کد خبر: 918935
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
مسئول آموزش انجمن خوشنویسان شعبه اصفهان:
دکتر علی فرزانه در آیین گشایش نمایشگاه خوشنویسی "هندسه سلوک" گفت : : خوشنویسی تنها هنری است که ائمه اطهار به آن پرداخته اند و به آن سفارش داشته اند و این موید جایگاه این هنر قدسی است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،نمایشگاه آثار خوشنویسی مهندس منصور حسن زاده با عنوان  " هندسه سلوک" با حضور رییس انجمن خوشنویسان شعبه اصفهان، جمعی از مدرسین و علاقمندان در محل نگارخانه کوثر اصفهان برگزار شد.

در آیین گشایش این نمایشگاه دکتر علی فرزانه مسئول آموزش انجمن خوشنویسان شعبه اصفهان ضمن ابراز خرسندی از افتتاحیه این نمایشگاه گفت: هنر در این عالم غریب است چون جنس آن از عالم علوی و عالم بالاست و این هنرمند است که می تواند پیوند بین عالم فرادست و فرودست را ایجاد کند.

وی با بیان این مطلب که در واقع دغدغه هنرمند نشان دادن عالم زیباتر است، افزود: رسالت مهم هنرمند یعنی آشتی دادن انسان با فطرت پاکش می باشد و هنرمند به اندازه ای که به خود باور دارد می تواند باور دیگران را به خود جلب نماید.

مدرس ارشد انجمن خوشنویسان اصفهان تاکید کرد: چون هنر جنس آن روحانی است پس می تواند با فطرت پاک انسانها ارتباط برقرار نماید گویی که فرد با دیدن یک اثر هنری، انگار تازه متولد شده است و تمام غمها را فراموش می کند.

استاد دانشگاه فرهنگیان افزود: هنرمند باید اهل درد باشد نه غصه، اهل درد بودن یعنی اهل تعالی شدن است و چون در ذات خوشنویسی سیر و سلوک وجود دارد آنگاه می توان افق تازه تر را به روی خود بگشاییم.

دکتر علی فرزانه تصریح کرد: خوشنویسی تنها هنری است که ائمه اطهار به آن پرداخته اند و به آن سفارش داشته اند و این موید جایگاه این هنر قدسی است.

ایشان در ادامه افزود: فلاسفه تنها مقوله ای را که در کنار مذهب و عرفان قرار می دهند، هنر است و این مقام رفیعی است که اهمیت و جایگاه هنر را نشان می دهد.

وی در پایان عنوان کرد: خوشنویس در حقیقت صورت کلمات را به تصویر می کشد و مادامی که به عمق معنی پی نبرد نمی تواند در قالب صورت، تصویر کلمات را به عمق جان مخاطب خود گسیل دارد.

در ادامه آیین افتتاحیه این نمایشگاه استاد مهدی فروزنده رییس انجمن خوشنویسان اصفهان ضمن ارج نهادن به زحمات منصور حسن زاده به پاس برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هندسه سلوک سخنان کوتاهی را بیان داشت.

نمایشگاه آثار خوشنویسی مهندس منصور حسن زاده با 30 اثر هنری با فرم نستعلیق و تکنیک قلم و مرکب در قالب چلیپا، سیاه مشق، کتابت، قطعه، سطر و بیت نویسی مشتمل و برگرفته از آیات قران ، کلام ائمه معصومین صلوات علیهم اجمعین و شعرای کهن شعر و ادب فارسی نظیر حافظ، سعدی، مولوی، نظامی، جامی وخواجه عبدالله انصاری تا پایان روز 5 شنبه 4 مردادماه در نگارخانه کوثر واقع در اصفهان میدان نقش جهان دایر می باشد.

لازم به ذکر است مهندس منصور حسن زاده مدرس انجمن خوشنویسان اصفهان در سال 94 نمایشگاه خوشنویسی " سماع قلم" را با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و انجمن خوشنویسان شعبه اصفهان در همین نگار خانه برگزار کرد. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر