کد خبر: 924472
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸
گفت وگوی "جوان آنلاین" با قوی ترین مرد معلول جهان در آستانه مسابقات آسیا و اقیانوسیه و پاراآسیایی جاکارتا
تیم ملی وزنه‌برداری معلولان در حالی قرار است برای شرکت در مسابقات پاراآسیایی و اقیانوسیه فردا راهی ژاپن ‌شود که معلولان وزنه بردار در قالب ۱۱ ورزشکار قرار است روی تخته بروند. این تورنمنت ۵ روزه به منظور آماده سازی وزنه برداران برای شرکت در بازی های پاراآسیایی جاکارتا خواهد بود.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : تیم ملی وزنه‌برداری معلولان در حالی قرار است برای شرکت در مسابقات پاراآسیایی و اقیانوسیه فردا راهی ژاپن ‌شود که معلولان وزنه بردار در قالب ۱۱ ورزشکار قرار است روی تخته بروند. این تورنمنت ۵ روزه به منظور آماده سازی وزنه برداران برای شرکت در بازی های پاراآسیایی جاکارتا خواهد بود.

در این دوره از رقابتها برای کشورمان علی ایزدی در دسته ۴۹ کیلوگرم ، ۵۹کیلوگرم یوسف یوسفی، ۶۵ کیلوگرم امیر جعفری و صمد عباسی، ۷۲ کیلوگرم روح الله رستمی، ۸۰کیلوگرم نادر مرادی، ۹۷ کیلوگرم حامد صلحی‌پور، ۱۰۷ کیلوگرم غریب شی و سامان رضی و ۱۰۷+ کیلوگرم سیامند رحمان و منصور پورمیرزایی وزنه خواهند زد.

سیامند رحمان ملی پوش سنگین وزن و قوی ترین مرد معلول جهان در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره این دوره از رقابتها گفت: خدا را شکر اردوهای خوبی را پشت سر گذاشتیم. بچه ها از شرایط بدنی و جسمانی خوبی برخوردار هستند و آماده مسابقات هستند . این مسابقات هر چند شاید مهم به نظر نیاید اما برای ما با توجه به این که می خواهیم در مسابقات پاراآسیایی جاکارتا حضوری قدرتمند داشته باشیم بسیار تاثیرگذار است.

وی در پاسخ به سئوال "جوان آنلاین "مبنی بر این که آیا این تیم همان تیم اعزامی به مسابقات پاراآسیایی جاکارتا خواهد بود اظهار داشت: اطلاع دقیقی در این باره ندارم چرا که نظر اصلی را مربی تیم می دهد اما با توجه به تجربه من در این چند ساله، قطعا شالکه اصلی تیم برای مسابقات پارآسیایی از همین ترکیب انتخاب خواهد شد.در این دوره جوانان جویای نام و آینده داری پا به میدان گذاشته اند و ترکیب تقریبا ترکیب جوان و با تجربه خواهد بود. به هر حال جوانان ما باید در میادین بین المللی حضور یابند تا با تجربه اندوزی بیشتر ، پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشند و بتوانند در آینده در میادین بین المللی پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورند.

سیامند رحمان در ادامه افزود: در حال حاضر هدف مدال طلای بازی های پاراآسیایی است.در این دوره قطعا با جوان گرایی که فدراسیون داشته این کار کمی سخت است اما باید تمام تلاش مان را انجام دهیم تا بتوانیم مدال طلا را کسب کنیم.البته فکر نمی کنم با همین جوانان مشکلی در قهرمانی مسابقات آسیا و اقیانوسیه داشته باشیم اما به هر حال باید تلاش کرد. در حال حاضر چین و مصر پیشرفت خوبی در این رشته داشته اند و ما نباید از این غافله عقب بمانیم. بها دادن به جوانان با انگیزه باعث خواهد شد تا تیم قدرتمندتری را روانه مسابقات پاراآسیایی جاکارتا کنیم. ما چند وقت پیش توانستیم در مسابقات جهانی مکزیک روی سکوی قهرمانی قرار بگیریم و قطعا با قهرمانی در این تورنمنت استارت خوبی را برای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی خواهیم داشت. یکی دیگر از عوامل مهمی که باعث می شود تا هم مسابقات آسیا و اقیانوسیه و هم رقابتهای آسیایی جاکارتا حساس ترشود سهمیه مسابقات پارالمپیک است چرا که این مسابقات دروازه مسابقات پارالمپیک به شمار می رود. اما هدف اصلی پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است و من دوست دارم بار دیگر برای کشورم افتخارآفرینی کنم. حال اینکه این افتخارآفرینی و رکوردشکنی در جاکارتا باشد و یا توکیو برای من فرقی ندارد.

قوی ترین مرد معلول جهان درباره چگونگی و معیار انتخاب جوانان در ترکیب تیم ملی گفت: ببیند رقابتهای قهرمانی کشور از جمله مسابقاتی است که همیشه با استقبال خوبی در کشور برگزار می شود. رقابتهایی که در سطح بالایی دارد و وزنه برداران با انگیزه زیادی در آن شرکت می کنند .این رقابتها تجت نظارت IPC برگزار می شود و محلی برای شناسایی و شکوفایی استعدادهای بالقوه است.استعدادهایی که قطعا جهت پشتوانه سازی تیم ملی خواهد بود. خود من در همین رقابتها که درارومیه برگزار شد انتخاب و شناخته شدم و در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به اردوی وزنه‌ برداری معلولان ایران دعوت شدم. البته من در بیست و پنجمین دوره این مسابقات قهرمانی کشور شرکت نکردم، آماده بودم اما بنا به تصمیم کادر فنی قرار بر این شد که شرکت نکنم و فرصت را به جوانان بدهم تا استعدادهای خوبی انجام شود و جوانان باانگیزه ای شناسایی شوند .امیدوارم در آینده این مسابقات کشور ادامه دار باشد تا جوانان با انگیزه و خوبی به تیم ملی ترزیق شوند.

وی درباره این که آیا در این تورنمنت یا مسابقات پاراآسیایی رکورد می زند اظهار داشت: رکوردشکنی من بستگی به نظر مربی دارد. اگر آنها صلاح بدانند من دراین باره اقدام خواهم کرد. درحال حاضر رکورد من ۳۱۰ کیلو در مسابقات پارالمپیک ریو است البته من  در تمرینات به مراتب وزنه های سنگین را بلند کرده ام اما همان طور که گفتم تصمیم گیری آخر را کادر فنی می دهد. فقط یک چیز را بگویم که در حال حاضر من بسیار آماده تر از مسابقات پاراالمپیک ریو هستم ، صددرصد آماده رکوردشکنی هستم اما همان طور که گفتم کادر فنی باید تصمیم بگیرد که من رقابتهای پاراآسیایی جاکارتا رکورد بزنم یا در پاراالمپیک ۲۰۲۰ توکیو.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار