کد خبر: 908827
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
چشمک عارف به نامزدی ریاست مجلس
رئيس فراكسيون اميد مجلس درباره احتمال نامزدي وي در جايگاه رئيس در انتخابات هيئت رئيسه مجلس گفت: فراكسيون اميد هر تصميمي بگيرد، مي‌پذيرم و موظف به اجراي آن هستم.

محمدرضا عارف، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با مهر، درباره احتمال نامزدي وي در جايگاه رئيس در انتخابات هيئت رئيسه مجلس در سال سوم مجلس دهم، اظهار داشت: موضع ما، موضع جمعي است و من هم به‌عنوان يك فرد از فراكسيون اميد هر تصميمي كه گرفته شود، مي‌پذيرم و موظف به اجراي آن هستم. وي افزود: در حال حاضر نيز دوستان ما دارند شرايط را بررسي مي‌كنند و با فراكسيون‌هاي ديگر مجلس مذاكره و عملكرد هيئت رئيسه را هم مورد ارزيابي قرار مي‌دهند و اقداماتي را كه فراكسيون اميد به‌عنوان يك مجموعه تأثیرگذار در مجلس بايد دنبال كند، در دست بررسي دارند. رئيس فراكسيون اميد مجلس با بيان اينكه راهبردهايمان را فعلاً نمي‌گوييم، در خصوص مهم‌ترین نياز و چالش امروز هيئت رئيسه پارلمان تصريح كرد: بحث جدي امروز مجلس، كارآمدتر كردن آن در تصميمات است تا يك خروجي قابل دفاع از طرف مجلس در تصميمات كلان كشور وجود داشته باشد. جلال ميرزايي، رئيس كميته سياسي فراكسيون اميد مجلس روز چهارشنبه از احتمال كانديداتوري محمدرضا عارف براي رياست مجلس در انتخابات هيئت رئيسه اجلاسيه سوم خبر داد و گفته بود: هر روز درخواست‌ها از عارف براي حضور در عرصه رقابت بيشتر و بيشتر مي‌شود. از سوي ديگر يك كميته فرا فراكسيوني نيز براي انتخابات هيئت رئيس مجلس تشكيل شده كه به‌دنبال رياست مسعود پزشكيان بر مجلس است.

رئيس فراكسيون نمايندگان ولايي تحليل كرد
سناريوي مشترك امريكا و اروپا براي تحريم ايران
برنامه خروج امريكا از برجام و حمايت اروپا از اين توافق يك سناريوي مشترك است تا از يكسو امريكا خارج و تحريم‌ها اعمال شود و از سوي ديگر ايران توسط اروپا در برجام بماند.
حميدرضا حاجي‌بابايي، رئيس فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: يك نگاه عاقلانه و مدبرانه به ما نشان مي‌دهد اروپايي‌ها نمي‌توانند خواسته‌هاي ما در برجام را برآورده كنند، به خاطر اينكه اروپا بدسابقه است و تاريخ به ما نشان مي‌دهد كه در برهه‌ها و موارد مختلف عقب‌نشيني كرده و با ما همراهي نداشته‌اند. حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: از سوي ديگر منافع اروپايي‌ها به‌گونه‌ای است كه آنها در برابر امريكا نمي‌توانند به خاطر منافع‌شان مقاومت كنند و بين ما و امريكا، امريكا را انتخاب مي‌كنند و برخي از مقامات اين كشورها نيز اين موضوع را عنوان كردند. رئيس فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس اظهار داشت: برنامه خروج امريكا از برجام و حمايت اروپا از اين توافق يك سناريوي مشترك است، سناريوي مشتركي كه هم امريكايي‌ها از برجام بيرون بروند و تحريم‌ها را اعمال كنند و آنها را افزايش دهند و در مقابل ايران كه بايد در برابر خروج امريكا از برجام از اين توافق خارج شود اروپايي‌ها ما را در مرحله‌اي قرار دهند با ما مذاكره كنند و ما را در برجام نگه دارند و شامل مرور زمان كنند و ما بر اثر مرور زمان هم تحريم‌هاي كشنده را تحمل كنيم و هم وقت‌مان سپري شود و اروپايي‌ها نيز كار خاصي براي ما نتوانند انجام دهند و ما را با مذاكره به پيش ببرند.
حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: طرف‌هاي اروپايي و امريكايي به اين جمع‌بندي رسيده بودند كه اگر يكباره از برجام خارج شوند و جمهوري اسلامي نيز از برجام خارج مي‌شد اين موضوع با شوكي كه در داخل ايران ايجاد مي‌كرد موجب ايجاد انسجام بيشتر در داخل ايران مي‌شد و آنها بر اين نظرند كه با مرور زمان مي‌توانند فشار اقتصادي را افزايش دهند و جمهوري اسلامي ايران را مجبور به تمكين كنند و متممي را براي برجام بنويسند و اروپايي‌ها اين موضوع را همراه و همگام با امريكايي‌ها و يك فاصله ظاهري با اين كشور به پيش مي‌برند. آنها در مرحله بعد به دنبال اين هستند كه در حوزه دفاعي و در بحث موشكي ايران را پاي ميز مذاكره بنشانند. وي افزود: آقاي رئيس‌جمهور عنوان كرده كه ما از برجام خارج نمي‌شويم و اين به عنوان سياست كشور انتخاب شده و اين به اين معناست كه ما مي‌خواهيم با اروپايي‌ها مذاكره كنيم و آنها را امتحان كنيم اما تحليل‌ها نشان مي‌دهد كه امتحان اروپايي‌ها خيلي نمي‌تواند نتيجه‌بخش باشد اما راهي است كه انتخاب شده و البته بايد بهانه‌ها را نيز از دست كشورهاي مختلف دنيا گرفت و اجازه نداد كه آنها تندروي كنند اما در كنار اين بايد همه مراقبت‌هاي لازم را داشت مخصوصاً اجازه نداد كه زمان از دست ما برود و براي اروپا بايد زمان تعيين كنيم و شامل مرور زمان نشويم. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار