کد خبر: 918575
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
خروج امریکا از برجام هر دو جناح سیاسی داخل کشور را شوکه کرد اما برکت‌های ناشی از آن ظاهراً در حال وارد کردن شوک‌های بیشتر است!
علی علوی
خروج امریکا از برجام هر دو جناح سیاسی داخل کشور را شوکه کرد اما برکت‌های ناشی از آن ظاهراً در حال وارد کردن شوک‌های بیشتر است!
هیچ یک از دو جناح سیاسی کشور، خروج امریکا از برجام را باور نداشتند. دولت و اصلاح‌طلبان حامی دولت با این باور که «برجام آن قدر قوی و بی‌نقص است که امریکا امکان خروج از آن را ندارد!‌» و منتقدان دولت و اصولگرایان هم با این باور که «برجام آن قدر برای امریکا منافع دارد که امریکا به هیچ قیمتی دست از آن نمی‌کشد!» این هر دو باور با نطق کوتاه ترامپ در 18 اردیبهشت به فنا رفت. با این حال به نظر می‌رسد هر دو جناح خیلی زود متوجه آثار مثبت و برکات تصمیم دشمن شدند. حالا رئیس دولت که روزگاری منتقدان را شماتت می‌کرد که «زبان گفت‌وگو با جهان را نمی‌دانند»، بر سر امریکا با زبانی تند و توسن فریاد می‌کشد که «با دم شیر بازی نکن‌» و از طرفی ملت را به مقاومت در برابر مشکلات اقتصادی احتمالی فرا‌می‌خواند و منتقدان دولت نیز به برکت حوصله و صبری که برای آغاز مبارزه با فساد از داخل دولت به خرج دادند، شاهد مهاجرت تدریجی متهمان فساد و عاملان اختلاس و دزدی از بیت‌المال به درون اتاق شیشه‌ای هستند.
چندی پیش يک مقام قضائي از هک سایت ثبت سفارش خودرو در وزارت صنعت خبر داد اما بلافاصله گروهی با رد اين مطلب گفتند که اصلاً هک این سایت معنی ندارد و این تخلف کار خود نیروهای وزارت صنعت بوده است. از آن پس هجمه و فشار گسترده‌ای از سوی افکار عمومی و عموم مردم به همه دستگاه‌های‌اجرایی و نظارتی وارد شد تا تکلیف این تخلف و واردات غیرمجاز چند هزار خودرو روشن شود. فشار افکار عمومی آرام آرام متهمان و متخلفان را به سمت اتاق شیشه‌ای شفافیت‌سازی راند تا آنجا که هفته پیش رئیس‌جمهور از تخلف چند کارمند وزارت صنعت در این تخلف بزرگ خبر داد و نهایتاً دیروز وزیر صنعت اسامی 20 شرکت و شخص متخلف در واردات غیرمجاز خودروهای لوکس خارجی را در یک برنامه پرتنش تلویزیونی افشا کرد. اگر چه به نظر می‌رسید آن برنامه نهایتاً به تبرئه وزیر و متهم شدن گروه نامعلوم دیگری انجامد اما عذرخواهی وزیر از ملت در آن برنامه به خاطر این دزدی بزرگ یک آغاز خوب بود. همزمان سخنگوی دستگاه قضا نیز از دستگیری متهمان ارزی بانک مرکزی و متخلفان ثبت سفارش خودرو در وزارت صنعت خبر داد.
به این ترتیب می‌توان از روزی مثل دیروز به عنوان آغاز شفاف‌سازی و برخورد با متهمان فساد در دستگاه‌های دولتی خبر داد که این تنها یکی از برکات خروج امریکا از برجام است و اتحاد ملت و رویکرد عموم مردم به صرفه‌جویی و همنوا شدن با دلسوزان واقعی در داخل و توجه و همراهی بیشتر با تصمیمات دولتمردان برای مقابله با تحریم‌های امریکا، از برکات دیگر خروج امریکا از برجام است و شاید این یک نقطه عطف و تاریخ‌ساز برای ملت ایران باشد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
دزدان را باید آویزان کرد و السلام
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
وجود نازنین پیامبر (ص) موفق گردید میان انهمه انسان جاهل با انهمه سلیقه و تفکر و قبیله و طایفه و نژاد مختلف یک اخوت و برادری محکم و بی نظیر و بی بدیل را ایجاد نماید . اما حیف و هزارها و میلیونها بار حیف که فقط تا پایان عمر سراسر خیر و برکت ایشان بیشتر دوام و بقا پیدا نکرد . به محض رحلت ایشان تفرقه افکنیها و دوگانگیها و چند دستگیها براه افتاد و در سرتاسر تاریخ ادامه یافت که هنوز هم ادامه دارد . اما در میان ما که شعار شیعه بودن و پیروی از ائمه ی معصومین (ع) را میدهیم اینهمه کینه و دشمنی و کارشکنی بسیار بهت اور و حیرت انگیز است . در تمام کشورهایی که انتخابات برگزار میشود رسم و قاعده چنین است که تا شب قبل از انتخابات همه کار میکنند و همه جور حرفی میزنند . اما روز بعد همه پشت به هم میدهند . حتی برای غارت و چپاول حقوق ملتهای دیگر در یک صف واحد میایستند . اما ملت ما اگر شبانه روز هم به حال خوش گریه کند قابل سرزنش نیست . چرا که اینجا درعین داشتن انهمه الگوهای معصوم و بی نظیر , کار برعکس تمام دنیاست . اینجا از فردای انتخابات تازه مبارزه ها و کارشکنیها و شمشیر کشیها درحد اعلا اغاز میشود . گوئیا همه باهم همقسم میشوند که , تا فرد یا افراد پیروز را به زیر نکشند و بر زمین نزنند و رای دهنده ها را پشیمان نکنند ارام نگیرند ! چرا !؟ ما که نمیدانیم . حتما و یقینا ان بزرگواران دلیلش را بهتر از ما عوام الناس بیسواد و بی اطلاع میدانند ! خدا به خیر کند . انشاالله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار