کد خبر: 919091
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
نزدیک به یک‌صد استاد خارجی زبان فارسی شاغل در دانشگاه‌های خارج از کشور از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان سمنان بازدید کردند.

محمد جهانشاهی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اظهار کرد: در این تور دو روزه استاد خارجی زبان فارسی با حضور در شهرستان‌های گرمسار، سمنان، دامغان و شاهرود از جاذبه‌های مختلف استان و از جمله معدن نمک گرمسار، مسجد امام و خانه‌های تاریخی سمنان، چشمه‌علی دامغان، مجموعه بایزید بسطامی، مقبره ابوالحسن خرقانی و جنگل ابر شاهرود بازدید کردند.

وی با بیان اینکه این تور با مشارکت بنیاد سعدی و میراث فرهنگی استان برگزار شد افزود: در این تور اساتیدی از کشورهای ارمنستان، کنیا، اگاندا، آلبانی،ترکیه، سوریه، بنگلادش، ازبکستان ،تاجیکستان و...حضور داشتند.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان برگزاری این تور را موفق ارزیابی و خاطرنشان کرد: برپایی تورهایی از این دست می‌تواند زمینه تحقق شعار محوری "استان سمنان مقصدی تازه برای سفر" را فراهم کند.

وی با اشاره به تفاهمنامه منعقد شده بین میراث فرهنگی استان و بنیاد سعدی ایران یادآوری کرد: قرار است که در قالب این تفاهمنامه بیش از ۶۰۰ دانشجو و مدرس خارجی رشته زبان فارسی از استان سمنان بازدید و با ظرفیت های گردشگری استان آشنا شوند.

جهانشاهی با اشاره به تنوع آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری در استان خاطرنشان کرد: معرفی این ظرفیت‌ها در کنار تنوع اقلیمی کم‌نظیر استان می‌تواند زمینه رونق صنعت گردشگری را بیش از پیش در این استان پهناور و چهارفصل فراهم کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار