کد خبر: 930563
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
آیت‌الله امامی کاشانی در نماز جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند دولت و دیگر قوا را به فساد سیستماتیک متهم کنند، گفت: انتقاد خوب است اما اهانت به مسئولین کشور کمک به بیگانگان و دشمنان انقلاب است.

جوان آنلاین: آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: احتکار در شرع و عقل حرام است، اینکه کالایی را که مورد نیاز جامعه اسلامی است، جمع کنیم تا بعدا گران بفروشیم، حرام است و نظر تمام مراجع نیز در این خصوص همین است. حضرت علی(ع) نیز محتکرین را به آتش دوزخ وعده دادند.

وی احتکار را جهل دانست و افزود: کسانی که دست به احتکار می‌زنند، نسبت به دنیا و آخرت جاهل هستند، به این افراد می‌گوییم که به زندگی و آخرت خود رحم کنند و برای منافع دنیوی، دست به احتکار نزنند. در شرایطی که دشمن کشور را تحت فشار قرار داده، احتکار، گرانفروشی و دنیاپرستی، حرکت در مسیر اهداف دشمن است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در مقابله با مفسدین اقتصادی، گفت: امیدواریم قوه قضائیه با قدرت این مسیر را ادامه دهد. از سوی دیگر کسبه باید هرچه دارند را به مردم ارائه دهند، دست به احتکار و ذخیره‌سازی نزنند و به فکر آخرت خود باشند.

امامی کاشانی در ادامه با اشاره به دیدار چند روز پیش سران قوا با مقام معظم رهبری گفت: رهبری در این جلسه فرمودند «مشکلات بانکی، تورم و مسائل اقتصادی مردم باید با جدیت، پیگیری و به مشکلات طبقه ضعیف جامعه رسیدگی شود»، ایشان بارها تأکید کردند که «برای حل مشکلات، مشورت کنید».

وی افزود: رهبرانقلاب بارها فرموده‌اند که «با وجود ظرفیت‌های موجود کشور، می‌توان مشکلات کشور را حل کرد و هیچ‌ مشکل حل نشدنی در کشور وجود ندارد».

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تحقیقات مرکز تحقیقاتی پارلمان آمریکا برای تسلط بر ایران تصریح کرد: دولت آمریکا از مرکز تحقیقات پارلمان آمریکا می‌خواهد برای تسلط بر ایران و بر هم ریختن جامعه ما، طرحی بدهد، آنها در این طرح بر چند مطلب تأکید داشتند؛ اول اینکه دولت و دیگر قوا را به فساد سیستماتیک متهم کنند یعنی اینکه مردم فکر کنند دولت و دیگر قوا فاسد هستند و در کل نظام اسلامی را به فساد متهم کنند.

امامی کاشانی اظهار داشت: اگر ما به دنبال مطرح کردن فساد در دولت و دیگر قوا باشیم، به دشمن کمک کرده‌ایم و آنها از اقدامات ما خوشحال می‌شوند. رهبری بارها فرموده‌اند «اهانت به یکدیگر و توهین، خواست دشمنان و برنامه‌ آنهاست»؛ آنها می‌خواهند القا کنند که سیستم فاسد است.

امام جمعه موقت تهران گفت: مسئله دومی که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند، این است که همه مسئولان کشور را به فساد متهم کنند و از سوی دیگر، بین مسئولان اختلاف ایجاد کنند تا به این وسیله کشور را ضعیف کرده و در آخر نیز رهبران را به فساد متهم کنند تا مردم از رهبری و مدیران عالی نظام جمهوری اسلامی ناامید شوند و آن زمان آنها می‌توانند به اهدافشان دست یابند.

وی در خصوص الحاق ایران به کنوانسیون‌ها و قراردادهای بین‌المللی افزود: همه ما باید هوشیار باشیم، به پیشنهادات دشمن با سوءظن نگاه کنیم و با احتیاط و هوشیاری تصمیم بگیریم اما همه باید بدانند که قوای قضائیه، مقننه و مجریه، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، همه زیر نظر مقام معظم رهبری عمل می‌کنند و تحت هدایت ایشان هستند.

امامی کاشانی ادامه داد: انتقاد خوب است اما اهانت، کمک به بیگانگان و دشمنان انقلاب اسلامی است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به پیروزی‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: در جهان هیچ‌ زمانی آمریکا این‌چنین تنها نبوده و مردم جهان از آنها جدا نبوده‌اند اما باید توجه داشت که حق و باطل همیشه روبروی هم هستند و دشمنان هیچ‌گاه دست از توطئه برنمی‌دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان، آمریکا، صهیونیست، پولداران مغرور و حکام برخی کشورهای منطقه که بنده ی استکبار هستند، بدانند که حق پیروز است و آنها ذلیل و نابودشدنی هستند.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار