کد خبر: 924905
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
رئيس اداره هواشناسي دريايي چابهار گفت: ايستگاه هواشناسي «پسابندر» در خليج «گواتر» چابهار جانمايي و به‌زودي مراحل ساخت آن آغاز مي‌شود.
محمدرضا سالاري فنودي افزود: زمين ايستگاه سينوپتيك دريايي «پسابندر» چابهار در جنوب شرقي‌ترين نقطه بندري كشور واقع در خليج «گواتر» جانمايي و به پيمانكار تحويل شد تا به زودي فرايند احداث آن را آغاز كند.
وي ادامه داد: زمين اين ايستگاه حدود يك هكتار است كه با توجه به كاربري دريايي آن در نزديكي ساحل قرار دارد و اين ايستگاه در فاصله كمي از مرز ايران و پاكستان قرار داشته و داده‌هاي جوي آن براي مقاصد دريايي و غير دريايي هر دو كشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
رئيس اداره هواشناسي دريايي چابهار با بيان اينكه هم اكنون ايستگاه هواشناسي چابهار تنها ايستگاه دريايي سيستان و بلوچستان است، گفت: با تكميل و ساخت ايستگاه هواشناسي دريايي- كشاورزي «زرآباد» و ايستگاه دريايي «پسابندر» تعداد اين ايستگاه‌ها به سه مورد افزايش مي‌يابد.
سالاري فنودي افزود: سيستان و بلوچستان حدود ۳۰۰ كيلومتر مرز دريايي با درياي عمان داشته و تنها بنادر اقيانوسي ايران در اين استان قرار دارد. به همين دليل با توجه به اهميت بنادر جنوب استان در برنامه ششم توسعه و طرح توسعه سواحل مكران، توسعه شبكه پايش دريايي در دستور كار هواشناسي استان قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: طرح توسعه شبكه پايش هواشناسي سيستان و بلوچستان در غالب طرح بزرگ توسعه سواحل مكران است كه با جديت در استان دنبال مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار