کد خبر: 928106
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
لاریجانی در صحن علنی:
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز گفت: لوایح پالرمو و مبارزه پولشویی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شود.

به گزارش جوان آنلاین، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 3 مهرماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو دو لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته و پولشویی برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می‌شود گفت: در رابطه با این دو لایحه ملاحظاتی از سوی شورای نظارت مجمع تشخیص وجود داشت که آن را به مجمع داد.

وی افزود: در مورد لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و هم مبارزه با پولشویی معمولاً شورای نظارت لایحه را برای بررسی به کمیسیون می فرستد اما این بار به شورای نگهبان داده شد، بنابراین کمیسیون این مورد را مد نظر قرار نداد.

لاریجانی تصریح کرد: هم اکنون این دو لایحه برای بررسی بیشتر در صحن مجمع تشخیص مصلحت به مجمع فرستاده می‌شود چراکه آن ملاحظات در کمیسیون مد نظر قرار گرفته نشد ضمن اینکه می‌توانستند در نظر نگیرند به این دلیل که در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: شورای نگهبان می‌تواند پس از تصویب لایحه در مورد آن به مجمع تشخیص نظر دهد، بنابراین این موضوع در جلسه مجمع تشخیص بحث شد آقای رضایی گفت که اگر قبول ندارید به مجمع برود و خود اعضای مجمع به این اظهار نظر ایراد داشتند، بنابراین این دو لایحه شورای نگهبان می‌رود و چون شورای نگهبان نظرات شورای نظارت را نپذیرفت به صحن مجمع می‌رود و در آنجا بررسی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بعد از اینکه این لوایح در مجمع تشخحیص مورد بررسی قرار گرفت، اگر نظر شورای نظارت درست بود، اعمال می‌شود در غیر این صورت همان قانون مجلس اجرا خواهد شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
سلام. هرکس طرفداری از FATF بکند اشتباه کرده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار