کد خبر: 924148
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری البرز از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح اشتغال پایدار در روستا‌های استان خبر داد.
غفور قاسمپور با اشاره اینکه در سال‌های گذشته اقدامات زیادی به‌منظور بهبود زندگی روستایی در کشور پایه‌ریزی شده است، اما اجرای برخی سیاست‌های نادرست موجب مهاجرت روستاییان به شهر‌ها شده است، گفت: در این میان استقلال روستا‌ها از هم پاشیده شده است و روستاییان که خود زمانی تولیدکننده اصلی بوده‌اند، اکنون به مصرف‌کننده تبدیل‌شده‌اند. مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری البرز با بیان اینکه خواست امروز روستاییان ما اشتغال، سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی است، افزود: در همین راستا، دولت لایحه‌ای را در رابطه با اشتغال پایدار روستایی و عشایری تقدیم مجلس کرد که بر اساس آن از ظرفیت و توان‌بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در روستاها، بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال در این نقاط از کشور استفاده می‌شود.
قاسم‌پور ادامه داد: در راستای مصوبه دولت، ۲۰۰ میلیارد تومان به منظور اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در استان البرز اختصاص داده شده که برای انجام طرح‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، گردشگری یا اشتغالزایی در نقاط روستایی استان است. وی عنوان کرد: در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تسهیلاتی با نرخ سود ۶ درصدی و یک سال تنفس برای سرمایه‌گذاری در روستا‌ها فراهم‌شده است. مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری البرز گفت: اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری از بهمن‌ماه سال ۹۶ در البرز آغاز شده که با تکیه بر آن فرصت‌های خوب اشتغال در روستا‌های استان ایجاد شود تا از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها جلوگیری شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار