کد خبر: 909409
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
عضو سابق شورای شهر تهران گفت: تعدیل نیرو در شورای شهر و شهرداری به بهانه فربه شدن شهرداری وشورا و عدم تعادل نیرو دراین مجموعه‌ها زمانی قابل قبول است که نیرو‌هایی بلافاصله جایگزین نیرو‌های قبلی نشوند.
جوان آنلاین: عضو سابق شورای شهر تهران گفت: تعدیل نیرو در شورای شهر و شهرداری به بهانه فربه شدن شهرداری وشورا و عدم تعادل نیرو دراین مجموعه‌ها زمانی قابل قبول است که نیرو‌هایی بلافاصله جایگزین نیرو‌های قبلی نشوند.

پرویز سروری با اشاره به عدم بلوغ سیاسی درتصمیم گیری‌های برخی از مدیران گفت: عملکرد برخی از مسوولین کشور نشان می‌دهد که هدف آن‌ها مدیریت سیاسی و حزبی است تا مدیریت مطلوبی برای کل جامعه، متاسفانه عدم برخورداری از بلوغ سیاسی برخی از مسوولین منجر به ایجاد چنین واقعه شومی در کشور شده که بعضا رفتار‌های نگران کننده‌ای از آن‌ها سر می‌زند که تبعات آن دامنگیرعموم جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: مسلما مدیرانی که از بلوغ سیاسی لازم در اداره کشور برخوردار نیستند دست به اقدامات ناسنجیده‌ای می‌زنند و با قائل شدن تفاوت بین تعدیل نیرو‌های کارشناسی و خدماتی با نیرو‌های سیاسی اعتراضات اجتماعی را افزایش می‌دهند.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: این موضوع در کشور‌های توسعه یافته به شدت و با حساسیت ویژه‌ای مورد توجه سیاستمداران است، بنحوی که عملا با به قدرت رسیدن حزبی و کنار رفتن حزب دیگر از عرصه مدیریت سیاسی کشور، حزب دارنده قدرت تنها در پست‌های سیاسی و رینگ سیاسی تغییرایجاد می‌کند و هیچ گاه به حوزه بحث‌های کارشناسی وارد نمی‌شود در حالی که درایران متاسفانه این اقدام بر بدنه نیرو‌های کارمندان مجموعه‌ها به شدت دیده می‌شود.

سروری با تاکید بر آسیب زا بودن تصمیمات مدیریت شهری بر زندگی شهروندان اظهار داشت: اساسا روی کار آمدن افراد نامطلع منجر به ایجاد اختلال در کار، زندگی و معیشت مردم می‌شود به ویژه این موضوع اگر در شهرداری یا شورای شهر رخ دهد با توجه به اینکه به صورت شبانه روزی در زندگی مردم وشهروندان تاثیر گذار است با ایجاد اخلال در زندگی مردم اعتراض و بدبینی وسیعی به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: تعدیل نیرو در شورای شهر و شهرداری به بهانه فربه شدن شهرداری وشورا و عدم تعادل نیرو دراین مجموعه‌ها زمانی قابل قبول است که نیرو‌هایی بلافاصله جایگزین نیرو‌های قبلی نشوند، زمانی می‌توان تعدیل نیرو را پذیرفت که نهاد‌ها با تورم نیروی انسانی مواجه باشند ومنابع مالی در مضیقه باشد و عدم تعادل بین منابع مالی و نیروی انسانی تعادل نهاد یا سازمان مربوطه را به هم زند در حالی که دیده می‌شود نه تنها عدم تعادلی وجود ندارد بلکه با ریزش‌های سیاسی نیرو‌هایی که سال‌ها سابقه خدمت گزاری داشته اند استخدام صورت گرفته که کاملا جذب سیاسی نیرو به شمار می‌رود.

وی با تاکید براینکه تعدیل‌ها سیاسی بوده افزود: بسیاری از نیرو‌های تعدیل شده شهرداری وشورای اسلامی شهر تهران افراد متخصص متبحری در موضوعات شهری هستند که با سوابق افزون بر ده سال عذر آن‌ها یک شبه خواسته شده است، آیا انصاف است کسانی که عمرشان در شهرداری و شواری شهر صرف خدمات دهی به مردم شده در یک تغییر مدیریتی کنار گذاشته شوند و در بازی سیاسی کاری از افرادی استفاده شود که حتی با کوچکترین الفبای خدمات دهی شهری آشنا نیستند؟

سروری با طرح چند سوال ودرخواست پاسخگویی اعضای شورای شهر تهران تصریح کرد: یقینا اعضای شورای پنجم شهر تهران و مدیریت شهری باید پاسخگوی این سوال باشد که اگر نیازی به نیرو نداشتید چرا افراد خودتان را جایگزین نیرو‌های تعدیل شده کرده اید؟ چه تعریف و توجیهی از برخی رفتار‌ها همانند استخدام‌های سازمان بازنشستگی دارید که با توصیه برخی جذب و دعوت به کار شده اند؟ آیا شیوه شما انصاف در مدیریت معنا می‌شود؟ آیا مگر در مدیریت قبلی شهری تهران هم نیروی اصولگرا و هم نیروی اصلاح طلب در کنار هم مشغول خدمات دهی به شهروندان نبود که شما با روی کار آمدن سیستم حذف نیرو‌های پیشین را مد نظر قرار دادید؟

وی دراین باره افزود: آیا قرار دادن کارمندانی که عمر خود را در خدمت رسانی به شهر در شورا وشهرداری صرف کرده اند در برابر نظام و در جلوی شورای شهر و شهرداری نوعی از سیاست مدیریتی شما به شمار می‌رود؟ بی شک تصمیم گیری‌های اخیر منجر به افزایش روند نگران کننده‌ای شده که بی توجهی به آن تبعات وآسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی را متوجه جامعه و نظام خواهد کرد از این رو می‌توان گفت: عملکرد شورای شهر و شهرداری در یک سال گذشته نه تنها نشان از تعدیل نیرو نیست بلکه به نوعی نمایش حذف وجذب سیاسی است پس نمی‌توان اسم این رفتار را تعدیل نیرو براساس قانون گذاشت.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار