کد خبر: 925967
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
اشاعه ویروس بدبینی
این روزها دشمن با جنگ نرم وارد میدان شده است، تغییر باورها و بازتولید ارزش‌های قبلی و مهم‌تر از همه، تزریق ناامیدی خصوصاً در نسل جوان از محورهای این جنگ خاموش است، پس از گذشت چهار دهه از حیات انقلاب اسلامی، دشمن سلاح ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام را با قدرت تمام به‌کار گرفته است
جوان آ‌نلاین: «جوانان عزیز، من به شما کاملاً امیدوارم؛ امروز دشمن درفضای مجازی و... به‌شدت فعال است، مراقب باشید تلاش مأیوسانه و نفوذ دشمن در فضای عمومی زندگی تأثیر نگذارد.» این توصیه روز گذشته رهبر معظم انقلاب به جوانان است تا تحت‌تأثیر «ویروس بدبینی» دشمنان قرار نگیرند و در مقابل سیاه‌نمایی‌ها هوشیار باشند.

روزنامه صبح نو درگزارشی نوشت، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی؛ دشمنان از جمله سلطنت‌طلب‌ها، منافقان و‌... افکار و عقاید خود را در قالب تحلیل‌های اجتماعی به خورد جوانان مردم می‌دادند و از شکست قریب‌الوقوع انقلاب می‌گفتند. پس از جنگ هم عده‌ای به آنان پیوستند تا کار انقلاب را تمام‌شده جلوه دهند. با این حال انقلاب رشد کرد و در مقابل تمام توطئه‌ها پیروز شد.
پس از پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات‌76، عده‌ای که رویای سقوط نظام اسلامی را در سر می‌پروراندند، به نیروهای انقلابی تسلیت گفتند و تلاش کردند این موضوع را به‌عنوان آغاز شکست انقلاب معرفی کنند. حوادث سال‌های 78 و 88 هم که فتنه‌هایی را در کشور به وجود آورد و به عنوان بزرگ‌ترین پروژه براندازی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، ادعای نابودی نظام اسلامی را تکرار کردند، به‌گونه‌ای که آمریکایی‌ها و دوستان داخلی آن‌ها از سر شعف، کابینه‌ای برای خود ایجاد کردند! 
این روزها دشمن با جنگ نرم وارد میدان شده است، تغییر باورها و بازتولید ارزش‌های قبلی و مهم‌تر از همه، تزریق ناامیدی خصوصاً در نسل جوان از محورهای این جنگ خاموش است، پس از گذشت چهار دهه از حیات انقلاب اسلامی، دشمن سلاح ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام را با قدرت تمام به‌کار گرفته است. دشمن که در طول این سال‌ها در تمام عرصه‌های نبرد شکست خورده است، قصد دارد فضای سیاسی کشور را به‌سوی ناامیدی سوق دهد و مردم را از ادامه راه دشوار و روشن خود دلسرد کند.
این همان ویروس بدبینی است که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند، همچنان‌که ایشان در دیدار رییس و نمایندگان مجلس خبرگان، مهم‌ترین وظیفه مردم و نخبگان را در شرایط خطیر کنونی، حرکت در جهت حفظ و تعمیق انسجام مردم با دستگاه‌های دولتی و پرهیز از ایجاد فضای یأس و ناامیدی و احساس بن‌بست دانستند.
ایشان هدف دشمن را «ایجاد اضطراب، یأس و بدبینی در مردم» خواند و مهم‌ترین وظیفه مردم و نخبگان را در شرایط خطیر کنونی، حرکت در جهت حفظ و تعمیق انسجام مردم با دستگاه‌های دولتی و پرهیز از ایجاد فضای یأس و ناامیدی و احساس بن‌بست دانستند.
مجموعه فرمایشات حکیمانه و پر نکته رهبر معظم انقلاب اسلامی نسخه درمان یکی از بیماری‌های مهم امروز جامعه‌ ماست. «ویروس بدبینی» به یک خطر اشاره می‌کند که اگر در وقت خود علاج نشده و راه اثرگذاری آن مسدود نشود، از پا درآمدن موجودی که -‌هر چند بسیار توانمند هم باشد- به آن مبتلا شده، حتمی خواهد بود. 
این روزها خبرهای تلخ زیاد است، شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، توییتر و اینستاگرام به همان سرعتی که می‌تواند اخبار صحیح را به‌دست مخاطب برساند «اخبار دروغ» یا «اخبار جعلی یا فیک» (fake news) را نیز به ‌سرعت هر چه تمام‌تر دست‌به‌دست می‌کند. یکی از این خبرها ماجرای گوش‌بری کودک کار توسط نیروهای شهرداری است که تکذیب شد، تجاوز سریالی به 40 دختر ایرانشهر هم دروغ بود، تجاوز گروهی به دختر افغان در خمین هم، ماجرای خانه‌های فحشا در مشهد هم . . . بخش قابل اعتنایی از تلخی این روزها، از لین دست است. باور کنیم فقط ناشی‌گری است؟ یا همان ویروس بدبینی است برای القای فضای ناامیدی، یأس و اضطراب به مردم؟! این‌ها نمونه‌های اجتماعی اشاعه ویروس بدبینی است اما انواع سیاسی این امر هم وجود دارد.
این روزها که دشمن جامعه را در معرض «بدبینی مفرط» و «یأس نسبت به نظام اسلامی» سیستماتیک قرار داده است، برخی جریان‌های سیاسی و افراد خواسته یا ناخواسته در زمین آن‌ها بازی می‌کنند و خود بر بدبینی بیشتر دامن می‌زنند.
در زمان التهابات ارزی و دلاری برخی با ایجاد هشتگ محاکمه سیف و ممنوع الخروجی او در توییتر این ترس را به مردم القا کردند که رییس کل بانک مرکزی در حال فرار از ایران است‌، موضوعی که نه تنها تکذیب شد بلکه سیف همچنان در کشور به سر می‌برد. رییس برکنار شده بانک مرکزی روز جمعه 16‌شهریور در نمازجمعه حضور داشت و در واکنش به خبر بازداشتش گفت: «عنوان می‌کنند که تمام خانواده من در خارج از کشور حضور دارند که در حال حاضر تنها دخترم در کشور استرالیاست و خودم امروز در نماز جمعه تهران حضور داشتم.»
در همین ایام یک نماینده مجلس از گم شدن 9 میلیارد دلار ارزی خبر می‌دهد. خبری که عنوان شد توسط خبرنگار اشتباه عنوان شده هرچند که سعی شد این خبر اصلاح شود اما همچنان چنین شایعه‌ای در میان مردم رواج دارد و از دزدی 9 میلیارد دلاری می‌گویند.
 یکی دیگر از نمایندگان مجلس خبر از اعطای ۲۵۰۰ گرین‌کارت آمریکایی توسط اوباما به مقامات ایرانی می‌دهد. خبری که با واکنش‌های زیادی روبه‌رو شد و حتی دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا نیز از آن سوءاستفاده کرد و در توییتی گفت: دولت اوباما به ۲۵۰۰ایرانی شهروندی آمریکا داده است. 
در این زمان که کشور درگیر جنگ تمام‌عیار اقتصادی است و تمام وقت مجلس باید صرف رفع دغدغه‌های مردم و مشکلات آنها شود یک نماینده اصلاح‌طلب بهارستان با بازگویی شایعات حساب شخصی رییس قوه‌قضاییه دست به سیاه‌نمایی می‌زند، حساب‌هایی که بارها درباره آن شفافیت و اطلاع‌رسانی شده و وزیران اقتصادی روحانی در کابینه یازدهم و دوازدهم نیز درباره آن اطلاع‌رسانی کرده‌اند. 
 یک اصلاح‌طلب با انتشار توییتی اقدام به دروغ‌پردازی درباره دارایی‌های ستاد اجرایی فرمان امام؟ره؟ کرد و در توییتر نوشت که «ستاد اجرایی فرمان امام صدها میلیارد دلار ثروت دارد، حقوق‌های نجومی پرداخت می‌کند و بسیاری از مدیران بازنشسته و از دولت رانده در آنجا مشغولند. این ستاد به هیچ‌کس پاسخگو نیست. حق مردم است که از نمایندگان خود بخواهند درباره آن تحقیق و تفحص کنند.» دروغی که توسط مسوولان آمریکایی نیز تکرار شد و برای تخریب ایران به این توییت استناد کردند. هرچند که این دروغ آنقدر بزرگ بود که خود آمریکایی‌ها آن را باور نکردند و دروغ «صدها میلیارد دلار» را اصلاح کرد. 
نامه‌پراکنی یک عنصر فتنه‌گر علیه مهمترین عنصر قوام بخش جمهوری اسلامی و تبدیل آن به تیتر اول 
رادیو فردا، VOA، یورو نیوز، دویچه‌وله، العربیه، رادیو آزادی، را هم باید این سیاه‌نمایی‌ها اضافه کرد.
این‌ها تنها گوشه‌ای از اتهام‌زنی‌های سیاسی بود که نتیجه سوء آن تنها محدود به یک جناح و طیف سیاسی نمی‌شود بلکه موجب روان‌پریشی و ترویج دروغگویی در جامعه و از همه مهم‌تر شیوع هرچه بیشتر ویروس بدبینی می‌شود.
البته گسترش فضای مجازی یکی از اسلحه‌های دشمن در القای ویروس بدبینی است اما آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه هفته گذشته تهران، با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره توبه و تلاش «قرآن کریم» برای ایجاد امید،‌ اعتماد و اطمینان در جامعه راهکار قرآنی مقابله با این ویروس را بیان کرد و گفت که در آیه ۱۷ سوره اسرا نیز خداوند می‌فرماید: «چیزی را که بدان علم نداری دنبال مکن»‌ این اشاره قرآن برای حفظ جامعه و امت اسلامی است و لازم است به این نکات توجه داشت.
به هر روی، در چنین وضعیتی نباید اجازه داد فضای سیاسی کشور به دست دشمن افتد. حتی اکنون که برخی مسوولان نادانسته یا از روی نادانی، با دشمن هم‌صدا می‌شوند و توان نیروهای جوان انقلابی را دست‌کم می‌گیرند، نباید از تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دست کشید. باید با دفاع عالمانه از پیشرفت‌های چهار دهه عمر جمهوری اسلامی، ضعف‌ها و کوتاهی‌ها را نیز به شکلی خیرخواهانه و ناصحانه بازگو کرد، زیرا تنها راه پیشرفت و حل معضلات و مشکلات، همین است.
 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
شما یک خوش بینی را نشان بده تا متن مسخره شما قابل بزیرش گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
الکی مثلا صدای امریکا و رادیو فردا و بی بی سی و غیره که از کشور های خارجی پول میگیرن .. دلشون برای ماها سوخته و با هدف کمک رسانی و آگاهی مردم میخوان به ما ایرانی ها کمک کنند.یعنی امریکا پول میده ما اگاه بشیم حقمونو بگیریم ؟ پس خودش چه سودی میبره ؟
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
سلام. .خوش بینی،و..امید عامل. .هر موفقیتی است...اما..از طرفی نمیشود مسیولان بیعرضه یا فاسد. .با چند اشتباه فاجعه آمیز اقتصادی. ..صد سال. .آرزوهای. .ازدواج،خرید خودرو،
خانه دار شدن.و.....عقب بیاندازند. .بعد..خود را دولت. .تدبیر. .!!..و. .امید...!!,,بنامند..بعد هم میگویند...عده ای میخواهند. .ملت را دلسرد و ناامید کنند!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
0
0
چطور‌امید‌داشته‌باشیم‌به‌لقمه‌نان‌محتاجیم‌
دانیال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
شما یه مورد نام ببر تا کور سوی امید رو توش نشون بدیم با تورم 300 ورصدی نبود امکان ازدواج و امکان تامین حداقل حق حیات یعنی مسکن وشغل پایدار دم از کدام امید میزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
عزیز موضوع این گزارش این نیست که مشکل نداریم .. اینه که مشکلات ما میشه سلاح برای دشمن . پس سعی کنیم آدم باشیم و فرزندان آدم تربیت کنیم . که همین ها هستند میشن مسئولای اینده ..از فضا که نمیان مسئولین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار