کد خبر: 920231
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
انجام بیش از ۶۰۰ مورد جراحی و ترمیم دندان و هم‌چنین ارائه داروی رایگان از جمله اقدامات گروه جهادی شهید احمد کاظمی شهرستان بجنورد در مناطق محروم دهستان سنگر است.
سیدامیرحسین موسوی مسئول گروه جهادی شهید احمدکاظمی دانشکده دندانپزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: اردوی جهادی شهید احمد کاظمی با هدف خودسازی و خدمت رسانی‌های پزشکی عمومی و دندان پزشکی تخصصی و هم‌چنین اقدامات فرهنگی وارد دهستان سنگر شد.
وی با بیان اینکه جهادگران حاضر در این اردو را دانشجویان ترم آخر رشته دندان پزشکی تشکیل می‌دهند افزود: میانگین تعداد دانشجویان و به طور ویژه پزشکانی که در این اردو حضور دارند ۱۲ نفر است که طی ۳ روز کامل به اقدامات فرهنگی و پزشکی می‌پردازند.
موسوی در مورد اقدامات انجام شده گفت: گروه پزشکی عمومی و فرهنگی روزانه با دهگردی در بخش سنگر به انجام معاینات و اقدامات فرهنگی می‌پرداختند و تیم دندان‌پزشکی نیز با استقرار در مدرسه روستای خرق، مردم را از تمام روستا‌های مجاور ویزیت می‌کردند.
مسئول گرده جهادی شهید کاظمی با بیان اینکه اولویت در بخش درمان با جوانان و نوجوانان بوده است افزود: طی ۳ روز حضور گروه جهادی در این دهستان محروم ۴۰۰ مورد معاینه و ارجاع به پزشک، ۴۳۰ مورد جراحی و کشیدن دندان، ترمیم ۱۲۰ دندان، ۳۵۰ ویزیت پزشکی و ارائه داروی رایگان انجام گرفته که بخش بسیار زیادی از مشکلات درمانی آن را حل کرد.
وی افزود: گروه فرهنگی این مجموعه نیز با برگزاری مسابقات، کلاس‌های آموزشی، و توصیه‌های پزشکی به نوجوانان روستا، سعی در بالابردن سطح بهداشت و فرهنگ این نوجوانان داشتند.
موسوی خاطرنشان کرد: این گروه جهادی با همکاری بسیج دانشجویی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و هم چنین آستان قدس رضوی و با همدلی دانشجویان انقلابی و جهادی برگزار شد و به لطف خدا ثمرات بسیار خوبی را در پی‌داشت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار