کد خبر: 919542
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
در پی درج گزارشی با عنوان «شرکت واردات و صادرات فعال در صدور روادید!» که در آن به اقدام غیرقانونی یک دفتر تجاری در صدور روادید اشاره شده بود، گروه افق امید خاورمیانه با ارسال جوابیه‌ای به روزنامه جوان، واکنش نشان داد.
در پی درج گزارشی در شماره ۵۴۲۴ تاریخ ۳۱ تیر ۹۷ با عنوان «شرکت واردات و صادرات فعال در صدور روادید!» که در آن به اقدام غیرقانونی یک دفتر تجاری در صدور روادید اشاره شده بود، گروه افق امید خاورمیانه با ارسال جوابیه‌ای به روزنامه جوان، نسبت به این گزارش واکنش نشان داد.

در این جوابیه آمده است:
اکنون که کشور عزیز ایران توسط کشور‌های غربی مورد تحریم تحمیلی قرار گرفته لازم است در انعکاس مطالبی که به کشور‌های خارجی به خصوص کشور‌های اروپایی مرتبط می‌گردد رعایت مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی بشود. در همین راستا عطف به گزارش مورخ ۳۰ تیرماه روزنامه و سایت وزین جوان به عنوان «باز هم ردپای ژن خوب» که به نشر رسیده است، جهت تنویر افکار عمومی و بیان واقعیات، توضیحات ذیل تقدیم حضور می‌گردد.
۱- انگیزه منبع خبر این بوده که شرکت معتبر بین‌المللی VFS را که امور برونسپاری ویزای بسیاری از سفارتخانه‌های خارجی در دنیا را به عهده دارد زیر سؤال ببرد، لذا به اطلاع می‌رساند این شرکت به دلیل اعمال خلاف قانون شرکت ایرانی، همکاری با شرکت کارگزاری موقت را متوقف و خدمات را به نماینده قانونی خود شرکت «افق امید» انتقال می‌دهد. متعاقب این تصمیم، عملیات اجرایی آن از یک هفته قبل شروع و امور خدمات ویزا برای هشت سفارتخانه از ساختمان پلادیوم به ساختمان هروی سنتر منتقل گردیده است.
۲- مرکز هروی به صورت قانونی و با داشتن کلیه مجوز‌ها از جمله دفاتر خدمات مسافرتی و ویزا (مجوز ب) مشغول به فعالیت می‌باشد. شایان ذکر است برخی از سفارتخانه‌های خارجی در خصوص سوءاستفاده از ویزای خود بسیار حساس بوده، لذا در این خصوص هماهنگی‌های لازم را قبلاً با وزارت امور خارجه انجام داده‌اند.
۳- آقای محمد ریزان که تیغ تیز حمله متوجه وی شده، در شرکت افق امید مشغول به کار نمی‌باشد. او مدیر منطقه‌ای شرکت VFS در دبی است که برای مذاکرات و نظارت بر حسن انجام امور به طور قانونی به ایران تردد و اقامت داشته است.
در پی آشکار شدن تخلفات صورت گرفته کارگزار موقت (شرکت جهان مجد) آن شرکت از تمدید ویزای کار آقای ریزان (مدیرمنطقه‌ای شرکت VFS و ناظر حسن انجام امور) به طور عمد خودداری می‌نماید؛ چراکه تخلفات انجام شده توسط آقای ریزان کشف گردیده و شرکت جهان مجد که خود برای آقای ریزان درخواست کار ویزا کرده بود در اقدامی ناجوانمردانه ویزای کار ایشان را باطل کرده و از دادن مجوز خروج از کشور به ایشان خودداری نموده و برای فرار از تخلفات انجام داده اقدام به طرح شکایت علیه آقای ریزان می‌نماید، لذا با پیگیری و بررسی‌های لازم در مراجع قضایی و نظارتی با حکم قطعی دادگاه صالحه، موضوع ممنوع‌الخروجی ایشان رفع می‌گردد و ایشان در حال حاضر برای خروج و ورود به کشور عزیز ایران قانوناً هیچ‌گونه مانعی ندارد.
شایان ذکر است در صورتی که شرکتی به جهات فوق از نظر امنیتی مورد سؤال قرار گرفته باشد همان شرکتی خواهد بود که برای آقای ریزان تقاضای صدور ویزا نموده است که این تقاضا توسط شرکت مجد صورت گرفته و این امر به هیچ عنوان مربوط به شرکت افق امید نمی‌باشد. لازم به ذکر است آقای ریزان اکنون به دلیل اتهامات و آسیب‌های وارده از طریق مقامات قضایی درخواست اعاده حیثیت و جبران خسارات متحمل شده را کرده است.
۴- آمار و درآمد‌های اعلام شده در خصوص سود هنگفت شرکت جدید که یک هفته از فعالیت آن می‌گذرد، غیرواقعی و کذب بوده؛ چراکه تنها یک هفته است که نمایندگی اصلی در ایران امور اجرایی را بر عهده گرفته. ارقام ارائه شده مربوط به کارگزار موقت است که از حسابرسی دفاتر خود تاکنون ممانعت کرده. از سوی دیگر نرخ ویزا به صورت متقابل و با توافقنامه رسمی بین کشور‌ها تعیین می‌شود. نرخ خدمات نیز توسط سفارتخانه‌ها مشخص گردیده و شرکت حق اخذ مبلغ بیشتری را ندارد.
۵- توسل به ترفند «ژن خوب» در این موضوع بسیار غیراخلاقی و ناجوانمردانه است چراکه معمولاً ژن‌های خوب از امکانات دولتی جهت پیشبرد اهداف خود استفاده می‌نمایند که در مورد شرکت افق این بیانات کذب محض است. لازم به ذکر است شرکت جدید با تکیه بر همت و توانایی خود و بدون استفاده از هیچ رانت دولتی و با جذب سرمایه‌گذار به‌رغم کارشکنی و جوسازی‌ها فعالیت خود را شروع کرده است. در این راستا علاوه بر ایجاد اشتغال و کسب رضایت هموطنان، تلاش دارد محیطی آرام و سالم را برای متقاضیان ویزا فراهم نموده تا آسیب‌ها و ناملایمات را به حداقل رساند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مقداد
|
Germany
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
1
0
بنظر می رسد، دعوا سر لحاف ملا بوده.
اسعد افروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
0
0
گروه افق امید مبلغی در ازای حضور به موقع جهت انجام امور ویزادریافت می‌کند. حسب نظر آنها مبلغ پس از حضور به موقع به ذي نفع مستردمیگردد اما در عمل حد اقل در مورد تجربه اینجانب چنین نبوده است حدود یک ماه گذشته وهنوز مبلغ عودت ندادند وتلفن آنها پاسخگو نیست وبه نظرم روزی کلاهبرداری آنها عیان میشود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار