کد خبر: 933364
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
دو سارق که به منزلی دستبرد زده بودند برای فرار از دست مأموران، صاحبخانه و همسایه‌اش را گروگان گرفتند، اما با شلیک مأموران زمینگیر شدند.
دو سارق که به منزلی دستبرد زده بودند برای فرار از دست مأموران، صاحبخانه و همسایه‌اش را گروگان گرفتند، اما با شلیک مأموران زمینگیر شدند.
به گزارش خبرنگار ما، بامداد روز جمعه ۱۱‌آبان‌ماه مأموران کلانتری‌۱۲۸ تهران‌نو با تماس تلفنی شهروندی از تردد مشکوک دو پسر جوان داخل کوچه در شرق تهران با خبر و راهی محل شدند.
مأموران در محل اعلام شده با دو پسر جوان که در حال پرسه زدن بودند روبه‌رو شدند و به آن‌ها دستور ایست دادند، اما دو پسر جوان به سرعت از محل فرار کردند. پس از این مأموران به جست‌وجوی خود ادامه دادند تا اینکه ساعتی بعد از داخل خانه‌ای صدای کمک خواهی مردی را شنیدند که می‌گفت: «آی دزد». در چنین شرایطی مأموران به سرعت خودشان را به محل مورد نظر رساندند که مشاهده کردند دو سارق فراری که ساعتی قبل موفق به فرار شده بودند به خانه دستبرد زده و برای اینکه به راحتی موفق به فرار شوند صاحبخانه را گروگان گرفته‌اند. در حالی یکی از سارقان قمه بزرگی زیر گلوی صاحبخانه قرار داده بود و سارق دیگر هم با چاقوی بزرگی او را تهدید می‌کرد مأموران به دو سارق دستور ایست دادند و از آن‌ها خواستند گروگان را رها کرده و تسلیم شوند، اما سارقان با دیدن مأموران همراه گروگان به داخل خانه بازگشتند و با تهدید قتل گروگان از مأموران خواستند تا راه را برای فرار آن‌ها باز کنند. متهم گروگانگیر که خود را در دام مأموران گرفتار دید برای فرار قمه‌اش را به طرف مأموران پرتاب کرد و در این لحظه گروگان از فرصت استفاده و از دام آن‌ها فرار کرد.
در همین لحظه سارق چاقو بدست که متوجه شد گروگان از دست آن‌ها گریخته است یکی از همسایه‌ها که با صدای متهمان از خانه‌اش بیرون آمده بود با چاقو گروگان گرفت و دوباره مأموران را تهدید کرد.
در حالی که متهمان با گروگان گرفتن نفر دوم قصد فرار از پشت بام را داشتند یکی از مأموران با استفاده از قانونی به‌کار‌گیری سلاح، پای متهم گروگانگیر را هدف قرار داد و با یک تیر دو پای او را زخمی کرد. بدین ترتیب دو متهم با شلیک پلیس زمینگیر شدند و به دام افتادند.
پس از این متهم زخمی به بیمارستان و همدست وی به کلانتری‌۱۲۸ تهران‌نو منتقل شد.
متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به جرم خود گفت: ما چند خانه را برای سرقت زاغ‌زنی کرده بودیم که مأموران از راه رسیدند و مجبور به فرار شدیم. پس از فرار از طریق بالکن خانه‌ای که اول سرقت کرده بودیم وارد خانه دیگری شدیم که صاحبخانه متوجه ما شد و درخواست کمک کرد و ما هم برای اینکه موفق به فرار شویم او را گروگان گرفتیم، اما دوباره مأموران راه ما را سد کردند. ما دو نفر را گروگان گرفتیم، اما باز هم موفق به فرار نشدیم و در نهایت با شلیک مأموران دستگیر شدیم.
سرهنگ بهرامی، رئیس کلانتری‌۱۲۸ تهران‌نو با بیان اینکه متهمان برای تحقیقات فنی در اختیار کارآگاهان اداره ششم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند، گفت: در بازرسی از متهمان مقداری طلا و جواهر، پول، ادوات سرقتی از قبیل: پیچ‌گوشتی، دیلم و همچنین یک قبضه چاقوی سلاخی و ساطور کشف و ضبط شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار