کد خبر: 928087
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
رئیس سازمان برنامه و بودجه از تهیه بسته جبرانی برای ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار حقوق بگیر، خبرداد و گفت: این بسته حمایتی بعد از بازگشت رئیس جمهور بررسی و پس از تصویب اجرایی می‌شود.
جوان آنلاین: محمدباقر نوبخت ­رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه نشست با روسای سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی سراسر کشور درباره دو بسته معیشتی حمایت از مردم افزود: این بسته‌ها بعد از سفر رئیس جمهور بررسی می‌شود و هر وقت به تصویب نهایی برسد اجرا خواهد شد و یکی از این بسته​‌ها بسته جبرانی برای حقوق بگیران است.

نوبخت افزود: اگر قرار باشد افزایش حقوقی برای کارکنان دولت داشته باشیم حتما در قانون بودجه سال آینده است و اطلاع رسانی می‌شود، اما قرار شد به ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار حقوق بگیر بسته جبرانی داده شود؛ بسته‌ای که آقای نوبخت توضیح بیشتری درباره آن نداد.

وی درباره برنامه‌های شغلی دولت گفت:: برنامه اشتغال دولت به دو صورت که مرحله اول حفظ اشتغال موجود با ارائه یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به واحد‌های تولیدی انجام خواهد شد و در مرحله دوم ۶۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید اختصاص خواهد یافت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در جلسه اشتغال که برگزار شد روسای سازمان برنامه و بودجه سازمان‌ها حضور پیدا کردند تا گزارشات خود را در خصوص ایجاد اشتغال و واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی ارائه دهند. نوبخت درباره یارانه پرداختی گفت:: همه افرادی که قبلا برای دریافت یارانه ثبت نام کرده بودند یارانه خود را دریافت می‌کنند و تا الان ۶ مرحله پرداخت یارانه در موعد مقرر به افرادی که استحقاق دریافت یارانه داشته اند انجام شده است.

وی درباره طرح‌های عمرانی افزود: ۷۶ هزار پروژه نا تمام به ارزش ۴۵۰ هزار میلیارد تومان وجود دارد که اگر بخواهیم با منابع دولتی به اتمام برسانیم زمان بسیار زیادی خواهد گرفت برای همین برای اتمام این طرح‌ها از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در تبصره ۱۹ قانون بودجه ساز و کاری تعریف شد که از اعتبارات عمومی به صورت اهرم و از تسهیلات بانکی و منابع صندوق توسعه ملی استفاده شود تا طرح‌ها به اتمام برسد. نوبخت افزود: مبلغی حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان برای سال جاری برای اتمام طرح‌های نیمه تمام پیش بینی شد.

وی گفت: در سه سال گذشته ۶ هزار پروژه به ارزش سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را به بخش خصوصی واگذار کردیم و برای اینکه از طرف بخش خصوصی مورد استقبال قرار بگیرد در شورایعالی هماهنگی اقتصادی سه قوه ۶ مصوبه را برای جذاب کردن این پروژه‌ها در نظر گرفتیم. رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تخفیف جالب توجه برای خریداران طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شد و صدا و سیما مسئول اطلاع رسانی برای معرفی این پروژه‌ها شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار