کد خبر: 918481
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
نماینده اقلیم کردستان در تهران:
حادثه تروریستی روز گذشته اربیل که در ساختمان استانداری این منطقه صورت گرفت، نشان از تحرکات جدید گروهک‌های تروریستی و جولان آن‌ها در منطقه اقلیم عراق دارد.
جوان آنلاین: حادثه تروریستی روز گذشته اربیل که در ساختمان استانداری این منطقه صورت گرفت، نشان از تحرکات جدید گروهک‌های تروریستی و جولان آن‌ها در منطقه اقلیم عراق دارد.

موضوعی که اخیراً جمهوری اسلامی ایران نسبت 
به وجود و حضور تروریست‌ها در اربیل هشدارهای لازم را داده بود و در نامه‌ای به سران منطقه اقلیم اعتراض خود را به حضور تروریست‌ها در اقلیم و انجام برخی اقدامات علیه امنیت کشورمان نشان داد.
چندی پیش مقامات ایران ضمن تسلیم یادداشتی مراتب اعتراض تهران را پیرامون تحرکات اخیر عناصر تروریستی در برخی حوزه‌های مرزی مشترک رسماً به مقامات اربیل ابلاغ کردند. هیأت ایرانی ضمن تسلیم اعتراضیه بر حق نیروهای مسلح ایران در دفاع مشروع و مقابله با کانون تهدید تاکید و آن را به طرف عراقی یادآوری کرد.
بر اساس گزارش شبکه خبری «رووداو» دو جوان صبح دیروز دوشنبه به داخل ساختمان استانداری رفتند و در داخل آن باقی ماندند و در مقابل نیز نیروهای امنیتی برای خارج کردن آنان وارد عمل شدند.
«طاهرعبدالله» معاون استاندار اربیل با اعلام این خبراز کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان اقلیم خبر داد و گفت که نیروهای امنیتی، ساختمان استانداری را محاصره کرده‌اند و بلافاصله دنبال دو فرد مسلحی بودند که وارد ساختمان شده‌اند و پس از دو ساعت وضعیت تحت کنترل در آمد.
به گفته وی، دو مهاجم مذکور، دارای سلاح سبک بودند و در طبقه سوم ساختمان شعار «الله اکبر» سر می‌دادند.

ناظم دباغ:  تروریست‌ها با ارتباطی که با یکدیگر دارند به‌دنبال ناامنی در منطقه‌اند
«ناظم عمر دباغ» نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران با اشاره به حادثه تروریستی استانداری اربیل عراق؛ به روزنامه «صبح نو» گفت: در این حادثه تروریستی که صبح روز دوشنبه در استانداری اربیل عراق روی داد تاکنون گروه یا فردی مسوولیت این حادثه تروریستی‌ را بر عهده نگرفته است.
وی افزود: این حادثه توسط‌ دو جوان اربیلی صورت گرفت‌ که از نظر سنی، کم‌سن‌و‌سال بودند. این حادثه یک شهید و چهار نفر زخمی در برداشت.  
نماینده اقلیم کردستان عراق در پاسخ به این سؤال که آیا حادثه اربیل با حادثه عصر دیروز ترکیه می‌تواند در ارتباط باشد یا خیر، گفت: به نظر من اقدامات تروریستی منطقه با هم ارتباط دارند و کسانی که این اقدامات تروریستی را انجام می‌دهند دارای یک هدف هستند. 
اربیل به پایگاه تروریست‌ها تبدیل نمی‌شود
ناظم دباغ با بیان اینکه هدف تروریست‌ها ایجاد ناامنی در منطقه است، تصریح کرد: این حوادث سناریوهایی است که با هم در ارتباط‌اند و هدف‌شان ایجاد ناامنی در منطقه است که بیشتر به‌دنبال رسیدن به منافع و مطامع خودشان هستند و برای رسیدن به اهداف‌شان چنین اقدامات تروریستی انجام می‌دهند.
 وی در پاسخ به چرایی اقدامات آقای مسعود بارزانی‌ در توسعه روابط سیاسی با گروه‌های شیعه عراق؛ عنوان کرد: رهبران حزب کردستان عراق به‌دنبال این هستند که با گروه‌های سیاسی شیعه عراق متحد باشند چرا که وحدت و توسعه همکاری‌ها موجب می‌شود تا شاهد ثبات و توسعه باشیم.
نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران با اشاره به نتیجه نامه اعتراض‌آمیز ایران مبنی بر حضور تروریست‌ها در اقلیم که اخیراً به اربیل اعلام شد، گفت: اجاره نمی‌دهیم اربیل پایگاه تروریستی مخالفان ایران باشد. هر دو طرف بر مبارزه با تروریست تاکید می‌کنند. هماهنگی و همکاری میان ایران و اربیل برای مقابله با تروریست‌ها ادامه دارد. 
وی با اشاره به حادثه مریوان و شهادت 11 تن از مرزبانان کشورمان، یادآور شد: متاسفانه این گونه حوادث در مرز صورت گرفته است و ما قطعاً خواستار مقابله و پیگیری این‌گونه حوادث خواهیم بود.

آناتولی: درگیری‌هاعلاوه‌بر استانداری در شهرداری اربیل هم ادامه یافت
خبرنگار آناتولی در منطقه اقلیم گزارش داد که عاملان حمله پس از ورود به ساختمان حاضر به تسلیم نشده و از طبقه سوم به سوی نیروهای امنیتی که درصدد ورود به ساختمان بودند، آتش گشودند.
این گزارش می‌افزاید: دو نفر از گروه مسلح سه نفره‌ای که اقدام به حمله به ساختمان استانداری اربیل در اداره اقلیم کرد شمال عراق کردند، از پای درآمدند. یکی از عاملان در حمله انتحاری جان خود را از دست داد و یک نفر دیگر نیز کشته شد. این در حالی بود که درگیری در محل ساختمان شهرداری اربیل ادامه یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار