کد خبر: 908540
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مدير عامل سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 200 درصدي گردشگران خارجي و توسعه گردشگري حلال نسبت به مدت مشابه در سال 1395 در اين منطقه خبر داد.

محسن نريمان گفت: طبق ارزيابي دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور تعداد 3 هزار و 43 نفر گردشگر خارجي در سال گذشته وارد ارس شده‌اند، درحالي كه آمار سال پيشين هزار و 13 نفر بوده است.

وي ادامه داد: براساس اين ارزيابي جذب هزار و 114 نفر گردشگر خارجي هدفي بود كه براي گردشگري ارس تعيين شده بود.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: جذب اين ميزان گردشگر خارجي در ارس فراتر از هدف تعيين شده براي سال 1396 مي‌باشد. طبق ارزيابي‌ها ميزان رشد عملكرد ارس در جذب گردشگر خارجي نسبت به هدف تعيين شده براي كل سال 1396 برابر با 273 درصد است.

نريمان توسعه گردشگري حلال و ايجاد ارزش افزوده بيشتر در اين حوزه را از برنامه‌هاي مهم ارس در سال 1397 برشمرد و گفت: پتانسيل‌هاي فراوان و بالقوه اين منطقه در حوزه گردشگري امكان توسعه صنعت توريسم و رونق بيش از پيش فعاليت‌هاي اقتصادي را فراهم مي‌كند.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ايران واقع شده و علاوه‌ بر ظرفيت‌هاي بالقوه در توسعه تجارت جهاني، به واسطه وجود ذخيره‌گاه‌هاي حيات وحش، مناطق حفاظت شده محيط‌زيست، جنگل‌هاي ارسباران، گونه‌هاي مختلف گياهان دارويي، آثار تاريخي و ثبت جهاني و ملي و زيبايي‌هاي حاشيه رودخانه ارس از جلفا تا خداآفرين نيز قابليت توسعه صنعت توريسم و افزايش توليد ناخالص داخلي حاصل از اين بخش را دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار