کد خبر: 911663
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
تعداد محدود کارخانجات تولید کننده لوازم و تجهیزات آبیاری تحت فشار در استان باعث افزایش هزینه تأمین لوازم و طولانی شدن زمان سفارش تا تحویل لوازم شده است.
محمد تقی کمال غریبی مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان با عنوان کردن مطلب فوق گفت: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که بیش از همه روند اجرا و توسعه مکانیزاسیون آبیاری در بخش کشاورزی را با چالش جدی مواجه کرده، تعداد محدود کارخانجات تولید کننده لوازم و تجهیزات آبیاری تحت فشار در استان است.
وی افزود: وابستگی تأمین بخش اعظمی از لوازم مورد نیاز در پروژه‌های اجرایی سیستم‌های آبیاری تحت فشار از خارج از استان، در سال‌های اخیر با توجه به حجم بالای تقاضا تبعات منفی را در پی‌داشته که از جمله آن می‌توان به افزایش هزینه تأمین لوازم و طولانی شدن زمان سفارش تا تحویل اشاره کرد.
این مسئول ادامه داد: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با حمایت ویژه مسئولان استان شاهد تحول مثبت و قابل قبولی در این حوزه حساس و پراهمیت باشیم.
کمال غریبی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی و بارندگی‌های مناسبی که در این استان وجود دارد، تصور فراوانی آب باعث شده تاکنون موضوع استفاده بهینه از منابع آبی برای کشاورزان استان به عنوان یک ضرورت اساسی احساس نشود.
مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی گلستان بیان کرد: تجهیز چاه‌های کشاورزی با کنتور حجمی و پایش مستمر کمی حجم آب استحصالی در اراضی کشاورزی، یک راهکار عملیاتی مؤثر محسوب شده و در نتیجه کشاورزان استان را بیش از پیش تشویق می‌کند با اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار اقدامات پیشگیرانه را در زمینه بهره‌برداری مدیریت شده از منابع آبی در دستور کار قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه تأمین تجهیزات فوق جزو وظایف وزارت نیرو است، یادآور شد: عدم نصب تجهیزات کنترلی آب‌های برداشتی از منابع آبی، روند توسعه مکانیزاسیون عملیات آبیاری در اراضی کشاورزی استان را با چالش مواجه کرده است.
کمال غریبی گفت: تا پایان سال گذشته ۵۵ هزار و ۷۷۷ هکتار از اراضی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده که از این نظر رتبه گلستان از ۲۹ به رتبه پنجم کشور ارتقاء یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار