کد خبر: 927197
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
رئیس شورای شهر تهران گفت: چند تن از اعضای شورای شهر تهران به دلیل مصاحبه‌هایی که داشتند به قوه قضاییه احضار شدند که اعضا به این روش اعتراض دارند چرا که نمی‌توانند به درستی به وظایف خود عمل کنند.
جوان‌آنلاین: محسن هاشمی در جمع خبرنگاران درباره هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: جلسه با نطق محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران درباره سانسور عملکردش در کتاب عملکرد یکساله شورای شهر تهران آغاز شد. 

وی ادامه داد: در ادامه این جلسه الزام شهرداری برای استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی مطرح شد که با 14 رای به تصویب رسید. 

هاشمی افزود: لایحه نرخ سرویس مدارس نیز در صحن علنی شورای شهر تهران مطرح شد که نرخ سرویس مدارس براساس ماده 18 در وزارت کشور تصویب شده بود و اعضا حساسیت‌های دیگری در خصوص ارائه خدمات در سرویس مدارس داشتند. 

رئیس شورای شهر تهران افزود: پیشنهاداتی درمورد سرویس مدارس داده شد که نتوانستیم با توجه به حجم پیشنهادات در این جلسه به جزئیات آن برسیم و قرار شد در جلسات آینده جزئیات سرویس مدارس بررسی شود. 

وی ادامه داد: براساس آنچه که در وزارت کشور تصویب شده است 75 درصد نرخ سرویس مدارس به راننده و یا مالک خودرو پرداخت می‌شود. 

هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه نوع خدمات ویژه‌ای در سرویس مدارس می‌شود، گفت:  شاید برخی والدین بخواهند در سرویس مدارس خدمات ویژه‌ای مانند تغذیه به فرزندان خود بدهند که البته ارائه این نوع خدمات هنوز به تصویب شورا نرسیده است. 

وی درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان و رفتن افشانی از شهرداری تهران نیز گفت: در مواضع شورای شهر  تغییری اتفاق نیفتاده و حداکثر تلاش را می‌کنیم که افشانی در شهرداری تهران بماند چرا که شهرداری نیاز به ثبات مدیریتی دارد. 

رئیس شورای شهر تهران افزود: این وظیفه وزارت کشور است که احکام را با قانون تطبیق بدهد. ما شهردار را انتخاب کردیم و کار را ادامه خواهیم داد و هنوز درباره حضور شهردار رسما به ما چیزی ابلاغ نکردند. 

وی گفت: وزیر کشور در این خصوص توضیح داده که پس از ابلاغ قانون باید از معاونت حقوقی ریاست جمهوری و دیوان محاسبات اداری درباره اینکه این قانون به شهرداران نیز مربوط می‌شود سوال کنیم. 

هاشمی خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته اعضای شورای شهر تهران به خاطر مصاحبه‌هایی که می‌کردند به قوه قضاییه احضار می‌شدند و اعضای شورای شهر تهران به این روش قوه قضاییه اعتراض دارند و اگر شکایت خصوصی از آنها می‌شود قوه قضاییه می‌تواند ورود کند. 

وی ادامه داد: اعضا نگران هستند که با این شیوه نتوانند به وظایف خود عمل کنند. 

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تاکنون چه تعداد از اعضای شورای شهر به قوه قضاییه احضار شده‌اند، گفت: تعداد قابل توجهی بوده‌اند. 

وی درباره نامه‌ای که به وزارت کشور نوشته شده است گفت: در این نامه به وزیر کشور استدلال‌هایی مبنی بر حضور شهردار در شهرداری تهران داده شده است. 

هاشمی درخصوص برنامه سوم توسعه شهرداری تهران نیز گفت: برنامه سوم آماده شده است و به زیر چاپ رفته و در جلسات آینده شهردار آینده به صحن شورا خواهد آمد و درخصوص برنامه سوم توسعه و عملکرد یکساله شهرداری تهران گزارشی ارائه خواهد داد. 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا برای شهرداری تهران کاندید خواهید شد، گفت: افشانی همچنان شهردار است و از بنده هم کسی درخواستی در این خصوص نداشته است. 

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار