کد خبر: 919339
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تدوین بسته توسعه گردشگری دریایی در این استان، تهیه فهرست نیازمندی‌ها و شناسایی ۱۳ بندرگاه و اسکله در جزایر و مناطق ساحلی خبر داد.
الله‌مراد عفیفی‌پور گفت: در قالب این بسته، سه بخش ساخت و نصب تجهیزات فنی، اقدامات عمرانی و همچنین توسعه دریایی و شناور‌ها در نظر گرفته شده است. در همین راستا، کارگروهی متشکل از معاونت‌های این اداره کل، تشکیل و ضمن هماهنگی با بنادر تابعه و انجام بررسی‌های میدانی، فهرست کاملی از نیازمندی‌ها احصا شد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳ بندر و اسکله گردشگری شناسایی و جانمایی شده است، افزود: لافت قدیم، کندالو، طبل، سهیلی، گورزین و شیب دراز در جزیره قشم، جزیره هنگام، شیو و تبن در شهرستان پارسیان، تیاب در شهرستان میناب، خور آذینی در شهرستان سیریک، خور خلاصی در شهرستان جاسک و جنگل حرا در بندرخمیر به‌عنوان مناطق سیزده‌گانه‌ای محسوب می‌شود که تاکنون اقداماتی برای ایجاد اسکله‌ها و بندرگاه‌های استاندارد گردشگری صورت گرفته یا در حال مطالعه و انجام است.
عفیفی‌پور با اشاره به ارسال فهرست نیازمندی‌های مربوطه توسعه مبادی گردشگری دریایی به ستاد مرکزی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در فهرست نیازمندی‌ها مباحثی همچون نصب اسکله شناور، احداث سایبان، تأمین روشنایی، تجهیزات ارتباطات رادیویی، سامانه اطفای حریق، تعیین مسیر تردد و همچنین انجام لایروبی در برخی موارد مطالعه و جمع‌آوری شده است.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون اسکله‌های فلزی شناور در پنج منطقه شامل خور‌آذینی، جزیره هنگام، روستا‌های ساحلی کندالو، گورزین و شیب دراز جزیره قشم نصب و مناطق دیگری از جمله سهیلی و طبل به تجهیزات رادیویی و مخابرات دریایی مجهز شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار