کد خبر: 918880
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
اكبر محمودی
با مصوبه مجلس، شهرداری تهران در آستانه خانه تکانی قرار دارد و تعدادی از معاونان و مدیران باید از شهرداری تهران خداحافظی کنند. درخصوص مصوبه مجلس که دقیقاً شامل چه مدیرانی می‌شود، هنوز برداشت‌های مختلفی صورت می‌گیرد. حتی رفتنی‌شدن یا ماندن خود شهردار تهران براساس قانون جدید هم محل مناقشه شده است. به هر حال مدیران جوان برای پست‌های شهرداری در صف انتظار هستند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاح ساختار شغلی کشور، با ۱۹۴ رأی موافق از ۲۴۰ نماینده حاضر در جلسه، طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را به تصویب رساندند. این قانون تنها اجازه به‌کارگیری بازنشستگان بند‌های «الف»، «ب» و «ج» ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل رؤسای سه قوه، معاون اول رئیس‌جمهور، نواب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، وزرا، نمایندگان و معاونان رئیس‌جمهور هستند را می‌دهد و مشمولان بند‌های «د» و «هـ» که شامل استانداران و معاونان استانداران همتراز سفرا و معاونان وزراست از قانون حذف شده است. با این قانون برخی از مدیران شهرداری تهران باید از بهشت خداحافظی کنند.
سیدمحمدعلی افشانی، شهردار تهران متولد سال ۱۳۳۸ تا چندماه دیگر ۶۰ساله می‌شود و معلوم نیست، تکلیف شهردار کهنسال تهران چه خواهد شد. رئیس شورا و برخی اعضای شورای پایتخت معتقدند شهردار در سمت خود باقی می‌ماند، چراکه شهردار تهران همتراز برخی پست‌هاست، اما برخی نمایندگان مجلس از خداحافظی شهردار تهران سخن به میان می‌آورند.
در این خصوص ناهید خداکرمی با بیان اینکه معاونان و مدیران بازنشسته باید از شهرداری تهران بروند، گفت: براساس قانون جدید مدیران و معاونان باید بروند، اما شهردار تهران، چون هم‌رده با وزراست می‌ماند و به کار خود ادامه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران، سازمان دولتی نیست، اما از منابع عمومی استفاده می‌کند، گفت: به همین دلیل این قانون شامل حال مدیران شهرداری هم می‌شود. به گفته خداکرمی، مدیران، معاونان و شهرداران بازنشسته مشمول بخشنامه جدید می‌شوند.
حجت نظری عضو شورای شهر معتقد است، درباره اینکه گفته می‌شود محمدعلی افشانی نیز نمی‌تواند در شهرداری تهران فعالیتش را ادامه دهد چراکه به سن بازنشستگی رسیده است، گفت: چنین چیزی صحیح نیست و این شایعات عمدتاً از سوی افرادی که قصد ناکارآمد نشان داده مدیریت شهری را دارند، مطرح می‌شود.
وی با بیان اینکه «افشانی» قبل از رسیدن به سن بازنشستگی، خود را بازخرید کرده و علاوه بر آن سوابق ایثارگری نیز به ایشان کمک خواهد کرد، گفت: به همین دلیل مشمول این قانون نمی‌شود و می‌تواند درخواست اعاده به کار بدهد، بنابراین هیچ منع قانونی برای ادامه کار ایشان وجود نخواهد داشت.
این سخنان در حالی بیان می‌شود که عضو مجمع نمایندگان استان تهران اعلام کرد: نمی‌توان به بهانه‌ها و دلایلی، چون مشکلات پایتخت، شهردار تهران را از این قانون استثنا کرد.
محمود صادقی با اشاره به تصویب کلیات طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس گفت: در این قانون برخی افراد مستثنی و تعدادی نیز مشمول آن شدند، شهردار تهران نیز در دایره افرادی که باید برکنار شود، قرار می‌گیرد.
به هر حال با اجرایی‌شدن مصوبه مجلس شنیده‌ها حاکی است، حدود ۳۰ معاون، شهردار و مدیر باید برای خداحافظی از شهرداری خود را آماده کنند. بخشی از این لیست از این قرار است: معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک، معاون مالی و اقتصادی، رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز، شهرداران مناطق ۲، ۳، ۶ و ۲۰ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری، رئیس سازمان زیباسازی و چند قائم‌مقام و مسئول بلندپایه دیگر. آیا شهرداری به قانون تن خواهد داد و جوان‌گرایی خواهد کرد؟ باید منتظر ماند و دید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار