کد خبر: 926569
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
روحانی در جلسه هیئت دولت:
امروز معروفی بالاتر از امید دادن به مردم در مسیر استقامت و منکری بیشتر از ایجاد هراس و اضطراب در دل مردم آن هم به طور نابجا و غلط وجود ندارد.
امروز معروفی بالاتر از امید دادن به مردم در مسیر استقامت و منکری بیشتر از ایجاد هراس و اضطراب در دل مردم آن هم به طور نابجا و غلط وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت گفت: ماه محرم همواره برای ما یادآور فداکاری و ایثار سالار شهیدان و یاران باوفای آن حضرت است. این صفحه ماندگار تاریخ هرساله برای ما درس‌آموز است که چگونه باید در برابر پیچیدگی‌ها و مشکلات بزرگی که برای جامعه اسلامی و مردم مسلمان پیش می‌آید، ایستادگی، استقامت و فداکاری کرده و چگونه می‌توانیم پیروزی بزرگ فرهنگی و سیاسی ابدی را کسب کنیم. وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) پیروز دائمی تاریخ است و هیچ‌کس در تاریخ وجود ندارد که میدان کربلا و عاشورا را قضاوت کند و پیروزی مطلق را برای امام حسین (ع) نداند و چه مسلمان و چه غیرمسلمان و هر کسی که این تاریخ را بخواند در برابر عظمت امام حسین (ع) سر فرود خواهد آورد.
امریکا امروز تنها شده است
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه امروز می‌توان صحنه‌های عاشورا را ترسیم کرد، گفت: ما امروز در یک جنگ روشن، در برابر متجاوزان تاریخ قرار داریم. امروز گروهی روبه‌روی ملت ایران قداره‌بندی می‌کنند که به جز چند کشور، طرفداری از لحاظ سیاسی و فکری ندارند و بدترین وضع در داخل کشور خودشان است. روحانی با اشاره به اینکه شرایط داخلی امروز امریکا با سال‌های گذشته آن تفاوت بسیاری دارد و امروز یکی از دوران بسیار بد در تاریخ امریکاست، خاطرنشان کرد: امروز کمتر محقق، روشنفکر و صاحب‌نظری در امریکا وجود دارد که با کاخ‌نشینان کاخ سفید موافق باشد و حتی برخی از آن‌ها به صراحت آن‌ها را به عنوان ابله و سفیه می‌نامند و این در تاریخ امریکا کمتر اتفاق افتاده است. وی افزود: امروز متحدان امریکا از لحاظ سیاسی در کنار آن‌ها قرار نداشته و حتی متحدین سنتی امریکا نیز از این کشور فاصله گرفته و نسبت به این فاصله گرفتن افتخار می‌کنند و این در حالی است که زمانی آن‌ها برای اینکه در کنار امریکا بودند، افتخار می‌کردند. روحانی با اشاره به اینکه امروز امریکا بدترین شرایط را در درون خود دارد، تصریح کرد: امروز ایران علیرغم اینکه با جنگ اقتصادی ناخواسته روبه‌رو است و در برابر افرادی قرار گرفته که به هیچ قانون بین‌المللی احترام نمی‌گذارند، اما روحیه و ایستادگی ملت ایران به ویژه در این ایام که پرچم امام حسین (ع) به اهتزاز در می‌آید، مثال‌زدنی است. وی ادامه داد: اگر مشکلی وجود داشته و احتمال عدم ایستادگی از سوی برخی می‌رود، پرچم عاشورا و کربلا همه این افسون‌ها را باطل و تبلیغات یک‌ساله دشمنان را می‌زداید و مردم باز سرمشق‌شان امام حسین (ع) و اصحاب و یاران آن حضرت خواهد بود.
معروفی بالاتر از امید دادن به مردم نیست
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز هم ندای امام حسین (ع) را می‌شنویم که فرمود: «اگر آماده فداکاری هستید، حسین (ع) عازم است و شما را دعوت می‌کند»، گفت: امروز امام حسین (ع) ما را دعوت می‌کند و ما این ندا را با گوش جان می‌شنویم و خوش به حال آن کسانی که به این ندای امام حسین (ع) پاسخ مثبت می‌دهند. وی با اشاره به اینکه راه امام حسین (ع) راه امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار داشت: امروز معروفی بالاتر از امید دادن به مردم در مسیر استقامت و منکری بیشتر از ایجاد هراس و اضطراب در دل مردم آن هم به طور نابجا و غلط وجود ندارد.
دشمن را شکست خواهیم داد
روحانی با اشاره به اینکه نباید نادرست و ناعادلانه سخن گفته و حقایق را به مردم نگوییم، تصریح کرد: البته مردم در این جنگ بدون مشکل نخواهند بود، چراکه جنگ بدون کشته و مجروح نمی‌شود، اما این جنگی است که مطمئن هستیم، پیروزی نهایی با ماست و دشمن را در آن شکست خواهیم داد.
رئیس‌جمهور با انتقاد از عدم گفتن حقایق و واقعیات به مردم و ایجاد ترس و دلهره در مردم گفت: مگر ارز خارجی در اقتصاد کشور ما چند درصد نقش دارد؟ اگر تولید ناخالص داخلی (GDP) را برمبنای قدرت خرید یا ارزش بازار محاسبه کنیم، واردات کالا و خدمات که متکی به ارز است درصد بسیار کمی است و براساس برخی محاسبات حدود ۵ درصد و براساس برخی دیگر که ارزش و قدرت خرید را در آن در نظر نمی‌گیرند، حدود ۱۰ درصد است. وی افزود: بر فرض آنکه واردات کالا و خدمات ۱۰ درصد نقش دارد، باید ببینیم که از این میزان چه مقدار با ارز ۴۲۰۰ تومان، چه مقدار با ارز حدود ۷ هزار تومان و چه میزان برای بازار سوم، می‌ماند. بازار سوم در برابر ارزش تولیدات داخلی کشور، کمتر از یک درصد یا ۱. ۳ درصد است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه نباید اقتصاد کشور را براساس این رقم محاسبه کنیم و این به دور از عدل، کارشناسی، حق و انصاف است، افزود: متخصص، نخبه و روزنامه‌نگار و سرمقاله‌نویس ما، چرا این واقعیت‌ها را به مردم نمی‌گویند و این در حالی است که امروز خدمات آموزش، بهداشت و درمان، آب و برق، گاز، بنزین، گازوئیل و انرژی، برمبنای دلار کوچه پس‌کوچه‌های فلان خیابان محاسبه نمی‌شود. روحانی با بیان اینکه نباید به مردم ظلم کرده و آن‌ها را نسبت به آینده مأیوس کنیم، گفت: عده‌ای مداوم می‌گویند که باید مشکل مردم را درک کنید و این درست است که مردم مشکل دارند و ما در جنگ اقتصادی و روانی قرار داریم، اما این دلیل نمی‌شود که حقایق را تحریف کرده و نقاط مثبت را به مردم نگوییم. وی ادامه داد: با مقایسه رشد اقتصادی در ۴ سال گذشته نسبت به ۳۵ سال گذشته، در می‌یابیم که این رشد به طور متوسط ۲ برابر بوده است. صاحب‌نظران، متخصصان و صدا و سیما می‌توانند این را بررسی کنند، اما بحث اینجاست که اگر اینگونه بوده، چرا واقعیات را به مردم نمی‌گوییم. رئیس‌جمهور افزود: در همین شرایط سال ۹۷، صادرات و واردات کشور تغییر کرده و تراز تجاری ما نسبت به پارسال بهتر بوده است، اما به محض اینکه دولت این موفقیت‌ها را بازگو می‌کند، عده‌ای پیدا می‌شوند و در گوشه‌ای کل اقتصاد را بر مبنای همان یک درصد، محاسبه می‌کنند و این عدالت و انصاف نیست.
‌روحانی ادامه داد: تا انتخابات زمان بسیاری باقی مانده است. هیچ کس نباید تصور کند که تخریب دولت می‌تواند برای آن‌ها چه در انتخابات سال آینده و چه در انتخابات سال ۱۴۰۰ رأی به‌وجود بیاورد و کسانی که اینگونه فکر می‌کنند مردود این آزمایش تاریخی در ایران خواهند بود و ملت ایران راجع به آن‌ها قضاوت خواهد کرد و پس از آنکه از این گردنه عبور کردیم، تاریخ حرف‌ها، رفتار و جملات آن‌ها باقی خواهد ماند و مردم قضاوت می‌کنند که در شرایط سختی آن‌ها برای کاهش یا افزایش دشواری مردم چه رفتاری داشته‌اند.
رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیئت دولت با اشاره به روز دوم محرم و ورود کاروان سرور و سالار شهیدان به کربلا به ذکر مصیبت در رثای مصائب حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اهل‌بیت آن حضرت پرداخت.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
احسنت
said
|
Switzerland
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
کسی ناامید نیست .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار