کد خبر: 924968
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
نخستین نشست شورای سیاستگذاری قرارگاه فرهنگی- هنری مردمی اربعین با هدف تبیین و برنامه‌ریزی فعالیت‌های این قرارگاه برگزار شد.
حجت الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در این نشست، گفت: آنچه همه اجماع دارند این است که با یاری خدای متعال و خون مقدس حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در این بستر و حرکت عظیم مردمی که شکل گرفته، بتوانیم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی با مشارکت مردمی بهره بیشتری داشته باشیم. این روح حرکت است. بر این اساس حوزه‌های کار فرهنگی باید تعریف شود.
ابوترابی‌فرد افزود: همچنین حوزه دیگر اصحاب هنر است که در تحولات اجتماعی- فرهنگی نقش مؤثری دارند که باید با به وجود آوردن فرصت و امکان، تحت تاثیر قرار بگیرند، چون اربعین سطح تحول زیادی دارد و حفظ روح مردمی این حماسه بزرگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در این نشست عنوان کرد: با توجه به توقعات و منویات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر زمینه‌سازی برای برداشت معنوی از پیاده‌روی اربعین، امیدوارم بتوانیم با طراحی و پیاده‌سازی فعالیت‌های فرهنگی- هنری در این اجتماع عظیم، از این ظرفیت و بستر مغفول مانده حداکثر بهره را ببریم. اوحدی با تأکید بر آنکه حرکت اربعین به عنوان بزرگ‌ترین همایش مذهبی عالم خلقت دارای ظرفیت‌های عظیمی است، گفت: قرارگاه فرهنگی مردمی اربعین به عنوان بازو و پشتیبان ستاد مرکزی اربعین و در طول سیاست‌های مصوب آن ستاد در حوزه‌های فرهنگی- هنری عمل خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار