کد خبر: 919658
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
داستان ابهامات فروش اینرنتی خودرو همچنان ادامه دارد
با توجه به سخنان رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی، لازم است مسئولان وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان عزم خود را در نظارت بر نحوه فروش اینترنتی محصولات گروه‌های خودروسازی جزم کنند تا با شفافیت، هرگونه شائبه و ابهامی در ذهن مردم به وجود نیاید.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین - حامد طبیعت پور: بعد از انتشار گزارش مستند «جوان آنلاین» از ابهامات به وجود آمده در فروش اینترنتی خودروی مزدا ۳ که واکنش‌های زیادی را درپی داشت، افکار عمومی منتظر پاسخ مسئولان ذیربط بودند. در اولین واکنش محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در توئیتر خود اعلام کرد: «نحوه پیش فروش مزدا۳ گروه خودروسازی بهمن به دلیل حاشیه سود و قطع و وصل‌های مشکوک بحث برانگیز شده، به مرکز روابط عمومی وزارت صمت دستور دادم با همکاری سازمان حمایت از مصرف کنندگان ضمن بررسی روند پیش‌فروش، نسبت به شفافیت لیست خریداران اقدام کند و اگر تخلفی رخ داده به تعزیرات معرفی کنند.»
به دنبال دستور فوری وزیر صنعت در بررسی نحوه پیش فروش مزدا ۳ گروه خودروسازی بهمن، روابط عمومی گروه خودرو سازی بهمن توضیحاتی را ارائه داد. در آن توضیحات با رد هرگونه شائبه در فروش نقدی مزدا ۳ اعلام شده است: "پیرو آمار ارسالی از جانب شرکت مگا، مجموع متقاضیان خرید (غیر تکراری) در زمان فروش اینترنتی ۲۱۲۰۰۰ نفر بوده است. بر همین اساس احتمال خرید جهت هر متقاضی بسیار اندک بوده است... کل تولید خودروی مزدا ۳ جدید از سال ۸۹ تا کنون، کمتر از ۲۶۰۰۰ دستگاه بوده است لذا قطعا امکان پاسخ به چنین حجمی از تقاضا برای شرکت بهمن موتور وجود نداشته است."
خجسته: بستن سایت ثبت نام مزدا ۳ کار خودشان بود
با نگاهی گذرا به جوابیه‌ی گروه خودروسازی بهمن، سوال‌های بیشتری در ذهن، شکل می‌گیرد. از یک سو، پاسخ شفاف به درخواست وزیر صنعت معدن و تجارت، در متن جوابیه وجود ندارد و از سویی دیگر، نوعی خودداری در مسئولان گروه بهمن، نسبت به انتشار اسامی خریداران مزدا ۳، دیده می‌شود.
اما امروز رئیس فراکسیون مبارزه با مفساد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد ثبت نام مزدا ۳ دست به افشاگری زد و اعلام کرد: بستن سایت ثبت نام مزدا ۳ کار خودشان بود
امیر خجسته در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وجود تخلفات در زمان ثبت نام خودرو مزدا ۳ گفت: دست اندکاران از موضوع اطلاع دارند، هم وزیر اطلاع دارد و هم معاون ایشان در جریان است، اما می‌گویند این کار غیرقانونی بوده است و ما نه اطلاع داریم و آن را قبول می‌کنیم.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: در جریان ثبت نام خودرو مزدا ۳ هم سناریو همین بود؛ می‌گویند سایت دو دقیقه باز و سپس بسته شده است درصورتی که چنین نیست خودشان این کار را ساماندهی و مدیریت کرده‌اند تا تیمشان ثبت نام کند.
وی خاطرنشان کرد: با این کار بازهم بلایی که می‌خواستند سر مردم آوردند، نگذاشتند مردم واقعی این کار را انجام دهند؛ این طریقه ثبت نام و سامان دهی نیست که هر جور خودشان بخواهند رفتار کنند.
خجسته در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته می‌شود بازار خودرو در دست مافیایی قرار دارد، آیا شناسایی شده‌اند، گفت: پنج خانواده بزرگ بازار خودرو کشور را مدیریت می‌کنند، نام‌شان را از لحاظ قضائی نمی‌توانیم ببریم این کار بر عهده دستگاه قضاست که بگویند.

با توجه به سخنان این نماینده مجلس، لازم است مسئولان وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان عزم خود را در نظارت بر نحوه فروش اینترنتی محصولات گروه‌های خودروسازی جزم کنند تا با شفافیت، هرگونه شائبه و ابهامی در ذهن مردم به وجود نیاید.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
وزارت صنعت را منحل کنید نبودش بهتر از بودنش است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار