کد خبر: 927114
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲
سردار کارگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس از برگزاری نمایشگاه در ۱۵ کشور جهان خبر داد.
به گزارش «جوان»، سردار بهمن کارگر، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح دیروز در ستاد مرکزی راهیان نور با اشاره به استقبال مردم از مزار شهید حججی، خبر از ساخت یک موزه دفاع مقدس در نجف‌آباد داد و بیان کرد: با توجه به تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس ۲ هزار راوی در مساجد، مدارس و هیئت‌های مذهبی حضور خواهند یافت و به نشر معارف دفاع مقدس که ریشه در عاشورا دارد، خواهند پرداخت. همچنین در هفته دفاع مقدس امسال نگاه ویژه‌ای به نقش مخرب منافقین و گروهک‌ها و خیانت‌هایی که به کشور داشته‌اند داریم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اعلام اینکه شعار گرامیداشت برنامه‌های مناسبتی دفاع مقدس امسال «ما توانستیم» است، افزود: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از روز شنبه ۳۱ شهریورماه آغاز می‌شود و تا روز شنبه (هفتم مهرماه) ادامه خواهد داشت. «صلابت و سلحشوری نیرو‌های مسلح و صنعت دفاعی»، «علم و معرفت، نخبگان، روز سرباز»، «دفاع ملی، جوانان، بصیرت‌افزایی»، «انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی»، «اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، حمایت و پشتیبانی مردمی»، «شهیدان، ایثارگران، جانبازان، فخر‌آفرینان»، «ولایتمداری، زنان و خانواده و سلامت» و «فرماندهان، عزت‌مداران، پیشکسوتان» نام‌هایی است که برای هر یک از این روز‌ها درنظر گرفته شده است. متناسب با هر یک از این روز‌ها برنامه‌هایی نیز از سوی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: امسال رژه نیرو‌های مسلح در هفته دفاع مقدس توسط ارتش اجرا خواهد شد. بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در ۳۱ استان کشور نیز توسط سپاه رقم خواهد خورد. برگزاری بیش از ۶۰۰ یادواره شهید، رونمایی از ۱۸۵ عنوان کتاب، تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس، بازدید رایگان از موزه‌های دفاع مقدس، تجلیل از سربازان نمونه، برگزاری مراسم آبروی کوچه‌ها، اعزام تیم‌های جهادی و پزشکی به مناطق محروم، فضاسازی تبلیغاتی در شهرها، توجه به حضور زنان در دفاع مقدس، بخشی از برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس را تشکیل می‌دهند. همچنین فاز یک اطلس جنگ جهاد نیز رونمایی خواهد شد. علاوه بر این در ۱۵ کشور نمایشگاه دفاع مقدس برپا می‌شود. فراخوان جشنواره‌هایی همچون «فانوس» و «رسام» هم در دستورکار قرار دارد.

وی درباره در اختیار قرار دادن اسناد دفاع مقدس به نخبگان، اظهار کرد: با توجه به تأسیس سازمان اسناد دفاع مقدس قرار شده اسناد این سازمان را برای تحقیق و پژوهش در اختیار نخبگان و دانشجویان قرار دهیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچنین در خصوص برنامه‌های ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: برنامه‌هایی در دو سطح «الف» و «ب» برای ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. برنامه‌های «الف» با نگاه بین‌المللی و رویکرد ملی و برنامه‌های نوع «ب» نیز با نگاه ملی و رویکرد منطقه‌ای و استانی اجرا می‌شود. ما همواره رو به جلو حرکت کرده‌ایم و به همین دلیل است که استکبار جهانی ما را تحریم می‌کند. همچنین از نظر قدرت دفاعی به عنوان یک قدرت دفاعی در سطح جهان و نه در منطقه شناخته می‌شویم. ما در نجات سوریه و عراق نیز نقش اساسی داشتیم و توانستیم دشمن را هزاران کیلومتر دورتر از مرز‌های کشورمان نابود کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار