کد خبر: 918235
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان میزان متوسط کسری مخزن آب در استان سمنان را ۱۵۰ میلیون متر مکعب در سال عنوان کرد و گفت: تنها با ۲۲ درصد صرفه‌جویی در بخش کشاورزی این کسری جبران می‌شود.
ایرج حیدریان افزود: سالانه ۷/۶۸۱ میلیون مترمکعب از منابع آبی استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که این رقم معادل ۸۶ درصد از کل منابع آبی موجود در استان سمنان است.
وی همچنین میزان ۱۵۰ میلیون متر مکعب کسری مخزن آب در استان سمنان را معادل ۱۱ برابر حجم مفید سد‌شهید شاهچراغی دامغان به حجم ۸/۱۲ میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: هم در سرانه مصرف و هم در مدیریت مصرف، الگوی صحیحی در استان سمنان نداریم، سرانه مصرف آب در بخش کشاورزی در استان سمنان ۸۶ درصد است که باید تلاش کنیم این عدد را به ۷۸ درصد سرانه کشوری نزدیک کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان همچنین از تهیه سند توسعه آب استان سمنان خبر داد و گفت: در این سند توسعه برای تمام بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب تکالیف مشخصی تعیین شده و خواسته شده است برنامه خود را ارائه کنند، به‌عنوان مثال برای بخش صنعت تکلیف شده است که مشخص کنند چه میزان از آب خامی که برای صنعت و تولید تحویل می‌گیرند را بازچرخانی و چه میزان از پساب صنعتی را به چرخه تولید و صنعت باز‌می‌گرداند.
حیدریان تصریح کرد: از ۳۷۵ لیتر آب خامی که در اختیار صنعت استان قرار داده می‌شود، تنها ۳۳ لیتر، معادل ۹ درصد بازچرخانی می‌شود و در سند توسعه استان تکلیف شده است که بخش صنعت، برنامه خود در را این زمینه ارائه دهد، همچنین برای بخش کشاورزی و شرب نیز تکالیف مشخص شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار