کد خبر: 933188
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲
۱۳ آبان نماد شکست استکبارمقابل ایران است
۱۳ آبان یادآور حوادث بسیار مهمی است که در شکل‌گیری، مقاوم‌سازی و تداوم انقلاب اسلامی و شکست توطئه‌های پیاپی امریکا به عنوان نماد کامل امپریالیسم جهانی و نظام سلطه‌گر تمامیت خواه، نقش اساسی داشته است
میترا شهبازی
۱۳ آبان با سه رویداد متفاوت تبعید امام خمینی (ره) در سال ۴۳، کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در سال ۵۷ توسط ایادی رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان در سال ۵۸ به تاریخ ایران گره خورده است که هر یک ریشه در ستمگری‌ها و دخالت‌های دولتمردان امریکا علیه مردم ایران دارد. امسال نیز به‌رغم توافق دولت سابق امریکا در خصوص برجام، ترامپ با یکه تازی زیر این توافقات زد و سیاست ستمگری امریکا علیه تمام دنیا را رو کرد و ۱۳ آبان امسال را روز بازگشت همه تحریم‌ها یی اعلام کرد که به لغو آن‌ها متعهد بودند. از همین رو امروز ۱۳ آبان مردم هوشیار و بیدار ایران از سراسر استان‌های کشور به پا می‌خیزند تا باردیگر بر استکبارستیزی خود تأکید کنند.

مهم نیست کدام فرد به عنوان رئیس‌جمهور امریکا معرفی شود؛ دموکرات باشد یا جمهوری‌خواه، سال‌هاست که سیاست امریکا علیه تمام دنیا همین بوده است که هست. قدرت‌طلبی امریکایی‌‎ها، ستمگری‌ها و دخالت‌های دولت‌شان همواره خسارات زیادی به مردم دنیا وارد کرده است. آن‌ها هرگاه بخواهند با کشوری وارد صلح شوند می‌شوند و هرگاه بر خلاف خواسته‌هایشان باشد زیر تمام قرارداد‌ها و توافقاتشان می‌زنند. همان اتفاقی که درباره برجام نیز رخ داد. به‌رغم اینکه قرار بود تحریم‌ها برداشته شود، اما یکباره ترامپ با یکه تازی زیر تمام این قرارداد‌ها زد و دوباره سعی بر وارد کردن فشار‌های سیاسی و اقتصادی بیشتری به ایران کرد. چرا که ایران جزو معدود کشور‌هایی است که ۴۰ سال است زیر بار ظلم و زیاده خواهی امریکا نرفته است. ۱۳ آبان ماه هم با توجه به اینکه با سه رویداد متفاوت تبعید امام خمینی (ره) در سال ۴۳، کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان در سال ۵۸ به تاریخ ایران گره خورده است، نمادی از آرزوی برباد رفته این کشور غاصب است. حالا امروز مردم غیور و هوشیار ایران در سراسر کشور به پا می‌خیزند تا بار دیگر نشان دهند ایران هیچ‌وقت زیر بار ظلم امریکا نمی‌رود و تشدید تحریم‌ها هم اثری بر مردم ندارد.

آمادگی استان‌ها برای بزرگداشت ۱۳ آبان
سیاست‌های ستمگرانه، مغرضانه و فریبکارانه دولتمردان امریکا، این کشور را به عنوان نماد حاکمیت شیطانی در افکار عمومی جهان قرار داده، رفتار‌هایی که سبب عصبانیت ملت‌ها مانند آنچه در ۱۳ آبان ۵۸ ایران رخ داد، شده است. در این خصوص فرمانده سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین با اشاره به اینکه مردم استان قزوین باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در این راهپیمایی شرکت می‌کنند، می‌گوید: «یوم‌الله ۱۳ آبان نماد مقاومت و ایستادگی ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی در برابر استکبار جهانی و زورگویان است.» مهدی صادق‌پور می‌افزاید: «این روز یادآور حوادث بسیار مهمی است که در شکل‌گیری، مقاوم‌سازی و تداوم انقلاب اسلامی و شکست توطئه‌های پیاپی امریکا به عنوان نماد کامل امپریالیسم جهانی و نظام سلطه‌گر تمامیت خواه، نقش اساسی داشته است.»
خطیب جمعه اردبیل نیز با اشاره اینکه امریکا در بحث تحریم‌های نفتی شکست خورده است و مردم اردبیل این را به خوبی می‌دانند و گول تبلیغات پوچ امریکا را نمی‌خورند می‌گوید: «مقاومت ملت امروز نتیجه داد و امریکا مجبور شد از تحریم کل نفت ایران و به صفر رساندن صادرات آن عقب‌نشینی کند.» آیت الله سیدحسن عاملی با اشاره به اینکه امریکا در چند روز مانده به ۱۳ آبان که می‌بیند امکان ندارد صادرات نفت ایران صفر شود، فعلاً هند و کره جنوبی را استثنا کرده است، می‌افزاید: «اگر گاز ایران به ترکیه قطع شود، یک فاجعه رخ می‌دهد و لذا ترکیه نیز تقاضای معافیت کرده است. اگر گاز ایران به عراق قطع شود اکثر نیروگاه‌های برق عراق که برای آن‌ها بسیار حیاتی است، تعطیل می‌شود. به همین جهت عراق نیز تقاضای معافیت کرده است و این سلسله معافیت‌ها ادامه دارد. همچنین مهم‌تر اینکه آن‌ها از محروم کردن ایران از «جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی» نیز عقب نشینی کردند، چون دیدند اروپا در ساز و کار مالی خود به دنبال ایجاد یک فرآیند جدید برای مبادله با ایران بر آمده به نحوی که جایگزین سوئیفت شود و جایگاه بین‌المللی سوئیفت را بشدت متزلزل می‌کند.» امریکا به‌رغم تلاش‌های چهل‌ساله در مقابل استقامت مردم سراسر ایران در حال عقب‌نشینی است. این نیز دلیلی ندارد جز اینکه طی این چهل سال جوانان ایرانی با تمام توان تلاش کردند و رهنمود‌های مقام معظم رهبری را با جان و دل پیش بردند. اتفاقی که امروز باعث شده است که کشور‌های اطراف به ادامه ارتباط با ایران نیاز داشته باشند.

سراسر ایران یکصدا می‌شوند
با این تفاسیر ۱۳ آبان امسال روزی است که باید فریاد‌ها رساتر از گذشته با شعار مرگ بر امریکا همراه شود. این را امام جمعه رشت می‌گوید و با اشاره به نقش دانش‌آموزان در این رویداد می‌افزاید: «دانش‌آموزان در توسعه و رشد کشور نقش آفرین بوده و آموزش و پرورش باید در تربیت آن‌ها و پشتوانه‌سازی برای نظام اهتمام ویژه داشته باشد.» آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان گیلانی به دنبال رهنمود‌های مقام معظم رهبری در این روز شرکت می‌کنند و مشت محکمی بر دهان امریکا می‌زنند بیان می‌کند: «مبازره با استکبار جهانی و دفاع از مظلوم از اهداف و آرمان‌های مهم انقلاب اسلامی است و نسل جدید ما این را به خوبی می‌دانند و نسبت به سیاست‌های ظالمانه امریکا آگاه هستند.»

یوم اللّه ۱۳ آبان، یادآور حماسه‌ها، ایثار‌ها و فداکاری‌های دانش‌آموزان عزیز کشور است و مردم هوشیار استان اصفهان نیز همزمان با سراسر کشور در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند و باری دیگر وحدت و همدلی مردم ایران را به سراسر دنیا نشان می‌دهند. حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه امریکا هر روز درصدد آسیب رساندن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران است بیان می‌کند: «مردم خراسان جنوبی در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت می‌کنند و یکصدا فریاد می‌زنند و به همه کشور‌ها بیدارباش می‌دهند.» در حال حاضر تمام تدابیر برای این راهپیمایی بزرگ در استان‌های کشور اندیشیده شده و برنامه منظمی هم برای تردد مردم در نظر گرفته شده است. امروز روزی است که باید تمام مردم از سراسر استان‌های کشور یکصدا در مقابل ظلم و ستمگری امریکا بایستند و یک بار دیگر نشان دهند سیاست‌های ظالمانه امریکا نمی‌تواند به وحدت و اتحاد ایرانی نفوذ کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار