها و قدرت ظالمانه آن‌ها در منطقه است و در این راستا هر کاری هم بکنند، آزاد هستند چراکه قبل از تشکیل رژیم مجعولی به نام اسرائیل، امریکا و انگلیس ابتدائاً برای خود حق وتو ایجاد کرده‌اند.

با وحدت می‌توان بر امریکا و رژیم صهیونیستی پیروز شد

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در برابر نقشه غرب و در رأس آن‌ها امریکا مسلمانان دو راه بیشتر ندارند، گفت: یا باید از هویت دینی، اسلامی و تبعیت از پیامبر و اسلام دست برداریم و در برابر غرب و امریکا سر تسلیم فرود بیاوریم و به آرمان، دین، سعادت، نسل‌های آینده این مرز و بوم خیانت کنیم تا آسوده و راحت زندگی کنیم و همه دروازه‌های اسلام را برای امریکا گشوده نگه داریم و برای جنایتکاران تاریخ فرش قرمز پهن کنیم یا آنکه با همه توان و قدرت در برابر ظلم و جور، بایستیم و دست از پیامبر (ص)، قرآن و اسلام برنداریم. دکتر روحانی تصریح کرد: ما از جمع آن‌هایی که در برابر اسلام دست به دست هم دادند و شمشیر‌های خود را به رخ اسلام کشیدند، نمی‌ترسیم و این روز‌های سخت بر ایمان و تسلیم ما در برابر حق می‌افزاید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز دنیای اسلام تنهاست و باید مسلمانان دست به دست هم بدهند، گفت: بی‌تردید با وحدت و یگانگی می‌توانیم در مقابل امریکا و رژیم صهیونیستی به پیروزی برسیم و در اتحاد جهان اسلام بخشی از بار مسئولیت بر دوش اندیشمندان، فرهیختگان، علما و صاحبان قلم و بیان است.

ملت فلسطین اجازه عملی شدن توطئه معامله قرن را نخواهد داد

این همایش یک مهمان ویژه از سرزمین فلسطین هم داشت. اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس این مهمان ویژه بود که از طریق ویدئو کنفراس در این همایش صحبت کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تشکر از ایران برای برگزاری این همایش گفت: از ایران و آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای به خاطر برگزاری این کنفرانس قدردانی می‌کنم که آرزو‌ها و بشارت‌های زیادی با خود به همراه دارد.
هنیه تأکید کرد: باید هر گونه روند عادی‌سازی روابط در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی با دشمن اسرائیلی جرم دانسته شود و ملت فلسطین در هر کجا که باشد، هرگز اجازه عملی شدن توطئه معامله قرن را نخواهد داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به طرح خیانتکارانه و توطئه‌آمیز معامله قرن دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا گفت: ترامپ هیچ حقی ندارد که حتی یک وجب از خاک فلسطین را به دشمن (صهیونیست‌ها) بدهد.
وی افزود: مسئله فلسطین در مرحله خطرناکی به سبب ادامه پروژه صهیونیستی برای حذف آن به سر می‌برد، دشمن صهیونیستی راهبرد و طرح خود علیه قدس را اجرا می‌کند.

هنیه با بیان اینکه هرگونه طرحی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس محکوم است، افزود: باید هر گونه روند عادی‌سازی روابط در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی با دشمن اسرائیلی جرم دانسته شود.
وی افزود: تمام تلاش‌ها برای یهودی‌سازی سرزمین فلسطین، هیچ چیزی از حقایق تاریخ و جغرافیا را تغییر نخواهد داد، ترامپ هیچ حقی ندارد که حتی یک وجب از خاک فلسطین را به دشمن (صهیونیست‌ها) بدهد.

وحدت در گرو تداوم مقاومت در میدان است

همچنین در این همایش شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اشغالگری فلسطین توسط رژیم صهیونیستی برای ناتوان کردن ما در منطقه و تسلیم در برابر غربی‌هاست؛ اسرائیل پروژه‌ای است که امریکا می‌خواهد در منطقه اجرا کند، تمام برنامه‌های ایالات متحده حول محور اجرای معامله قرن است.
وی ادامه داد: فلسطین یک کشور محوری در منطقه بوده و قدس محور فلسطین است. اگر می‌خواهیم به هدف خود برسیم باید در مقابل آن‌ها گرد هم آمده و مقاومت کنیم.

نعیم قاسم تأکید کرد: فلسطین تجزیه‌ناپذیر است، قدس و کرانه غربی یکی است، ما در کنار ملت فلسطین هستیم و هر گونه سازش را رد می‌کنیم. این سرزمین مقدس است و تقدس قابل تقسیم نیست.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: وحدت در گرو تداوم مقاومت در میدان است، با وحدت پیروز می‌شویم و معادله قدرتمندی را در برابر دشمنان امت اسلام پایه‌ریزی و تحکیم می‌کنیم.

وحدت علاج جهان اسلام است

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این همایش به بیان نکاتی درباره راهکار‌های تحقق وحدت پرداخت و گفت: در شرایطی دور هم جمع شده‌ایم که جهان اسلام با مشکلات بسیاری از جمله تفرقه و اختلاف دست و پنجه نرم می‌کند. مسلمانان با تحقیر‌های بسیاری مواجه هستند و یکی از علل اصلی آن عدم آسیب‌شناسی مشکلات است.

وی افزود: کشور‌هایی همانند عراق، سوریه و یمن آباد بودند، اما الان دچار مشکلات بسیاری شده‌اند. ما قرآن و پیامبر اسلام را دارا هستیم که می‌توانند محور وحدت ما باشند. امریکایی‌ها، چینی‌ها و اروپایی‌ها از چنین نعماتی بهره‌مند نیستند ولی متأسفانه ما نتوانسته‌ایم از این محور‌های وحدت به خوبی استفاده کنیم.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه متأسفانه توجه زیادی به قرآن در میان مسلمانان نشده است، تأکید کرد: یکی از دلایل مشکلات مسلمانان همین فاصله گرفتن از دین است. اندیشمندان جهان اسلام باید چاره‌اندیشی کنند که همه به اسلام و قرآن عظیم‌الشأن بازگردیم.
مولوی عبدالحمید اظهار کرد: وحدت علاج جهان اسلام است و باید همه تلاش‌ها را برای آن انجام داد.

تا ریشه‌های اختلاف سوزانده نشود شعار وحدت به جایی نمی‌رسد

همچنین در این همایش پیام آیت الله مکارم شیرازی خطاب به این همایش قرائت شد.
در این پیام با اشاره به اشترکات وسیع فرق مختلف اسلامی آمده است: تشکیل همایش وحدت بسیار خوب است ولی تا ریشه‌های اختلاف سوزانده نشود شعار وحدت به جایی نمی‌رسد. هرگاه پیروان مذاهب اختلافات را کنار بگذارند می‌توانند برادروار دست به دست هم دهند و درمقابل دشمنان بایستند.
دشمنان ما دائماً از هر ابزاری مخصوصاً دروغ‌های رسوا و تهمت‌های ناجوانمردانه استفاده می‌کنند. ما هرگز نباید اخبار مربوط به خود را از رسانه‌های دشمن بگیریم، بلکه باید آن را از منابع موثق دریافت کنیم که در این صورت بسیاری از بدبینی‌ها از بین خواهد رفت. لازم است از یکدیگر فاصله نگیریم و جلسات مشترک میان علما و دانشمندان مذاهب در طول سال تشکیل شود. دیدار حضوری بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

راه خداوند مستقیم است

نوری المالکی نخست وزیر پیشین عراق در کنفرانس وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: باید در کنار هم تلاش کنیم تا در راه خدا باشیم، چراکه راه خداوند مستقیم است.
وی ادامه داد: ما دو راه بیشتر نداریم؛ نخست متوسل شدن به خدا و مهم‌ترین مسئله امت اسلامی را که همان فلسطین است مورد توجه قرار دهیم و راه دوم اینکه فلسطین را فراموش کنیم که در این صورت دنیای خود را از دست می‌دهیم.

المالکی افزود: آنچه امروز شاهدیم این است که برخی کشور‌ها به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل هستند که نشان دهنده خطر بزرگی است. استعمار غربی تلاش می‌کرد موجودیتی دیگر در جهان اسلام ایجاد کند، برای اینکه مسلمانان را در محاصره قرار دهد.
وی در پایان تصریح کرد: شاهد آن هستیم که اسرائیل و همپیمانانش به جمهوری اسلامی ایران کینه می‌ورزند، زیرا ایران مانع رسیدن آن‌ها به اهدافشان شده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۵
0
0
عجب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار