کد خبر: 929256
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
برداشت خرمای پیارم یا شکلاتی از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار نخلستان‌های شهرستان حاجی‌آباد در استان هرمزگان آغاز شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اعلام این خبر و با بیان اینکه پیارم به علت خشک و قابل نگهداری بودن در مدت طولانی به غذای بحران و خرمای شکلاتی معروف است، پیش‌بینی کرد تا پایان فصل برداشت ۱۰ هزار تن خرمای پیارم برداشت شود که ۱۰ درصد بیشتر از پارسال است.
گرگیج با اشاره به اینکه پیارم، خاصویی، شاهانی، مضافتی، خنیزی، مرداسنگ، زاهدی، خارکلوت و بر دیوار مهم‌ترین ارقام خرمای شهرستان حاجی‌آباد است، گفت: بیشترین نخلستان‌های پیارم در دهستان‌های سرچاهان، معدنوئیه، شهدادی، درآگاه، طارم، تزرج و اطراف شهر حاجی‌آباد است.
وی با بیان اینکه شهرستان حاجی‌آباد به علت داشتن آب‌وهوای گرم و خشک تنها منطقه کشت پیارم در کشور است، افزود: خرمای پیارم سرشار از مواد قندی، پروتئین، کلسیم، پتاسیم، فسفات، منیزیم، آهن، ویتأمین و مواد معدنی است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: هرمزگان با برداشت سالانه ۱۴۰ هزار تن خرما از ۳۴ هزار هکتار، رتبه چهارم تولید و سوم سطح زیر کشت را در کشور دارد.
گرگیج با بیان اینکه در هرمزگان ۵۵ نوع خرما تولید می‌شود که ۲۰ رقم آن تجاری است، گفت: ۶۰ درصد محصول برداشت شده که شامل سه رقم پیارم، خاصویی و مضافتی می‌شود به کشور‌های اروپایی، امریکا، استرالیا، کانادا، روسیه و آسیای میانه صادر می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار