کد خبر: 932291
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
عليرضا دهلوی
با توجه به مشکلات تاکسی‌های اینترنتی، شهرداری از مدت‌ها پیش درصدد مجوزدارکردن آن‌ها بود. اکنون نیز برای ساماندهی به این تاکسی‌ها، وزارت کشور قصد دارد فعالیت این تاکسی‌ها را ضابطه‌مند کند.
این شرکت‌های اینترنتی نباید در کنار خیابان عضوگیری کنند و تأیید صلاحیت اعضا تنها با یک استعلام صورت می‌گیرد. در حقیقت باید همانطوری که در تاکسیرانی قوانین و ضوابطی برای رانندگان اعمال می‌شود و تنها با ارائه یک شماره پلاک هویت فرد، تخلفات وی، تعداد کمیته‌های انضباطی و نوع مشکلاتش مشخص می‌شود، برای آن‌ها نیز این اقدامات انجام شود.
دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور با بیان اینکه وزارت کشور مخالف فعالیت تاکسی‌های اینترنتی نیست، گفت: به دنبال ساماندهی این تاکسی‌ها هستیم تا مشخص شود از چه خودرو‌هایی استفاده می‌کنند و عمر ناوگانشان چقدر است تا به این وسیله استاندارد‌های ناوگانشان را افزایش دهیم و بگوییم که خودروی بالای ۱۰ سال نباید عضو مجموعه شوند و همچنین نوع خودرو‌ها باید مشخص باشد. از طرفی اگر به پروژه نوسازی تاکسی‌ها در ۱۰ سال اخیر نگاه کنیم، می‌بینیم به جز خودروی پژو و سمند خودروی دیگری وارد ناوگان نشده و پراید‌های قدیمی در حال خارج شدن از رده هستند.»
پوریا محمدیان یزدی با اشاره به اینکه کیفیت ارائه خدمات تاکسی‌های زیر نظر شهرداری نیز جای بحث دارد و باید روی آن کار شود، تصریح کرد: اگر نکته مثبتی باشد، قطعاً از آن الگوبرداری خواهیم کرد. به طور مثال همان نظرسنجی که از مشتری توسط تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود اقدام خوبی است و ما نیز از آن الگوبرداری کردیم؛ اما باید گفت: این تاکسی‌هایی که به صورت بی‌قاعده و قارچ‌گونه رشد می‌کنند، اگر روزی سرویس آن‌ها دچار مشکل شود، مسافر روی زمین خواهد ماند. بنابراین این موضوع دغدغه مدیریت شهری است و باید ضمن ساماندهی و مدیریت آن، تعرفه‌ها نیز مشخص شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار