کد خبر: 919240
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
از شایعه قهر ستاره‌ها تا انتظارات بالا از آسمانخراش‌ها
بسکتبال ایران روز‌های سختی را در پیش دارد. فرصت زیادی تا آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتا باقی نمانده و تیم‌های اعزامی به این رقابت‌ها خود را برای حضوری موفق آماده می‌کنند.
شيوا نوروزی
بسکتبال ایران روز‌های سختی را در پیش دارد. فرصت زیادی تا آغاز بازی‌های آسیایی جاکارتا باقی نمانده و تیم‌های اعزامی به این رقابت‌ها خود را برای حضوری موفق آماده می‌کنند. تیم ملی بسکتبال نیز به عنوان یکی از امید‌های کسب مدال به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود. این در حالی است که بروز برخی مسائل، کار شاهین‌طبع و شاگردانش را برای درخشش در جاکارتا سخت کرده است. کسب مدال طلا، آسمانخراش‌ها را تحت فشار قرار داده تا جایی که خیلی‌ها انتظار دارند تیم ملی در آسیا همه حریفانش را شکست دهد و یک‌تنه قهرمان قاره کهن شود.
اردو‌های خارجی
فدراسیون بسکتبال در این مدت تلاش کرده برنامه‌های کادر فنی را برآورده کند و ملی‌پوشان به اردو‌های برون‌مرزی اعزام شوند. حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ یکی دیگر از دغدغه‌های بسکتبال ایران است که خوشبختانه تیم شاهین‌طبع هر دو بازی آخر خود مقابل قزاقستان و قطر را با پیروزی پشت سر گذاشته است. پس از پایان پنجره سوم، استارت تمرینات برای حضور در بازی‌های آسیایی زده شد و کادر فنی نیز کوشید تا ملی‌پوشان هرچه سریع‌تر به آمادگی و هماهنگی لازم برسند. تورنمنت اطلس و پیک، دو اردوی خارجی تیم ملی بسکتبال بود. در تورنمنت پیک که با حضور چهار تیم برگزار شد، تیم کشورمان در حالی به مقام سوم رسید که چند بازیکن اصلی خود از جمله حامد حدادی، صمد نیکخواه‌بهرامی، ارسلان کاظمی و محمد جمشیدی را در اختیار نداشت.
انتظارات بالا
بازی‌های آسیایی اهمیت زیادی برای ورزش ایران دارد به حدی که در این دوره مسئولان تأکید زیادی بر اعزام کیفی کاروان به جاکارتا داشتند. از همین‌رو بسکتبال نیز به عنوان یکی از تیم‌های امید مدال و به‌زعم برخی کارشناسان و رسانه‌ها به امید کسب مدال طلا به این بازی‌ها اعزام می‌شود. اگرچه تیم ملی بسکتبال کشورمان تجربه کسب یک مدال نقره (۲۰۱۴) و سه برنز در بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، اما باید با نگاهی منطقی به آینده تیم شاهین‌طبع در جاکارتا بنگریم. آسمانخراش‌ها در اینچئون و در شرایطی که همه منتظر قهرمانی آن‌ها در بازی‌های آسیایی بودند با دو امتیاز کمتر مقابل کره جنوبی تن به شکست دادند و به مدال نقره بسنده کردند. در این دوره طبق قرعه ایران با تیم‌های امارات، سوریه و فیلیپین همگروه است که فیلیپینی‌ها قید حضور در بازی‌های آسیایی را زده‌اند، به این ترتیب اماراتی‌ها و سوری‌ها حریف جدی برای ما به حساب نمی‌آیند، اما با شروع مرحله حذفی رقابت تیم‌های حاضر جدی‌تر و حساس‌تر خواهد شد، آن موقع است که عیار تیم ملی مشخص می‌شود.
مصدومیت یا قهر؟
آسیب‌دیدگی ستاره اصلی تیم ملی همه را نگران کرده است. تیم در اردوی چین بود که خبر مصدومیت حامد حدادی در رسانه‌ها منتشر شد. سنتر ملی‌پوش وزنه تیم ملی محسوب می‌شود و حضور او در زمین هر حریفی را با مشکل روبه‌رو می‌کند. حدادی که گویا از ناحیه پا مصدوم شده، زودتر از بقیه به تهران بازگشت تا روند درمانی‌اش را پیگیری کند، اما نکته‌ای که در اینجا مطرح است بحث اختلاف او با کادر فنی است، حاشیه‌ای که از سوی سرپرست تیم ملی تکذیب شده است. با این حال مطرح شدن چنین موضوعی در این شرایط حساس به هیچ وجه به سود تیم ملی نیست. از طرفی حواشی به همین‌جا ختم نمی‌شود و برخی‌ها مدعی هستند که صمد نیکخواه‌بهرامی نیز به خاطر قهر در تمرینات حضور ندارد و به همین دلیل تیم ملی را در چین همراهی نکرد. در صورتی که فدراسیون غیبت نیکخواه را هماهنگ شده عنوان کرده است.
دامن زدن به شایعات
مدیر تیم‌های ملی بسکتبال وجود هرگونه حاشیه و اختلاف در تیم ملی را تکذیب می‌کند. مسعود قاسمی برخلاف ادعای برخی رسانه‌ها در گفت‌وگو با «جوان»، قهر بازیکنان را کذب محض خواند: «کادر فنی تصمیم نهایی را در خصوص بازیکنان می‌گیرد. قرار است تا هفته آینده لیست نهایی بازیکنان از سوی کادر فنی برای حضور در بازی‌های آسیایی اعلام شود. به هیچ‌وجه بحث قهر برخی بازیکنان صحت ندارد. متأسفانه برخی‌ها در آستانه بازی‌های مهم و بزرگ چنین مسائلی را مطرح می‌کنند و به شایعات دامن می‌زنند. حضور یا عدم حضور بازیکنان از جمله صمد نیکخواه منوط به تصمیم کادر فنی است.» سرپرست تیم ملی در ادامه، آمادگی ملی‌پوشان برای اعزام به جاکارتا را مطلوب توصیف کرد: «روز شنبه از چین به تهران آمدیم و بعد از چند روز استراحت، قرار است آخرین مرحله تمرینات پیش از اعزام به اندونزی از روز چهارشنبه آغاز شود. طبق برنامه روز ۱۹ مرداد به جاکارتا می‌رویم و اولین دیدارمان نیز روز ۲۳ مرداد مقابل امارات است. به غیر از یکی، دو بازیکن مصدوم سایرین در شرایط خوبی هستند. تمرینات منظم پیگیری می‌شود و تیم سرحال و قبراق است. خوشبختانه رقابت‌های تدارکاتی خوبی را پشت سر گذاشته‌ایم و امیدواریم در بازی‌های آسیایی به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار