کد خبر: 920043
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
گزارش «جوان آنلاین» از رفتار توجیه ناپذیر دستگاه دیپلماسی
با توجه به وضعیت کنونی و اهمیت رابطه استراتژیک با کشور‌هایی نظیر چین و هند، لازم است وزارت امورخارجه هر چه سریع‌تر نسبت به انتصاب سفیر در این دو کشور اقدام نماید.
سرویس سیاسی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: بنابر اخبار به دست آمده، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دو کشور وسیع و بسیار مهم "چین" و "هند" در حال حاضر بدون حضور سفیر اداره می‌شوند. سفارت ایران در کشور هند حدود پنج ماه است که بدون سفیر است و هنوز سفیر جدید ایران در دهلی‌نو معرفی نشده است و کماکان نام سفیر قبلی "غلامرضا انصاری" به عنوان سفیر در سایت این سفارت خانه به چشم می‌خورد، درحالیکه از اواخر سال گذشته غلامرضا انصاری به عنوان معاون اقتصادی وزیر خارجه منصوب شده و در تهران مشغول به فعالیت است.
 
بعد از هند، ساختمان سفارت ایران در کشور چین نیز بعنوان بزرگترین شریک تجاری ایران روز‌های بدون سفیر را سپری می‌کند. در چین هم اواخر خردادماه بود که رسانه ها، از تغییر "علی‌اصغر خاجی" سفیر ایران در چین با "عبدالناصر همتی" رئیس کل بیمه مرکزی خبر دادند، که بعد از گذشت زمانی با تعیین همتی بعنوان رئیس کل بانک مرکزی و حضور او در تهران، رفتن او به پکن بعنوان سفیر ایران منتفی شد و از حدود دو ماه پیش تا کنون سفارت ایران در چین بدون سفیر باقی مانده است. با نگاه به وبسایت سفارت ایران در چین، آخرین خبر منتشر شده، نامه خداحافظی سفیر در تاریخ ۹۷/۳/۳۱ است و تا به امروز، هیچ خبری درباره شروع به کار سفیر جدید مخابره نشده است.

این اتفاقات و خلاء حضور سفیر ایران در دو کشور حساس و استراتژیک هند و چین در شرایطی است که پس از خروج آمریکا از برجام و ناتوانی اروپا در ارائه تضمین‌های عملی به ایران، گسترش روابط با دیگر شرکا از جمله چین و هند در دستور کار سیاستگذاران کشور قرار گرفته است و این روز‌ها بیشترین میزان فروش نفت ایران به کشور هند و چین تعلق دارد. بدون تردید اینگونه رفتار‌ها در عرف و عرصه دیپلماسی از چشمان شرکای راهبردی ایران دور نمی‌ماند و آنان را نسبت به نیّت طرف مقابل دچار تردید خواهد کرد و در نهایت هزینه‌های همکاری را افزایش خواهد داد.

در روز‌های حساسی که آمریکا و قدرت‌های غربی با کمک سرمایه‌های برخی کشور‌های حوزه خلیج فارس و تلاش بی وقفه منافقین و عوامل ضدانقلاب درصدد ضربه زدن به اقتصاد کشورمان هستند و یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ایران به را‌ه انداخته‌اند، انفعال و تعلل دستگاه دیپلماسی در تعیین سفیر برای دو کشوری که بسیاری از نیاز‌های اقتصادی ما در بازار جهانی را مرتفع می‌کنند قابل پذیرش نیست و حتی با سیاست‌های فعلی دولت نیز همخوانی ندارد. ازاین روز لازم است با توجه به وضعیت کنونی و اهمیت رابطه استراتژیک با کشور‌هایی نظیر چین و هند، وزارت امورخارجه هر چه سریع‌تر نسبت به انتصاب سفیر در این دو کشور اقدام نماید.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
وقتی آقای ظریف با آمریکا و اروپا خوش است دیگر هند و چین کیلویی چند ؟!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار