کد خبر: 915670
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
با حضور دانشمندان 5 کشور خارجی
پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران با حضور دانشمندانی از کشورهای اسپانیا، یونان، ایتالیا، ترکیه وهندوستان شهریورماه به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

معصومه خاتمیان، دبیر علمی پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران  اظهار داشت: 140 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده همچنین حدود 20 سخنرانی از سوی اساتید، پژوهشگران و دانشمندان این حوزه در طول دو روز برگزاری این کنفرانس در دانشکده شیمی دانشگاه تبریز ارائه خواهد شد.

وی، در ادامه با تاکید بر اینکه 90 درصد مقالات رسیده داوری شده و به شرکت‌کنندگان اطلاع‌رسانی شده است، تصریح کرد: سخنرانان خارجی از دانشمندان کشورهای اسپانیا، یونان، ایتالیا، ترکیه و هندوستان هستند همچنین مشاور وزیر صنعت و معدن در مورد آنالسیم مشکین‌شهر که از معادن بسیار غنی و با خلوص بالا است، ظرفیت‌های بالای آن را معرفی خواهند کرد.

خاتمیان  با بیان اینکه همزمان با برگزاری کنفرانس پنج کارگاه آموزشی نیز برگزار خواهد شد، بیان داشت: در کنار این کنفرانس همچنین با برگزاری نمایشگاهی چندین غرفه از طرف تولیدکنندگان زئولیت و مواد اولیه تولید زئولیت، محصولات خود را عرضه خواهند کرد.

 به گفته وی مقالات برگزیده در 6 مجله ایران که مجلات ISI و مجلات علمی پژوهشی هستند برای چاپ معرفی می‌شوند.

دبیر علمی پنجمین کنفرانس بین‌المللی زئولیت ایران  اضافه کرد: این کنفرانس با همکاری دانشگاه تبریز، انجمن شیمی ایران، مشارکت پژوهشگران دانشگاهی داخلی و خارجی و صاحبان صنایع چهارم و پنجم شهریورماه سال‌جاری به میزبانی دانشکده شیمی دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

خاتمیان، در ادامه با اشاره به کاربردهای وسیع زئولیت در صنایع گوناگون، افزود: این کنفرانس در محورهای مختلفی همچون زئولیت‌های طبیعی، جایگزینی ایزومورف در زئولیت‌ها، سنتز مواد مزومتخلخل، زئولیت‌هایی با ساختار سلسله مراتبی، چارچوب‌های فلز- آلی، هیدروکسیدهای دوگانه لایه‌ای، غشاهای ماتریس مخلوط، شیمی میزبان- مهمان در مواد متخلخل، غربال‌های مولکولی، کاربردهای زئولیت‌ها (نفت و پتروشیمی، کشاورزی، پرورش ماهی و پزشکی) و شیمی محاسباتی در مواد متخلخل برگزار خواهد شد.

استاد دانشکده شیمی معدنی دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه یقیناً دستاوردهای پژوهشگران در این زمینه و ارائه آنها در این کنفرانس بین‌المللی نتایج درخشانی را در پی خواهد داشت، یادآور شد: با برپایی این کنفراس در سطح بین‌المللی امید می‌رود، ارتباط‌های بسیار سازنده در جهت تبادل آخرین دستاوردهای علمی بین محققان و شرکت‌کنندگان تحقق یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر