کد خبر: 927661
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
گزارش «جوان آنلاین» از حمله تروریستی در اهواز؛
حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: «فردی که در حال حاضر دستگیر شده مطالبی را به زبان آورده که به عنوان یکی از اسنادی که در سطح بین‌المللی می‌شود ارائه کرد اینکه این تروریست‌ها توسط افراد کثیف آموزش داده شدند و یک ترقه‌ای زدند تا عظمت جمهوری اسلامی را ضعیف نشان دهند.»
سرویس سیاسی جوان آنلاین - مهسا گربندی: صبح امروز در حین برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز، تعدادی از عناصر مسلح ناشناس به سمت محل رژه و حاضران تیراندازی کردند. در این حمله تروریستی ۶۰ نفر مجروح و ۲۹ نفر شهید شده‌اند. البته تروریست‌ها موفق نشدند وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور به‌سوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کردند.
 
اعتراف تروریست دستگیر شده حقایق مهمی را به جهان اثبات خواهد کرد

آیت‌الله جزایری، نماینده، ولی فقیه در خوزستان، آیت‌الله حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، غلام رضا شریعتی، استاندار خوزستان و جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند که در سلامت کامل هستند.
 
در واکنش به این حمله تروریستی در اهواز، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشور در صفحه توئیتر خود نوشت: «تروریست‌هایی که توسط یک رژیم خارجی به کار گرفته، آموزش دیده، مسلح شده و از آن‌ها دستمزد گرفته بودند به اهواز حمله کردند. کودکان و بزرگسالان در میان تلفات حادثه بودند. ایران حامیان تروریست منطقه‌ای و اربابان آمریکایی‌شان را برای چنین حملاتی مسئول می‌داند. ایران در دفاع از جان ایرانیان به سرعت و قاطعانه پاسخ خواهد داد.»

واکنش مردم در فضای مجازی

حادثه تروریستی اهواز که منجر به مجروح و کشته شدن برخی از کودکان نیز شد، احساسات مردم را جریحه‌دار کرد و کاربران فضای مجازی با هشتگ حمله تروریستی اهواز به این موضوع واکنش نشان دادند. آمیرزا مُحَمَّدخان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «داغی در عراق و سوریه بر دلتان مانده که می‌خواهید با ترقه بازی جبرانش کنید، اما کور خواندید، حقیرتر از این حرف‌ها هستید. منتظر پاسخ ویرانگری باشید...»

کاربری با نام بچه رئیس نیز به امنیت کشور اشاره کرد و توئیت زد: «چرا میرید توی سوریه و عراق می‌جنگید؟ چرا این همه هزینه می‌کنید؟ بیاید همینجا توی اهواز توی پارک خیلی هم دلبازتره همینجا بجنگید! - عده‌ای تا چیزی که دارن رو از دست ندن قدرش رو نخواهند فهمید!»
 
اعتراف تروریست دستگیر شده حقایق مهمی را به جهان اثبات خواهد کرد

سروش محمدی به رشادت و دلیری پاسداران اشاره کرد و نوشت: «تو ویدئو‌های حمله تروریستی اهواز فقط اون لحظه که یک خانم با بچه کوچیکش داشت فرار میکرد و پاسدارا دورش کردن تا چیزیش نشه. غیرت تو ما خشک نمیشه. وطن و ناموس خط قرمزایین که توشون از هر چی میگذریم و شوخی نداریم. حتی جونمون باشه.»

یکی دیگر از کاربران با نام ازیو در صفحه توئیتر خود نوشت: «سال ۸۳ منم سرباز بودم کد ۶۴ گروهان رژه بودم تو تهران رژه رفتیم. حس میکنم هرکدوم از این سربازا که کشته شدن، انگار یکی از رفیقای سربازیم بوده خیلی وحشتناکه خیلی»

هدیه آقاپور نیز در این‌باره توئیت زد: «خوزستان همیشه نخل‌هاش با خون آبیاری شده و این رو نفهیدن خواستن پیام منفی بفرستن طبق معمول برعکس شد و خواهد شد الاهوازیه هم چه گوری کند برای خودش.»

دشمن بار‌ها تلاش کرده و این‌بار نیز شکست خورد

ابوالفضل حسن بیگی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حمله تروریستی اهواز به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «از آنجایی که امروز رژه عظیم و بزرگ در سراسر کشور برگزار شد و اقتدار جمهوری اسلامی نزد جهانیان به نمایش گذاشته شد، دور از انتظار نبود که دشمنان اسلام برای خدشه‌دار کردن این رژه بسیار عظیم اقداماتی را انجام دهند. البته بار‌ها از سوی دشمنان تلاش شده که وجود اقتدار جمهوری اسلامی ایران را وارونه جلوه دهند، اما این امکان برایشان فراهم نشد. آن‌ها در نهایت برای اینکه رسانه‌های خودش را در سطح جهان شارژ کنند، حادثه خونین در اهواز را برنامه‌ریزی کردند و البته این‌بار نیز با شکست رو به رو شدند.»
 
اعتراف تروریست دستگیر شده حقایق مهمی را به جهان اثبات خواهد کرد

حسن بیگی ادامه می‌دهد: «خوشبختانه دیدیم که رژه نیرو‌های مسلح در سراسر کشور به خصوص تهران با همه سال‌ها متفاوت بود و سلاح‌ها و امکانات نظامی و پدافندی و دفاعی کشور به گونه‌ای نمایش داده شد که هیچ یک از رسانه‌های بین‌المللی قادر به حذف این تصاویر نبوده و نیستند.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار می‌دارد: «موشک‌هایی که امروز به نمایش گذاشته شد برای نظامیان دنیا معنادار بود و برای امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها پیام‌هایی داشت. سلاح‌های ما با دست پرتوان دانشمندان‌مان ساخته شده و خودکفا هستیم و نیاز به دلار و یورو برای خرید سلاح نداریم.»

ابوالفضل حسن بیگی می‌گوید: «صحبت‌های رئیس جمهور در رژه تهران و همچنین بیانات دکتر لاریجانی در آب‌های نیلگون خلیج فارس به جهان اعلام کرد که ایران در همه سطوح مقتدرانه برای حفظ تمامیت ارضی و برای عزت و سربلندی تمام تلاشش را می‌کند.»

تلاش مثلث شوم امریکا، اسراییل و عربستان سعودی برای خدشه‌دار کردن اقتدار کشور
 
حسن بیگی با اشاره به این موضوع که مثلث کثیف و شوم امریکا، اسراییل و عربستان سعودی در ماه‌های گذشته نیز از همه توان‌شان استفاده کردند تا عظمت و عزت جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار کنند، گفت: «۴ نیروی فریب خورده که در خارج از ایران آموزش دیده بودند وارد خاک خوزستان شدند و از این طریق به صفوف فشرده نیرو‌های مسلح در حال رژه تیراندازی کردند. در این لحظه آمادگی و سرعت‌عمل نیرو‌های مسلح باعث شد سه نفر از تروریست‌ها هلاک و یک نفر دستگیر شود.»

او ادامه می‌دهد: «دستگیری یکی از تروریست‌ها تمام مباحثی که پشت پرده قرار دارد و را افشا می‌کند. همچنین کشور‌هایی که این تروریست‌ها را تربیت کرده‌اند و به آن‌ها پول داده‌اند رسوا خواهند شد.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌گوید: «فردی که در حال حاضر دستگیر شده مطالبی را به زبان آورده که به عنوان یکی از اسنادی که در سطح بین‌المللی می‌شود ارائه کرد اینکه این تروریست‌ها توسط افراد کثیف آموزش داده شدند و یک ترقه‌ای زدند تا عظمت جمهوری اسلامی را ضعیف نشان دهند.»

ابوالفضل حسن بیگی با بیان اینکه جهان بداند که امریکایی‌ها در همه زمینه‌ها حتی در روز رژه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران قصد ضربه زدن به ایران دارد، اظهار می‌دارد: «آقای روحانی عازم نیویورک است و باید از این فرصت سخنرانی در سازمان ملل استفاده کند. ایشان می‌تواند برای ۷ میلیارد نفر مردم دنیا خبر شفاف تروریست بودن امریکایی‌ها و در کنارش اسرائیل و عربستان را بازگو کند و از جنایات آن‌ها پرده بردارد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
انتقادی که به آقای ظریف داریم این است که چرا برای بیان مواضع خود از توئیت استفاده می کند ؟ مگر این مملکت صدا و سیما ندارد ؟! چرا با این کار این رسانه ها را به رسمیت می شناسد ؟! مسئولن باید از رسانه های مملکت خودمان استفاده کنند .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
سعودی وامارات رابا خاک یکسان میکنیم
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
با توجه به اینکه پسرم هم سربازه با دیدن پیکر مطهر سربازان شهید، چند بار گریه کردم. خدا به خانواده هاشون صبر بده.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار