کد خبر: 915421
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
سردبیر روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران با انتقاد از اظهارات اخیر دبیرکل حزب اتحاد ملت، این حزب را جناح چپ تندرو دانسته و گفته که آن‌ها به مواضع پوپولیستی روی آورده‌اند.
سردبیر روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران با انتقاد از اظهارات اخیر دبیرکل حزب اتحاد ملت، این حزب را جناح چپ تندرو دانسته و گفته که آن‌ها به مواضع پوپولیستی روی آورده‌اند.
اخیراً علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت در همایش خانه احزاب خواستار رفع حصر سران فتنه شده و گفته بود «ما در برابر یک قحطی قرار داریم. اگر آن خشکسالی هفت ساله‌ای که در آن رؤیا بود، الان پیش روی ما هست، ما باید یوسف‌مان را از حصر بیرون بیاوریم و عزیز بداریم و با او مشورت کنیم. کار‌ها را به او بسپاریم و از او بخواهیم که بیاید و در این شرایط کمک کند...» منظور وی از یوسف، میرحسین موسوی بوده و برای حل مشکلات کشور می‌خواهد که امور مملکت را به وی بسپارند!
محمد قوچانی که عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران است، در سرمقاله روز گذشته روزنامه کارگزاران با تیتر «رفیق نیمه‌راه نباشیم» از چپ و راست افراطی انتقاد کرده و می‌نویسد که «این چپ‌های تندرو فضای سیاسی را با فضای مجازی اشتباه گرفته و به مواضع پوپولیستی روی آورده‌اند... استفاده از تعابیر رومانتیک مانند یوسف، چاه و سپردن کلید کشور به دست یوسف، نه تنها کمکی به حل مسئله حصر نمی‌کند، بلکه اراده سیاسی برای حل مسئله حصر را کند کرده و موجبات بدبینی حاکمیت و دولت به خواست جبهه اصلاحات را فراهم می‌سازد.»
او در ادامه نتیجه این نوع سخن گفتن را «کاستن از اهمیت و موقعیت مقام ریاست‌جمهوری به عنوان منتخب ملت و مظهر جمهوریت» بر می‌شمرد و ادبیات امثال شکوری‌راد را احیای تندروی در بین جناح چپ می‌بیند و می‌نویسد: «چپ افراطی دوباره احیا شده است. این جناح که حیات سیاسی خود به‌عنوان یک تشکیلات قانونی را مدیون دولت روحانی است و در مدیریت میانی دولت هم دوباره زنده شده ...»
حزب اتحاد ملت در سال ۹۴ و بعد از روی کارآمدن حسن روحانی تأسیس شد. اکثر شورای مرکزی این حزب را همان اعضای حزب منحله مشارکت و سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی تشکیل می‌دهند. دو ارگانی که در سال ۸۸ به‌دلیل نقش‌آفرینی در فتنه با حکم قضایی منحل اعلام شدند.
قوچانی در ادامه بار دیگر با اشاره به طرح نام میرحسین موسوی برای حل مشکلات کشور توسط شکوری راد انتقاد کرده و می‌نویسد: «طرح نام ایشان برای حل مشکلات کشور ساده کردن صورت‌مسئله و در غلتیدن به سطحی از شعارزدگی است که معلوم نیست خود ایشان هم از این طرح حمایت کنند... مهم‌ترین آسیب گسترش فضای مجازی و دموکراتیزه شدن عرصه سیاسی ایران، در غلتیدن به پوپولیسم چپ و راست است...»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار