کد خبر: 909419
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خبر داد
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از اهدای 1000 جلد کتاب کمک آموزشی به همت بانوی سنندجی به کتاخانه های عمومی استان کردستان خبر داد.
 
 

اسماعیل احمدی در گفت‌وگو با جوان انلاین در کردستان اظهار کرد: این تعداد کتاب توسط شهین سیف، مدیرآموزشگاه زبان‌های خارجی سروش به منظور استفاده علاقمندان به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

 وی عنوان کرد: این کتاب‌ها بر اساس آخرین ویرایش و دارای موضوعات متنوع است که پس از ارسال و ثبت در کتابخانه‌های عمومی استان در دسترس علاقمندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خاطرنشان کرد: وقف کتاب به منظور کمک به ارتقای آگاهی و بصریت جامعه و توسعه فرهنگی بسیار ارزشمند و پسندیده است و که نتیجه آن توسعه کشور و سعادت جامعه است.

احمدی با تاکید بر اینکه اهدای کتاب اهدای اندیشه است، افزود: فرهنگ اهدای کتاب به کتاب خانه های عمومی به منظور استفاده همگانی باید در جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود و بخش های مختلف می توانند این فرهنگ را در جامعه ترویج دهند.

وی از اهدای 4 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با موضوعات متنوع در شهرستان‌های استان توسط مردم و برخی ادارات و سازمان‌ها اهدا شده است . 

به گفته وی، بیشترین کتاب‌های اهدایی مربوط به شهرستان‌های سنندج و مریوان است که کتابخانه‌های عمومی شهید برهان عالی سنندج و امام خمینی(ره) مریوان فعال‌تر بوده‌ است.

احمدی  اظهار داشت: بنا بر نیاز کتابخانه‌ها کتاب‌های کاربردی و قابل استفاده در کتابخانه‌های عمومی توزیع و بخشی ه فرسوده وبدون مخاطب و یا فاقد محتوا باشند وجین می‌شوند. 

وجود 900 هزار نسخه کتاب در کتاب‌خانه‌های کردستان

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 900 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کردستان موجود است، افزود: بر این اساس به ازای هر دو نفر یک کتاب در کتابخانه‌های وجود دارد که مطلوب نیست . 

احمدی عنوان کرد: بر اساس سند چشم‌انداز 1404 نهاد کتابخانه‌های عمومی باید به ازای هر فرد 4 کتاب در کتابخانه‌ها وجود داشته باشد و ما تا رسیدن به این میزان فاصله زیادی داریم. 

به گفته وی، اقشار مردم می‌توانند با اهدای کتاب، کتابخانه‌های عمومی استان را در رسیدن به اهداف کمک کنند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار