کد خبر: 932042
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
فعالیت موکب‌ها تا 2 روز بعد از اربعین
حالا دیگر راهپیمایی عظیم زائران اربعین حسینی شکل و بوی دیگری به خود گرفته و با افزایش حجم تردد زوار در مرز‌های مختلف و به خصوص مهران، شور و اشتیاق هم در مرز‌ها بالا گرفته و در این بین خدمات‌رسانی به زوار اربعین توسط مردم و موکب‌ها بیشتر شده است.
محمدرضا هادیلو
حالا دیگر راهپیمایی عظیم زائران اربعین حسینی شکل و بوی دیگری به خود گرفته و با افزایش حجم تردد زوار در مرز‌های مختلف و به خصوص مهران، شور و اشتیاق هم در مرز‌ها بالا گرفته و در این بین خدمات‌رسانی به زوار اربعین توسط مردم و موکب‌ها بیشتر شده است. فقط از مرز چذابه تا این لحظه حدود یک صد هزار نفر عبور کرده‌اند و ۳۰۰ موکب در خوزستان مشغول خدمات‌رسانی به زائران هستند.

شاید فقط باد و طوفان بود که توانست چند ساعتی باعث کندی خروج زائران از مرز مهران شود و حالا افزایش حجم تردد زوار در این مرز باعث افزایش شور و اشتیاق در بین زائران شده و در این بین فعالیت موکب‌ها هم به شدت زیاد شده و خدمات رسانی به زوار اربعین توسط مردم بیشتر شده است. کافی است تا مرز‌ها را به نظاره بشینیم تا معلوم شود هیچ چیز نمی‌تواند مانع رفتن زائران به کربلا شود، زائرینی که می‌گویند به‌رغم تخریب مواکب بسیاری خادمان همچنان در حال خدمت‌رسانی به اربعینی‌ها هستند. وضعیت تردد و خروج زائران کربلای معلی از پایانه مرزی مهران به صورت روان و عادی در جریان است و زائران در کمترین زمان ممکن از این پایانه مرزی خارج می‌شوند. امسال برخلاف سال‌های گذشته با هماهنگی‌های صورت گرفته و کنترل مأموران از خروج زائرانی که فاقد گذرنامه بوده و بدون روادید هستند جلوگیری می‌کنند و تنها به زائرانی که دارای روادید کشور عراق هستند اجازه ورود به پایانه مرزی مهران می‌دهند.

روزی ۱۱ هزار پرس غذا برای زائران در کاظمین
روز گذشته مسئول موکب حسین بن موسی الکاظم (ع) که از خراسان جنوبی عازم عراق شده اعلام کرد: برنامه‌ریزی شده که روزانه ۱۱ هزار پرس غذا بین زائران اربعین در کاظمین توزیع شود. مجتبی محمدی گفت: موکب حسین‌بن موسی الکاظم (ع) در کاظمین برای ۱۲ روز مستقر شده است و برنامه‌ریزی شده که روزانه ۱۱ هزار پرس غذا در دو وعده ناهار و شام بین زائران اربعین توزیع شود. وی با بیان اینکه برای اسکان روزانه هزار نفر پیش بینی‌های لازم انجام شده است، گفت: همچنین ۴۰ هزار میان وعده تهیه شده است. مسئول موکب حسین‌بن موسی الکاظم (ع) اظهار کرد: همچنین ۱۵۰ هزار پذیرایی چای و شربت بین زائران اربعین حسینی توزیع خواهد شد. به گفته محمدی، موکب حسین بن موسی الکاظم (ع) از طبس، دو روز بعد از اربعین نیز در کاظمین حضور خواهد داشت.

افزایش پنج گیت در مرز چذابه
فرماندار قرارگاه چذابه گفت: از ابتدای آغاز سفر معنوی راهپیمایی اربعین تاکنون حدود یک صد هزار زائر از مرز زمینی چذابه عبور کرده‌اند. علی حسین‌زاده افزود: روزانه بیش از ۱۵ هزار زائر اربعین حسینی از این مرز عبور می‌کنند و تعداد تردد‌ها به وضوح در حال افزایش است. وی با اشاره به اینکه طی روز‌های اخیرتعداد تردد زوار اربعین افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد ادامه داد: تمام امکانات برای پذیرایی این زوار از مرز چذابه تدارک دیده شده و ۳۰۰ موکب در سطح استان خوزستان با ارائه خدمات به عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) آن‌ها را روانه این سفر می‌کنند. معاون سیاسی استاندار خوزستان همچنین از افزایش پنج گیت دیگر به مجموع گیت‌های مرز زمینی چذابه خبر داد و افزود: در تلاشیم تا هیچ گونه اخلالی در عبور و مرور زوار از این مرز پیش نیاید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار