کد خبر: 919995
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
چین آماده کمک نظامی به سوریه
همزمان که نیرو‌های دولتی و متحدانشان برای ازادسازی استان ادلب آماده می‌کنند چین نیز برای مشارکت در این عملیات ابراز تمایل کرد.
سرویس بین الملل جوان‌‌آنلاین: کی کیانجیان سفیر چین در سوریه از احتمال استقرار نیرو‌های چینی برای کمک به ارتش سوریه در عملیات آتی ادلب خبر داد. وی در گفت وگو با روزنامه سوری الوطن با اشاره به اینکه پکن درگیری‌ها در سوریه را تحت نظر دارد٬ خاطر نشان کرد: «ارتش چین متمایل است به نحوی در کنار ارتش سوریه که در حال جنگ با تروریست‌ها در ادلب و سایر بخش‌های سوریه است٬ مشارکت کند.»

به نظر می‌رسد اعلام آمادگی چین برای مشارکت در عملیات ازدسازی ادلب به حضور گسترده ایغور‌های چینی در این استان بر می‌گردد. گفته می‌شود بیش از ۵ هزار ایغور چینی در ادلب حضور دارند که علیه دولت سوریه می‌جنگند.

استان ادلب در شمال غربی سوریه دارد و جز اولین‌های استان‌های بود که به صورت کامل به دست گروه‌های تروریستی افتاده است.

چین شدیدا نگران سرنوشت شبه نظامیان ایغور در سوریه و آن‌ها را تهدید جدی برای امنیت ملی خود می‌داند. باوجود این استقرار گسترده نیرو‌های نظامی چین در سوریه می‌تواند تحول مهمی در صحنه جنگ چند بعدی و چندجانبه سوریه باشد بویژه اینکه این جنگ در مراحل پایانی خود قرار دارد.

چین تاکنون حمایت‌های دیپلماتیک از سوریه به عمل آورده و انتظار می‌رود نقش مهمی در بحث بازسازی آن کشور به عهده بگیرد.

در همین حال وابسته نظامی چین در سفارت این کشور در دمشق به الوطن گفت٬ هم اکنون بعضی همکاری‌های نظامی بین دو کشور وجود دارد و چین می‌خواهد روابط خود را با نیرو‌های دولتی سوریه ارتقا دهد. این مقام چینی در پاسخ به این سوال که ایا نیرو‌های چینی به ارتش سوریه در عملیات ازادسازی استان ادلب کمک می‌کنند٬ گفت: «اینگونه ابتکارات نیازمند تصمیم سیاسی است.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
خوب زرنگه این چین !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار