کد خبر: 926748
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
با پرواز به سمت مشهد مقدس
نخستین هواپیمای مسافربری از مبدا مشهد مقدس به مقصد کرج در فرودگاه بین المللی پیام به زمین نشست.

این پرواز با 160 مسافر ساعت 15:30 روز جمعه در باند فرودگاه پیام که مردم استان البرز سال ها چشم انتظار چنین روزی بودند با موفقیت انجام شد و در ساعت 16:15 نیز مسافران از کرج به سمت مشهد مقدس باند فرودگاه بین المللی پیام البرز را ترک کردند.

 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز و فرودگاه مسافربری پیام گفت: این فرودگاه با دارا بودن باند پروازی به طول 4 هزار متر، عرض 60 متر و اپرون(پارکینگ هواپیما) 128 هزار متری از بزرگترین فرودگاه های کشور به شمار می رود و امکان سرویس دهی به هواپیماهای پهن پیکر باری و مسافری را دارد.

سعید زرندی افزود: با راه اندازی بخش مسافری فرودگاه پیام تا پایان سال 98 به ظرفیت جابجایی بیش از 500 هزار مسافر در سال می رسیم که موجب کاهش ترافیک هوایی فرودگاه های مهرآباد و امام خمینی (ره) می شود.

وی اضافه کرد: صرفه جویی در زمان و کاهش ترافیک بزرگراه های البرز و تهران، توسعه اقتصادی و اجتماعی استان البرز و پیش بینی ایجاد اشتغال درشهر فرودگاهی و صنایع هایتک از دیگر مزیت های راه اندازی بخش مسافری این فرودگاه است.

زرندی بیان کرد: با عملیاتی شدن این پروژه که امروز شاهد آن بوده ایم چشم اندازی روشن برای این منطقه و البرز پیش بینی و بستر تحولات اقتصادی و اجتماعی بزرگی در این استان فراهم خواهد شد.

 

در مرحله نخست روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته، پرواز از این فرودگاه به سمت مشهد و بالعکس انجام خواهد شد

 مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز نیز گفت: با راه اندازی بخش مسافربری فرودگاه بین المللی پیام علاوه بر مردم البرز، ساکنان استان های زنجان و قزوین، مردم جنوب و غرب استان تهران و ساوه نیز می توانند از این فرودگاه استفاده کنند.

علی کاملی افزود: بر اساس بررسی ها، اگر یک میلیون مسافر از فرودگاه پیام تا سال 1400 استفاده کنند، حداقل 300 هزار دستگاه تردد خودرویی به صورت رفت و برگشت در جاده های منتهی به تهران کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: با این میزان کاهش حجم ترافیک، علاوه بر کمتر شدن مصرف سوخت در کاهش آلودگی هوا نیز تاثیر زیادی خواهد داشت.

مدیرکل عملیات فرودگاهی پیام استان البرز گفت: بخش مسافربری فرودگاه پیام در مرحله نخست روزهای چهارشنبه و جمعه هر هفته، پرواز از این فرودگاه به سمت مشهد و بالعکس انجام خواهد شد.

کاملی گفت: همچنین مسیرهای جدیدی در حال برنامه ریزی است که با تکمیل شدن روند آنها، در آینده اطلاع رسانی می شود.

شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.

 

نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است.

خدمات هوایی حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان از سال ها پیش در این فرودگان انجام شد و ادامه دارد.

استان البرز با حدود 3 میلیون نفر جمعیت تا پیش از این از فرودگاه مسافری محروم بود که با اهتمام دولت تدبیر و امید این آرزوی دیرینه مردم محقق شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار