کد خبر: 924817
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
انتصاب حجت الاسلام رستمی ۳۸ ساله به ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها سومین انتصاب پیاپی افراد جوان‌تر در سمت‌های نمایندگی از سوی ایشان است و البته در دهه گذشته نیز بیشتر انتصابات تا ۲۵ سال جوان‌تر از سلف خود بوده‌اند.
پس از انتصاب محمد قمی 46ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی در دو هفته پیش، حالا انتصاب مصطفی رستمی 38ساله به ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌‌ها در روز گذشته، نشانگر رویکرد انتصاب نیروهای جوان و میانسال است. پیش از این نیز محمد جواد حاجی علی اکبری که در 48 سالگی به ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد از سوی رهبر انقلاب منصوب شده بود، در سال 96 و در 53‌سالگی به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم منصوب شد.
نگاهی به انتصابات رهبر معظم انقلاب در یک دهه گذشته نشان می‌دهد ایشان همسو با رهنمود‌های خویش در پشتیبانی از جوانان و اهمیت دادن به نقش جوانان در امور اجرایی، خود به این رویکرد حمایت‌آمیز از جوانان عامل بوده‌اند و در انتصابات نیروهای جوان را جایگزین نیروهای پا به سن گذاشته کرده‌اند.
انتصاب پرویز فتاح به جای مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی با29 سال اختلاف سن، انتصاب سید محمدعلی آل‌هاشم به امامت جمعه تبریز با 25 سال اختلاف با امام جمعه قبلی و انتصاب ابراهیم رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی با 25 سال تفاوت با مرحوم واعظ طبسی نیز از همین رویکرد خبر می‌دهد.
تفاوت سنی حجت‌الاسلام علی اکبری که به ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه رسید با سلف خود، 18 سال بود.
این جوانگرایی در انتصاب‌های معظم‌له در فرماندهان نظامی نیز مشهود است و عموم فرماندهان جدید به نسبت جوان‌تر از فرماندهان قبلی بوده‌‌اند که البته بخشی از آن طبیعی است و شاید اگر با سن زمان انتصاب مدیران و فرماندهان قبلی مقایسه شود، تفاوت زیادی در آن مشاهده‌ نشود اما نکته مهم این جوانگرایی، تفاوتی است که با رویکرد دو دولت اخیر و نیز رویکرد برخی شورا‌های شهر سراسر کشور در رجوع به بازنشستگان و بعضاً از کار افتادگان سیاسی و مدیریتی دارد.
ناگفته معلوم است که پس از تغییرات سریع و شگفت‌انگیز وسایل ارتباط جمعی و تغییرات شیوه‌های مدیریتی و شیوه‌های جدید ارتباط و اطلاع‌رسانی، بسیاری از مدیران گذشته و مسن کشور از همراهی با نیازهای روز جا ماندند و حتی نتوانستند توانایی خود را در بهره‌گیری از وسایلی مثل کامپیوتر و حضور مؤثر در شبکه‌های اطلاع‌رسانی، بازیابی کنند و ناتوانی ایشان در به روز کردن خود با سیر شتابان تغییرات، سبب شد که برخی اطرافیان جوان بتوانند در مواردی، مدیران پیر را کنترل کنند و در مواردی نیز آنها را کاملاً دور بزنند و شکل حضور مدیران پیر در پست‌های حکومتی، شکل نمایشی به خود بگیرد.
به نظر می‌رسد مدیران جوان بتوانند هم در ارتباط با مردم و هم در شیوه‌های مدیریتی و هم در پذیرش نظریات جدید، کارایی بسیار بیشتری از گذشتگان نشان دهند و آثار این تحولات در آینده مدیریتی نهاد‌های حکومتی به خوبی دیده شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
البته صرف جوان گرائی مهم است به شرط اینکه طرف چیزی بارش باشد . مثلا وزیر مخابرات جوان است . اما چیزی بارش نیست .
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
0
0
سلام - لازم به ذکر است رویکرد رهبر معظم انقلاب در انتخاب نمایندگان خود از قشر جوان از همان ابتدا بر همین مبنا استوار بوده است. و لذا مقایسه سن فعلی افرادی که کنار می روند با افرادتازه منصوب مقایسه مطلوبی نیست . بلکه باید سن افراد قبلی هنگام انتصاب ملاک مقایسه باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار