کد خبر: 928675
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
گفت و گوی "جوان آنلاین" با دبیر کل فدراسیون والیبال در پی شروع لیگ و نتایج ضعیف تیم ملی
قرعه ‌کشی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی برگزار شد که برای اولین بار قرار است این فصل والیبال با حضور ۱۴ تیم آغاز شود. بانک سرمایه قهرمان فصل گذشته لیگ ضمن انصراف ، در لیگ امسال تیمداری نخواهد کرد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : قرعه ‌کشی مسابقات والیبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور در حالی برگزار شد که برای اولین بار قرار است این فصل والیبال با حضور ۱۴ تیم آغاز شود. بانک سرمایه قهرمان فصل گذشته لیگ ضمن انصراف ، در لیگ امسال تیمداری نخواهد کرد.

امیر حسین منظمی دبیر کل فدراسیون والیبال در گفت وگو با "جوان آنلاین" گفت: امسال لیگ ما با حضور ۱۴ تیم آغاز خواهد شد. تیم ها با سرمایه گذاری که می کنند بازوان اصلی فدراسیون هستند و باعث می شند تا تیم ملی قدرتمندی را شکل دهیم. امسال متاسفانه بانک سرمایه بنابردلایلی انصراف خود را از تیمداری اعلام کرد و در لیگ حضور ندارند و ما مجبور شدیم تیم سیرجان را جایگزین آن در لیگ این فصل کنیم. تیم خاتم هم تا لحظات آخر قرار بود از لیگ کنار بکشد که با پیگیری هایی که داشتیم در ثانیه های آخر با تمام مشکلات در لیگ ماندنی شد. به هر حال خاتم یکی از تیم‌های لیگ برتری است که سال گذشته بر سکوی نائب قهرمانی ایستاد و به عنوان قهرمانی باشگاه‌های آسیا رسید و خبر کنار کشیدن او باعث شوک به اهالی والیبال شد اما خدا را شکر دوباره بازی های این تیم را در لیگ امسال خواهیم دید.

وی در ادامه افزود: طبق برنامه ریزی لیگ ما از ۲۵ مهر آغاز می شود و تا اسفندماه ادامه خواهد داشت. در لیگ امسال همان طور که گفتم ۱۴ تیم حضور دارند که در دو گروه هفت تیمی با هم به رقابت می پردازند و در نهایت هشت تیم هم به مرحله پلی‌آف راه پیدا خواهند کرد تا تیم ها به مراحل بالاتر راه پیدا کنند.

دبیر کل فدراسیون والیبال  با اشاره به اینکه در لیگ امسال شاهد یک تیم نظامی هستیم اظهار داشت: همان طور که گفتم در لیگ امسال نماینده خراسان رضوی جایگزین بانک سرمایه شد و دو سهمیه آزاد نیز به تیم‌های عقاب نهاجا و فولاد سیرجان اعطا شد. موضوع ورود تیم نظامی عقاب به لیگ امسال ، نقطه عطفی است برای لیگ ما، چرا که همواره سعی داریم تا کمک حال تیم ها باشیم. سال بعد با توجه به اینکه المپیک سیزم را پیش رو داریم سعی کردیم با ورود تیم عقاب در لیگ برتر ، این تیم با آمادگی بیشتری در المپیک حضور یابد. قطعا حضور تیم عقاب در لیگ باعث می شود در بتوانند در سیزم عملکرد خوبی را ارائه دهند. یکی از موارد مهم دیگر بحث تیم داری دانشگاهها بود. سعی زیادی کردیم که در لیگ امسال ما تیمی به نمایندگی از دانشگاهها داشته باشیم که علی رغم تلاش زیاد این امر صورت نگرفت و امیدوارم در سال بعد تیمی از دانشگاهها در لیگ حضور داشته باشد.

منظمی در پاسخ به "جوان آنلاین" مبنی بر اینکه آیا استفاده از ویدئو چک در امسال قطعی شده گفت: از سال قبل استفاده از طرح ویدئو چک مطرح شد و مورد استقبال قرار گرفت. قرار است باشگاهها از دو هفته قبل از بازی ، برای هر مسابقه درخواست  خود را بدهند تا در آن بازی از ویدئو چک استفاده کنیم. البته این طرح اجباری نیست و چون سال اول است که عملی می شود فعلا به صورت آزمایشی اجرایی می شود تا در آینده اگر شورای فنی آن را مثمر ثمر دید به صورت اجباری در تمام مسابقات لحاظ کند.

وی درباره ماندن یا رفتن کولاکوویچ اظهار داشت: به نظر من این مربی صرب رفتنی است. نتایج چند بازی اخیر او اصلا در حد و اندازه تیم ملی ما نبود. او در حال حاضر تا سال ۱۳۹۹ قراردارد اما قرارداد او منوط به شرایطی است که کمیته فنی در نظر می گیرد است. کولاکوویچ در حال حاضر ماهیانه ۱۵ هزار دلار از ما پول حقوق می گیرد پس باید انتظارات ما را برآورده کند . نوسان دلار کار را برای ما سخت کرده برای همین باید بهترین تصمیم را بگیریم. انشاله شورای فنی تا دو هفته دیگر در این باره تشکیل جلسه می دهد و آسیب شناسی خود را به صورت دقیق انجام می دهد و نظرش کلی را می دهد . بعد ما کولاکوویچ را فرا می خوانیم و اگر نتواند شورا را قانع کند به طور حتم از تیم جدا خواهد شد. البته این جدا شدن ضمن تفاهم نامه ای خواهد بود تا ایران متضرر نشود. به هر حال کولاکوویچ برای رفتن به تیم دیگر نظر مساعد ما را لازم دارد و در صورت رفتن تصور نمی کنم مشکلی بوجود بیاید.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار