کد خبر: 935434
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
انگلیس که نقش مستقیم و غیرمستقیم در بمباران یمن دارد می‌گوید تهران بخشی از بحران و مشکل یمن است، بهتر است ایرانی‌ها از یمن خارج شوند.
انگلیس که نقش مستقیم و غیرمستقیم در بمباران یمن دارد می‌گوید تهران بخشی از بحران و مشکل یمن است، بهتر است ایرانی‌ها از یمن خارج شوند. این ادعای مقامات انگلیسی در حالی است که عربستان سعودی و امارات در طول چهار سال گذشته حتی یک ایرانی را در یمن دستگیر یا مشخص نکرده‌اند.
در آستانه مذاکرات طرف‌های یمنی در استکهلم سوئد که قرار است اواخر ماه میلادی جاری آغاز شود، سفیر بریتانیا در یمن، انصارالله را به مانع‌تراشی در روند رساندن مواد غذایی و گندم به مردم یمن و تشدید بحران انسانی در این کشور متهم کرد. «مایکل ارون» سفیر بریتانیا در یمن در گفت‌وگویی تلفنی از عمان با روزنامه «الشرق‌الاوسط» تأکید کرد: فرستاده سازمان ملل به یمن، جامعه بین‌الملل و شورای امنیت مدت زیادی برای مذاکرات بدون حضور دو طرف درگیر در یمن منتظر نخواهند ماند و در صورت عدم حضور حوثی‌ها در استکهلم، واکنش جامعه بین‌الملل بسیار تند خواهد بود. حوثی‌ها در این بحران بسیار بد عمل کردند و هیچ‌کس منکر این امر نیست. ما بر این امر توافق داریم، اما تنها می‌خواهیم قربانیان این بحران را بکاهیم، لذا این امر به هیچ‌وجه به معنای نجات حوثی‌ها نیست. ما تنها برای پایان دادن به این بحران تلاش می‌کنیم. ارون درباره سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران و نقش ایران در یمن گفت: معتقدم که ایران بخشی از مشکل است، اما امیدواریم که بخشی از حل و فصل بحران یمن شود. بهتر است ایرانی‌ها از یمن خارج شوند و در امور داخلی این کشور دخالت نکنند و طرف‌های یمنی را ترک کنند تا برای حل سیاسی بحران جاری به صورت داخلی توافق کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار