کد خبر: 918237
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیر امور آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به وجود ۸ هزار چاه نیمه عمیق غیرمجاز در این شهرستان بر ضرورت احداث سد‌های لاستیکی برای جبران کمبود منابع آبی تأکید کرد.
بهرام بهرام‌پور با بیان اینکه شهرستان تالش ۲۴هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و این مقدار می‌طلبد که ما ۲۴ هزار لیتر در ثانیه آب داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به کاهش محسوس نزولات جوی، ۷۰ درصد از رودخانه‌های شهرستان تالش با کم‌آبی مواجه شده‌اند و در این میان مسئولان با همدلی در تلاش هستند تا مانع آسیب رسیدن به محصولات کشاورزی و مردم شوند.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان تالش ۶ هزار و ۳۰۰ حلقه چاه مجاز نیمه عمیق و ۸ هزار چاه نیمه عمیق غیرمجاز فعالیت دارند، افزود: شهرستان تالش دارای ۱۱ رودخانه اصلی و ۳ هزار دهنه چشمه است که اکثر آن‌ها در بالا دست هستند.
بهرام‌پور با یادآوری فعالیت پنج ایستگاه پمپاژ در تالش و وجود ۱۸ پهنه آب بندان با ۷۰ هکتار مساحت که حدود ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را پوشش می‌دهد، گفت: ۵۸ حلقه چاه قدیمی نیمه عمیق در شهرستان تالش وجود دارد که می‌توان آب منطقه‌ای آن‌ها را بازسازی و لایروبی کرد.
به گفته این مسئول ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تالش تحت پوشش ۱۲۰حلقه چاه عمیق هستند.
مدیر امور آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به ضرورت مکان‌یابی و ساخت آب بندان در شهرستان تالش و زود بازده بودن آن‌ها و همچنین تبدیل انهار سنتی به مدرن، افزود: احداث سد‌های مخزنی و لاستیکی و دیوار حفاظتی رودخانه‌ها در شهرستان تالش بسیار مهم و ضروری است و در این رابطه احداث دو سد لاستیکی در برنامه مطالعاتی شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار