کد خبر: 908256
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
به مناسبت ايام پر فيض رمضان، نمايشگاهي با محوريت قرآن و رمضان شامل كتب چاپي و تصاويري ارزشمند از تجويد قرآن تأليف محمدبن علي بن محمد الحسيني، در كتابخانۀ مركزي آستان قدس رضوي به نمايش درآمده است.

رئيس روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان كتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي با بيان اينكه اين نمايشگاه در دو بخش كتاب و تصاوير نسخه خطي برپا شده است، گفت: افزون بر يكصد جلد كتاب چاپي و تصاويري از رسالۀ ارزشمند تجويد قرآن اثر «محمد بن علي بن محمد الحسيني» كه در قرن هشتم تأليف شده، در قالب نمايشگاهي در اين كتابخانه به نمايش درآمده است.

 محمدجواد قوي با بيان اينكه كتاب‌ها در شش بخش با عناوين روزه و احكام، روزه و اخلاق، روزه و بهداشت، روزه و اعتكاف، روزه و استهلال ماه و آداب روزه‌داري موضوع‌بندي شده است ادامه داد: بررسي مسئله رؤيت هلال ماه، آداب روزه‌داري، وقايع الأيام خياباني، اعتكاف نجواي عاشقانه، نقش روزه در سلامتي انسان، لذت‌هاي رمضان بر سفرۀ عارفان، شميم رحمت، دعاي ام داوود و... بخشي از اين منابع است.

وي گفت: تصاوير به نمايش‌ درآمده در اين نمايشگاه نيز، شامل تصاوير صفحات آغازين رساله في‌تجويد القرآن است كه بنا به گفتۀ مؤلف، شامل مقدمه و شش باب و خاتمه است.

وي خاطرنشان ساخت: كتب به نمايش ‌درآمده در اين نمايشگاه، بخش كوچكي از منابع بي‌شماري است كه با موضوع روزه و ماه مبارك رمضان تاكنون به چاپ رسيده است و در حال حاضر در اين كتابخانه در معرض استفادة محققان و همة علاقمندان قرار دارد.

رئيس روابط عمومي و امور بين‌الملل اين سازمان افزود: به علاوه، كتب خطي نفيسي هم با موضوع قرآن و رمضان در گنجينه كتب خطي موجود است كه از مهم‌ترين آنها، قرآن‌هايي منسوب به دستخط ائمه اطهار عليهم‌السلام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار